2013-06-11, 11:07
Medlem
Miss-Kittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handlaren40
En liten fundering bara,, kj kompis bil vart stulen den 19:e, hittades utbränd den 20 :e och var det inte då hunden markerade runt det gula ödehuset? lite märkligt sammanträffande kanske ,,,,,??????

Citat:
Ursprungligen postat av CrAcKmAn
Jo jag håller med. Som om någon lånat bilen exempelvis. Kanske för att frakta något, någonstans.

Sen dölja spåren som kan uppstå i bilen, med att bränna den?

Spännande sammanträffande dock..

Om jag inte minns fel så hittades den utbrända bilen någonstans mellan Boden & Luleå? (rätta mig gärna om jag har fel) Har svårt att tro att GM skulle bemöda sig med att flytta bilen såpass långt från fyndplatserna då hen knappt bemödat sig med att gömma likdelarna..
Citera
2013-06-11, 11:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Om jag inte minns fel så hittades den utbrända bilen någonstans mellan Boden & Luleå? (rätta mig gärna om jag har fel) Har svårt att tro att GM skulle bemöda sig med att flytta bilen såpass långt från fyndplatserna då hen knappt bemödat sig med att gömma likdelarna..

Gärningsmannen och bilägaren behöver ju inte vara samma person. Vad är känt om bilägaren ? I vilka kretsar umgås denne ?
Citera
2013-06-11, 11:36
Medlem
OT:
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Källa: http://www.*uriren.nu/nyheter/?articleid=6862032 *=k

Varför i helsefyr maskar du länkar till tidningar?
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6862032
Citera
2013-06-11, 11:37
Medlem
Miss-Kittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Gärningsmannen och bilägaren behöver ju inte vara samma person. Vad är känt om bilägaren ? I vilka kretsar umgås denne ?

Nej såklart inte. Men varför skulle bilägaren tutta eld på sin egen bil?. Hänger inte riktigt med. Jag antog att det menades i tråden att GM ev skulle ha stulit/lånat dennes bil för att frakta likdelar eller något liknande och sedan sätta eld på den för att förstöra bevis. Är jag ute och cyklar?.
Citera
2013-06-11, 11:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akrobaten0808
Men tills motsatsen bevisas så är i princip alla teorier innehållande KJ fullt möjliga beskrivningar om vad som faktiskt kan ha hänt på riktigt.
Då skulle jag vilja återkomma till den tidigare omnämnda hunden som inte hann bli så gammal, aldrig fick någon egen sovplats och som avled under oklara omständigheter efter att under några månader ha vistats hos mt iklädd skottsäker väst med fack för mt:s skyddsglasögon.

På den påtagligt rastlöse, gränslöse och vanvördige mt:s facebook fanns ett flertal bilder föreställande olika middagar, företrädesvis pasta med lax men också med andra tillbehör som inte direkt gick att härleda till något man vanligtvis brukar förknippa med pastarätter, och som på det hela taget såg väldigt konstigt ut. Kommentaren till dessa rätter syntes också konstifik eftersom allt benämndes ”lax kan man använda till mycket”, men av måltidernas utseende att döma kunde det lika gärna ha varit fråga om… hundragu.

En hypotes framkastas därför i det fria ordets namn, och den lyder:
Mt har slaktat sin hund och ätit upp valda delar. Köttet föll mt i smaken och han kände sig snart beredd att vidareutveckla sin matkonst. Eftersom hans föräldrar var bortresta planerade han en större fest i deras sommarstuga, och det som senare placerades ut i och kring ödehuset kan ha varit resterna efter den festen.

Vi vet ingenting om hur mycket av det sönderkarvade offret som fanns kvar.
Senast redigerad av letsdoit 2013-06-11 kl. 11:53.
Citera
2013-06-11, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Vet inte om bilen är bekräftad, men på ett ställe sa man på presskonferensen vid omhäktningen.
Ett ställe som kan knytas till MT.

har hört både i bilen och i lägenheten.
det var det i lägenheten som han hade en fullt rimlig förklaring, och advokaten pratade om näsblod osv,
det i bilen, då hade han inte längre någon förklaring och visste inte hur det kommit dit..
Citera
2013-06-11, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
Kanske dags att kolla upp föräldrarna? Är väl ganska vanligt att ungdomar inte skriver sig själva på fordonet PGA försäkringskostnader.

