2013-06-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Läs länken en gång till http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6862032

Där står "I samband med att avspärrningar gjorts i terrängen, sedan fynd gjorts, iakttogs en stor mörk bil som körde fram mot platsen. Därefter, när avspärrningarna och den verksamhet som pågick måste ha framträtt för föraren, bromsade denne och åkte hastigt därifrån, berättar ett vittne.

Vid denna tid hade inte massmedia preciserat avspärrningen, uppger vittnet.
Även polismän såg bilen åka.

Detta uppdaterades 2013 06 10 kl 05:30 (igår) o om det är som du påstår skulle det varit ändrat, Tror inte alls på den uppgiften att dessa hört av sej till polisen..

dock vet jag vilka det var i bilen, det kanske bara har missats av media. (om det är den bilen jag tror, men mest troligt den bilen)
Citera
2013-06-11, 17:07
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men du begår ju samma "misstag" själv nu? Varför skriver du som att det är sanning det du spekulerar i?
Varför får andra inte spekulera fritt för dig? Det var ju inte en helt otänkbar tanke som skribenten du citerade skrev, eller hur?

Varför i hela friden skulle man ha en STOR väska till ett par händer för att kasta i en sjö? Då hade man väl kastat mer i den stora väskan? Nej, hade jag kastat händer i sjön tror jag nog att jag skulle kasta i dom precis som dom var i hopp om att fiskar skulle sköta lite jobb åt mig. Tror det är svårare att hitta ett par händer i en sjö än en väska med ett par händer i.

Exakt. Tack.
Ja, en sjö, en myrstack eller helt enkelt gå ut låååångt ut i skogen och gräva ner dem. Var det inte en spade som var på vift...? Vad är oddsen på att de hittas innan maskar etc gjort sitt?
Citera
2013-06-11, 17:07
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
igen. I pickupen som drog från fyndplatsen var två pers. det är ett blindspår, dom hade förvillat sig, kontaktat polisen, kommit in på förhör och avfärdats

Jag har just checkat ut både NSD och Kuriren och ingen av dom har någon info om att den bilen är avfärdad ur utredningen.

Så hur vet du det?
Var vänlig att ange källa.
Citera
2013-06-11, 17:08
Medlem
Citat:
dock vet jag vilka det var i bilen, det kanske bara har missats av media. (om det är den bilen jag tror, men mest troligt den bilen)

Vilket håll kom bilen ifrån i så fall? Vad var tidpunkten? Finns ju flera vägar och säkert flera nyfikna som varit upp mot avspärrningarna och låtsats vara dumma och inte förstå att här händer det grejer.
Citera
2013-06-11, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag har just checkat ut både NSD och Kuriren och ingen av dom har någon info om att den bilen är avfärdad ur utredningen.

Så hur vet du det?
Var vänlig att ange källa.

jag vet vem som satt i bilen.
det var juh en pickup

media har kanske inte fått nys om det.
sen söks väl en stor nissan qashqai och det är DEN bilen som är intressant.
Citera
2013-06-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Vilket håll kom bilen ifrån i så fall? Vad var tidpunkten? Finns ju flera vägar och säkert flera nyfikna som varit upp mot avspärrningarna och låtsats vara dumma och inte förstå att här händer det grejer.

det har jag ingen aning, jag var inte med.
jag vet bara vem som var i bilen.
kan vara att dom var nyfikna också och skulle fara och kolla lite, men var så stort pådrag så dom stack
Citera
2013-06-11, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu gör du misstaget att utgå från att mördaren är i din situation: Han sitter helt lugn på sin datorstol och funderar som vore det ett rent teoretiskt problem över hur han bör gå till väga för att göra sig av med kroppen. "Ska jag såga av händerna och gömma dem extra noga" - "Nä - om jag blir misstänkt pga nåt dom hittar under hennes naglar så säger jag bara att vi haft sex eller att hon kliat mig på ryggen. Dä ä lugnt!"

