2013-06-11, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Nej exakt... varför skulle då polisen fortfarande leta efter bilen..? Undrar varför några här i tråden vill få oss andra att tro att det här med bilen är uppklarat... (Eller har jag missat att de gått ut i media med att bilspåret är uppklarat?)

Då det stod så igår morse då kuriren uppdaterade sidan o inte har stått nånstans att detta bilspår inte har med utredningen att gör så är det nog aktuellt ännu..
Är väl bara en här som påstår att dessa personer hört av sej till polisen?
Citera
2013-06-11, 16:01
Medlem
Popcorn76s avatar
Jag funderar också på händerna, som många här tror så håller jag med om att det mest sannolika verkar vara att de "försvunnit" för att dölja spår under naglar. Men om det är spår av KJ kan han väl lätt förklara det? Han kan ju säga att hon kliat honom på ryggen, att de haft sex..vad som helst. Hon var ju till och med där samma dag (vad man vet). Eftersom de haft en tidigare relation och nu, som jag förstått, var vänner kan man nog få svårt att se det som bevisning. OM händerna inte avlägsnats för att dölja spår från någon annan? Som det var osannolikt att hon skulle klia på ryggen eller liknande?
Citera
2013-06-11, 16:05
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Då det stod så igår morse då kuriren uppdaterade sidan o inte har stått nånstans att detta bilspår inte har med utredningen att gör så är det nog aktuellt ännu..
Är väl bara en här som påstår att dessa personer hört av sej till polisen?

Nej, någon skrev även i tråden tidigare att det var vänner/bekanta till honom som varit ute och snokat. Jag avfärdar inte bilen vid fyndplatsen p.g.a. det dock.
Citera
2013-06-11, 16:12
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Jag funderar också på händerna, som många här tror så håller jag med om att det mest sannolika verkar vara att de "försvunnit" för att dölja spår under naglar. Men om det är spår av KJ kan han väl lätt förklara det? Han kan ju säga att hon kliat honom på ryggen, att de haft sex..vad som helst. Hon var ju till och med där samma dag (vad man vet). Eftersom de haft en tidigare relation och nu, som jag förstått, var vänner kan man nog få svårt att se det som bevisning. OM händerna inte avlägsnats för att dölja spår från någon annan? Som det var osannolikt att hon skulle klia på ryggen eller liknande?

Nu gör du misstaget att utgå från att mördaren är i din situation: Han sitter helt lugn på sin datorstol och funderar som vore det ett rent teoretiskt problem över hur han bör gå till väga för att göra sig av med kroppen. "Ska jag såga av händerna och gömma dem extra noga" - "Nä - om jag blir misstänkt pga nåt dom hittar under hennes naglar så säger jag bara att vi haft sex eller att hon kliat mig på ryggen. Dä ä lugnt!"

Mördaren befinner sig efter utfört dåd i själva verket i endera en extremt stark stressituation (om dådet var oplanerat) eller i nån slags märklig stämning om det var planerat som jag inte närmare vill eller kan spekulera i. Hur som helst så är han oavsett vilket starkt uppjagad och fokuserad på att röja undan bevis, antingen det är planerat i förväg eller inte. Av skäl vi idag inte kan vara säkra på har han bestämt sig att stycka kroppen. När han "ändå" gör detta verkar det då rimligt att ta av händerna och skaffa undan dem tillsammans med de saker som antagligen kan vara mest graverande för honom om de hittas: Offrets kläder, mordvapnet och eventuella andra grejer som kan knytas till honom. Inte helt osannolikt i en stor väska som sänkts i någon sjö
Citera
2013-06-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Det var ett litet sök med den närmaste kretsen av MPs som hittade benen. Man anmäler sig själv till MPs sök och lista tas upp på plats med de sökandes namn. Men KJ hade inte skrivit upp sig på listan och dessutom ljugit att han fanns uppskriven på en annan lista- fast han inte gjorde det.

Därför tyckte MPs att KJ betedde sig misstänkt. Ett privatsök av dem kan givetvis ha uppkommit just p.g.a. KJs deltagande i söken. Dessutom så kan ju inte MPs veta ifall han haft någon medhjälpare i söken och ville kanske därför endast söka med den närmaste kretsen.