----------------

Källa: http://www.*uriren.nu/nyheter/?articleid=6862032 *=k

Är inte det konstigt? Polisen borde ju iallafall frågat KJ om ett utomstående fordon. Tror att polisen känner till att det var omöjligt för KJ att frakta iväg kroppsdelarna med all den spaningen på sig. Någon annan måste gjort det, om de nu flyttats som flera starka rykten påstått.

Men vet man säkert att han haft sådan tung bevakning på sig innan den 20:e, har ju trots allt varit och gått skallgångar, och om jag förstått det rätt anordnat egna skallgångar någon dag innan.
Citera
2013-06-11, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Verkar inte som uppgiften som någon skrev att den svarta pickup/suv som vände o drog snabbt från platsen hade hört av sej till polisen?
Så det är denna svarta stora bil man söker sen finns de uppgiften om den svarta/mörka bil som varit vid ödehuset med 2 personer i som vittne sett i bilen va inga personer då vittnet passerade andra gången..
Bilen vid ödehuset va av kombimodel väl? Kan ju varit en suv/pickup med kåpa oxå..
Fan att folk är så ointresserade av bilar så dom inte vet vad dom sett

igen. I pickupen som drog från fyndplatsen var två pers. det är ett blindspår, dom hade förvillat sig, kontaktat polisen, kommit in på förhör och avfärdats
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Qashqai är nog inte den vanligaste bilen i Boden, och för polisen är det inte svårt att söka efter bilmärke på orten och sen börja beta av dom en efter en.

Tydligen har vittnen kunnat uppge bilmärke.
http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6862032

Två olika bilar.

den första, som kom till fyndplatsen
blindspår som alla hakat upp sig på. <--- Pickup (oskyldig)

den andra däremot, som synts till kring hans bostad är väl den som alla snackar är en qashqai?
Qashqai (eftersökt)
Citera
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Kitty
Nej såklart inte. Men varför skulle bilägaren tutta eld på sin egen bil?. Hänger inte riktigt med. Jag antog att det menades i tråden att GM ev skulle ha stulit/lånat dennes bil för att frakta likdelar eller något liknande och sedan sätta eld på den för att förstöra bevis. Är jag ute och cyklar?.

Ja, varför skulle han det, kan finnas många förklaringar - från försäkringsbedrägeri till undanröjande av bevis i fallet Vatchareeya Bangsuan om ägaren i något avseende har något med fallet att göra eller tagit på sig uppgiften att med bilen vara behjälplig i något avseende. Vilket i sig är brottsligt, dvs fråga om skyddande av brottsling och försvårande av utredningen. I vilka kretsar umgås bilägaren ? Har denne koppling till SOG-sporten eller är bekant med någon utövare inom den "rörelsen" ?
Citera
2013-06-11, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FistOfFury
Okej.

Angående din källa så har någon i tråden berättat att det var vänner till honom som varit på fyndplatsen och snokat. Fast enligt tidningen så gjordes iakttagelsen innan fyndplatsen läckte ut i media. Det behöver inte betyda något dock- flashbackare kan ha läst denna tråd och begett sig dit för att spana, har för mig att fortet där diskuterats långt tillbaks i tråden.

Stämmer detta angående de snokande vännerna? Och kan du isf berätta något mer?

nej, det stämmer inte.
två helt ovidkommande personer som förvillade sig, hade väl hört allt om det som hänt, såg all uppståndelse och fick panik och drog.
de har kontaktat polisen och vart på förhör och avfärdats
Citera
2013-06-11, 12:03
Medlem
Miss-Kittys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Ja, varför skulle han det, kan finnas många förklaringar - från försäkringsbedrägeri till undanröjande av bevis i fallet Vatchareeya Bangsuan om ägaren i något avseende har något med fallet att göra eller tagit på sig uppgiften att med bilen vara behjälplig i något avseende. Vilket i sig är brottsligt, dvs fråga om skyddande av brottsling och försvårande av utredningen. I vilka kretsar umgås bilägaren ? Har denne koppling till SOG-sporten eller är bekant med någon utövare inom den "rörelsen" ?

Jaha du tänker så, då är jag med. Ja det hade ju varit intressant och veta om det finns någon koppling mellan KJ och bilägaren. Särskilt då man i nuläget inte kan utesluta ev medbrottslingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in