Mördaren befinner sig efter utfört dåd i själva verket i endera en extremt stark stressituation (om dådet var oplanerat) eller i nån slags märklig stämning om det var planerat som jag inte närmare vill eller kan spekulera i. Hur som helst så är han oavsett vilket starkt uppjagad och fokuserad på att röja undan bevis, antingen det är planerat i förväg eller inte. Av skäl vi idag inte kan vara säkra på har han bestämt sig att stycka kroppen. När han "ändå" gör detta verkar det då rimligt att ta av händerna och skaffa undan dem tillsammans med de saker som antagligen kan vara mest graverande för honom om de hittas: Offrets kläder, mordvapnet och eventuella andra grejer som kan knytas till honom. Inte helt osannolikt i en stor väska som sänkts i någon sjö

Varför är du övertygad om att gärningsmannen måste ha varit stressad? Visst, i de flesta fall är det säkert så. Men vi ska inte glömma att det finns kalla typer där ute som både saknar empati och skuldkänslor. Vad gäller KJ så har han beskrivits som extremt lugn, han har varit lugn i de lägen då andra blivit stressade. Om han är GM så kan han mycket väl ha varit mer lugn än gemene man i samma situation.
Citera
2013-06-11, 17:22
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Exakt. Tack.
Ja, en sjö, en myrstack eller helt enkelt gå ut låååångt ut i skogen och gräva ner dem. Var det inte en spade som var på vift...? Vad är oddsen på att de hittas innan maskar etc gjort sitt?

Jag har läst om olika spadar i tråden, men har inte läst något i media, så jag vet inte om det blivit en trådsanning. GM kanske har "tappat" händerna dessutom. Jag tror inte att det är något rituellt över det hela iaf.
Citera
2013-06-11, 17:26
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
jag vet vem som satt i bilen.
det var juh en pickup

media har kanske inte fått nys om det.
sen söks väl en stor nissan qashqai och det är DEN bilen som är intressant.

Kan vara två olika bilar det handlar om. Dina bekanta har inte varit på Bodsvedjan och svängt runt lite då? Skulle vara bra att kunna avfärda det?

Jag bedömer dina uppgifter som trovärdiga även om jag inte har avfärdat bilen vid fyndplatsen riktigt än.
Citera
2013-06-11, 17:32
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Varför är du övertygad om att gärningsmannen måste ha varit stressad? Visst, i de flesta fall är det säkert så. Men vi ska inte glömma att det finns kalla typer där ute som både saknar empati och skuldkänslor. Vad gäller KJ så har han beskrivits som extremt lugn, han har varit lugn i de lägen då andra blivit stressade. Om han är GM så kan han mycket väl ha varit mer lugn än gemene man i samma situation.

Ja, han/dem/hen kan ha varit lugn och metodisk. Om man "råkar" ha ihjäl någon så är det nog inte många som spontant plockar fram sågen om man säger så. Det är nog inte många som klarar av att stycka en människa. Men de flesta vet väl att mycket spår kan hittas under naglarna, tror jag, så oavsett om han var lugn eller stressad så kanske man gör sig av med dem. Eller är det slumpen som gjort att händerna (och armarna?) inte hittats...
Citera
2013-06-11, 17:36
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag har läst om olika spadar i tråden, men har inte läst något i media, så jag vet inte om det blivit en trådsanning. GM kanske har "tappat" händerna dessutom. Jag tror inte att det är något rituellt över det hela iaf.

Jag tror att någon här skrev att någon i skogs-krigar-gänget skrivit på FB eller i något annat forum och efterlyst spaden efter ett "krig" den 11/5, men ta det inte för nån sanning för jag minns inte exakt hur det var. Ska kolla om jag hittar det.
Citera
2013-06-11, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Kan vara två olika bilar det handlar om. Dina bekanta har inte varit på Bodsvedjan och svängt runt lite då? Skulle vara bra att kunna avfärda det?

Jag bedömer dina uppgifter som trovärdiga även om jag inte har avfärdat bilen vid fyndplatsen riktigt än.

Han har rätt i att den bilen är avfärdad, men det rör sig om en annan mörk bil, eller kanske inte mörk alls, jag vill bara veta från vilket håll den misstänkta bilen kom ifrån, och ungefär vid vilken tidpunkt vid fyndplatsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in