Citat:
Ursprungligen postat av
MrFold
Nu gör du misstaget att utgå från att mördaren är i din situation: Han sitter helt lugn på sin datorstol och funderar som vore det ett rent teoretiskt problem över hur han bör gå till väga för att göra sig av med kroppen. "Ska jag såga av händerna och gömma dem extra noga" - "Nä - om jag blir misstänkt pga nåt dom hittar under hennes naglar så säger jag bara att vi haft sex eller att hon kliat mig på ryggen. Dä ä lugnt!"
Mördaren befinner sig efter utfört dåd i själva verket i endera en extremt stark stressituation (om dådet var oplanerat) eller i nån slags märklig stämning om det var planerat som jag inte närmare vill eller kan spekulera i. Hur som helst så är han oavsett vilket starkt uppjagad och fokuserad på att röja undan bevis, antingen det är planerat i förväg eller inte. Av skäl vi idag inte kan vara säkra på har han bestämt sig att stycka kroppen. När han "ändå" gör detta verkar det då rimligt att ta av händerna och skaffa undan dem tillsammans med de saker som antagligen kan vara mest graverande för honom om de hittas: Offrets kläder, mordvapnet och eventuella andra grejer som kan knytas till honom. Inte helt osannolikt i en stor väska som sänkts i någon sjö
Men du begår ju samma "misstag" själv nu? Varför skriver du som att det är sanning det du spekulerar i?
Varför får andra inte spekulera fritt för dig? Det var ju inte en helt otänkbar tanke som skribenten du citerade skrev, eller hur?
Varför i hela friden skulle man ha en STOR väska till ett par händer för att kasta i en sjö? Då hade man väl kastat mer i den stora väskan? Nej, hade jag kastat händer i sjön tror jag nog att jag skulle kasta i dom precis som dom var i hopp om att fiskar skulle sköta lite jobb åt mig. Tror det är svårare att hitta ett par händer i en sjö än en väska med ett par händer i.