2013-06-11, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkForce
Apple 'snor' de bästa idéerna från jailbreak communities. Riktigt groteskt, men 'komiskt'?

Life on this planet

Jag har också märkt att mycket av det som kommit till iOS 7 har kommit från jailbreak communities, men om du tänkte efter så är det ju riktigt bra av Apple.

* De kollar vad som används mest från Cydia, de designar om det, gör den så den fungerar korrekt med OS:et och sen lägger till det.

på så sätt kan inte folk mer säga "ja jailbreaka för att ändra ditten och datten" för i slutänden kan man inte säga det, och de riktiga orsaken till varför man jailbreakar kommer fram, nämligen, gratis appar.
Citera
2013-06-11, 02:22
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nazist
Jaha, då kunde jag väntat några månader med att köpa min MBA så hade jag haft dubbelt så bra batteritid som nu, för samma pris. Inte för att jag är missnöjd i övrigt. Nåja...
De nya verkar ha batterier på 35 Wh (11") respektive 50 Wh (13"), vad har dagens burkar? Hur mycket handlar om snålare hårdvara, hur mycket handlar om att nya Air har en specialvariant av OS X 10.8 med lite strömsparfunktioner från nästa OS, alltså funktioner som kommer i höst?
Citera
2013-06-11, 03:03
Medlem
ei96byods avatar
Är det någon mer än jag som tänkte rymdimperiet när man ser nya Mac Pro.
Ser ut som Darth Vader har designat den.

Det var lite för extrem design tycker jag, men den kommer nog att bli bra prestandamässigt.
Den kommer nog att kosta multum dock.

iOS 7 såg väl överlag bra ut, men det var några konstiga designideer här och där som jag inte alls gillade, och vissa program såg snarare mer plottriga och överdesignade ut än nuvarande appar tycker jag. Ikonernas färger ser helt fel ut. Ser ut som om det är något fel på färgerna på skärmen i mina ögon. De skär sig mot varandra.

OSX Mavericks tycker jag dock ser grymt ut. Det verkar som om Apple verkligen har lyssnat på användarna den här gången. Allt som folk har irriterat sig på med Lion och Mountain Lion verkar få sin lösning nu. Underbart.
Skönt att slippa allt simulerat läder i appar och så också. Det har stört mig enormt.
Citera
2013-06-11, 07:01
Medlem
När kan en ny Mac Book pro tänkas släppas? Kan den komma när som helst eller får man vänta till ett event??
Citera
2013-06-11, 09:07
Citat:
Ursprungligen postat av Mockspock
Denna information angående denna WWDC finns endast i ditt inlägg på hela internet. Bra jobbat med att fabricera skitsnack!

Kollade idag igen via jobbet.

http://i.imgur.com/5OQiJSe.png

Så mycket för att fabricera skitsnack eh?
Citera
2013-06-11, 12:29
Medlem
Mockspocks avatar
Jag är sjukt besviken med iOS 7. Ikonerna är under all kritik.

Citat:
Ursprungligen postat av srAz
Kollade idag igen via jobbet.

http://i.imgur.com/5OQiJSe.png

Så mycket för att fabricera skitsnack eh?
Såhär mycket är dina skärmdumpar värda: http://i.imgur.com/zNhpReX.png

Roligt att du måste ta en skärmdump på en text du själv ändrat, istället för att helt enkelt länka till sidan (där texten inte finns)!

Vet du vad? Den där texten hittade du angående WWDC 2012, EFTER att streamen var slut. Först då kan man se det på Windows. Texten fanns INGENSTANS angående WWDC STREAMEN igår! Patetiskt att inte våga erkänna det.
Citera
2013-06-11, 12:32
Medlem
tzjs avatar
Var vänliga och håll er till topic. Tråden kommer låsas inom något dygn då Apples WWDC är över. För fortsatta diskussioner kring nyheterna finns det trådar för respektive uppdatering/nyhet.
/mod.
Citera
2013-06-11, 13:30
Medlem
Nazists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
De nya verkar ha batterier på 35 Wh (11") respektive 50 Wh (13"), vad har dagens burkar? Hur mycket handlar om snålare hårdvara, hur mycket handlar om att nya Air har en specialvariant av OS X 10.8 med lite strömsparfunktioner från nästa OS, alltså funktioner som kommer i höst?

Jag vet inte om Wh och det, men min elvatummare som jag köpte i februari har utlovade 5 timmar i batteritid, medan jag ändå brukar få ut 6-7 timmar trots detta. Trettontummaren sägs vara 7 timmar utlovade.
Citera
2013-06-11, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Jag älskar sånna efterblivna uttalande.
Ja, det var Apple som snodde från Google, det var inte så att monstret Eric Schmidt jobbade för Apple innan och sen fick han sparken, och stack till Google med den stulna produkten Android.

Läs på innan du uttalar dig ditt monster. Läs lite om Eric Schmidt, den fule monstret.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Eric_Schmidt

Vad har random snubbe som satt i Apples styrelse och sedan var anställd i Google ett kort tag med det överhuvudtaget att göra undrar jag då. Hela iOS7 var i överlag väldigt likt hur Android ser ut idag så jag undrar vem som kopierar vem. Inte för att det spelar så jävla stor roll egentligen, det är bara Apple och dess inbitna iFans som gjort en så stor grej av att andra kopierar Apple, fast de själva aldrig någonsin haft en egen idé.
Citera
2013-06-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gr8h8m8
Vad har random snubbe som satt i Apples styrelse och sedan var anställd i Google ett kort tag med det överhuvudtaget att göra undrar jag då. Hela iOS7 var i överlag väldigt likt hur Android ser ut idag så jag undrar vem som kopierar vem. Inte för att det spelar så jävla stor roll egentligen, det är bara Apple och dess inbitna iFans som gjort en så stor grej av att andra kopierar Apple, fast de själva aldrig någonsin haft en egen idé.
Man kan ju reflektera lite över hur Android såg ut innan iPhone lanserades och hur Android såg ut ett tag efter iPhonelanseringen. En metamorfos som heter duga.
Citera
2013-06-11, 20:44
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gr8h8m8
Vad har random snubbe som satt i Apples styrelse och sedan var anställd i Google ett kort tag med det överhuvudtaget att göra undrar jag då.

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Man kan ju reflektera lite över hur Android såg ut...

Men snälla ni. Vem bryr sig? iOS 7 kommer att se ut så och vem som har snott vad av vem spelar ingen som helst roll. Det är den sammanlagda upplevelsen som är det viktiga.

Mod - Lås gärna tråden. Den har spelat ut sin roll.
Citera
2013-06-11, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannywtf
Mod - Lås gärna tråden. Den har spelat ut sin roll.
Men hallå? Hur kan tråden ha "spelat ut sin roll" när WWDC just har börjat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in