Tack för informationen. Jag vill bara vara säker och därför frågar jag om MPS tyckte att KJ kan vara delaktigt i VBs försvinandet?
Citera
2013-06-11, 16:25
Medlem
klimatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Nu gör du misstaget att utgå från att mördaren är i din situation: Han sitter helt lugn på sin datorstol och funderar som vore det ett rent teoretiskt problem över hur han bör gå till väga för att göra sig av med kroppen. "Ska jag såga av händerna och gömma dem extra noga" - "Nä - om jag blir misstänkt pga nåt dom hittar under hennes naglar så säger jag bara att vi haft sex eller att hon kliat mig på ryggen. Dä ä lugnt!"

Mördaren befinner sig efter utfört dåd i själva verket i endera en extremt stark stressituation (om dådet var oplanerat) eller i nån slags märklig stämning om det var planerat som jag inte närmare vill eller kan spekulera i. Hur som helst så är han oavsett vilket starkt uppjagad och fokuserad på att röja undan bevis, antingen det är planerat i förväg eller inte. Av skäl vi idag inte kan vara säkra på har han bestämt sig att stycka kroppen. När han "ändå" gör detta verkar det då rimligt att ta av händerna och skaffa undan dem tillsammans med de saker som antagligen kan vara mest graverande för honom om de hittas: Offrets kläder, mordvapnet och eventuella andra grejer som kan knytas till honom. Inte helt osannolikt i en stor väska som sänkts i någon sjö

Hur kommer det sig att du dissar andras spekulationer men ger dej själv tolkningsföreträde?

Du skriver som om dina teorier är en sanning. Det är lika mycket spekulationer som vilket annat inlägg som helst. Vi gör våra subjektiva tolkningar, den ena mer osannolik än den andra. Men jag reagerar på att vi ska ta dina tolkningar som fakta. Du vet lika lite som någon annan.
Citera
2013-06-11, 16:29
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Tack för informationen. Jag vill bara vara säker och därför frågar jag om MPS tyckte att KJ kan vara delaktigt i VBs försvinandet?

Troligtvis eftersom att de kontaktade polisen och uppgav att KJ betett sig misstänkt.
Citera
2013-06-11, 16:31
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Troligtvis eftersom att de kontaktade polisen och uppgav att KJ betett sig misstänkt.

Stämmer bra det, redan den 10:e.
Citera
2013-06-11, 16:35
Medlem
FistOfFurys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Stämmer bra det, redan den 10:e.

Kom inte ihåg att det var så tidigt, men vid närmare eftertanke så.

Hmm, ja det lutar nog åt för min del att det var KJ som bedrev dem till att göra privatsöket.
Citera
2013-06-11, 16:52
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold

Men du begår ju samma "misstag" själv nu? Varför skriver du som att det är sanning det du spekulerar i?
Varför får andra inte spekulera fritt för dig? Det var ju inte en helt otänkbar tanke som skribenten du citerade skrev, eller hur?

Varför i hela friden skulle man ha en STOR väska till ett par händer för att kasta i en sjö? Då hade man väl kastat mer i den stora väskan? Nej, hade jag kastat händer i sjön tror jag nog att jag skulle kasta i dom precis som dom var i hopp om att fiskar skulle sköta lite jobb åt mig. Tror det är svårare att hitta ett par händer i en sjö än en väska med ett par händer i.
Citera
2013-06-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker

Om jag förstått det rätt så bryr sig MPS bara att finna den eftersökta kvinnan i det här fallet.
Däremot så var det väl så att MPS eventuellt blivit medvetna om misstankarna mot KJ.

Edit:
Tydligen skall de fattat misstankar mot honom tidigare.
Vilket stämmer lite med rykten om att han varit tillbakadragen och vägrat skriva upp sig på listorna från början i alla fall.
Senast redigerad av GregorGreger 2013-06-11 kl. 16:59.
Citera
2013-06-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76

Titta lite enklare på hela historien så är det inget komplicerat med händerna, de kan ha blivit avhuggna eller sågade eller hur mycket som nu saknades utav dem om de nu saknades, sen kan en rovfågel tagit dem, de kan ha kastats i vilken soptunna som helst med brännbara sopor som töms en gång i veckan. Tror inte att händerna är kapade av annat skäl än att GM ville stycka. Inte några långa dölja spår historier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in