Hej, har haft problem med hemorrojder sedan förra sommaren och det går lite i perioder. Just nu har jag en viss smärta, det gör lite ont då jag går, blöder en aning, är förstoppad och toalettbesök är ett helvete. Jag försöker käka så mkt fibrer som möjligt o dricka mkt vätska. Det största problemet är egentligen att jag får ont i magen o bröstet efter att jag tagit xyloproct-stolpiller. Har tagit mellan 1 - 5 om dagen och ibland gör det så fruktansvärt ont att jag inte kan sova öht. Jag tycker inte att andra salvor jag provat hjälpt alls lika bra :/ Min läkare har i vanlig ordning dunkat mig i ryggen och sagt att jag är ung o frisk och att "det går nog över efter 14 dar ska du se"
Det här är verkligen överjävligt jobbigt. Jag är löpare men har nu tvingats lägga det på hyllan. För mig brukade livskvalitet vara ett hårt intervallpass på 10 * 1000 m om lördagarna, nu är den största tjusningen två piller i arslet och en kopp kaffe på balkongen...
Anyways, är det troligt att mina magproblem kommer ifrån xyloprocten eller snarare ifrån förstoppningen?