2013-05-01, 17:56
Medlem
lite knepigt, har inget blod i avföringen el direkt ont när jag skiter. Däremot med jämna mellanrum kan jag få en jävla smärt i röven, senast var igår när jag var ute och sprang. Kallsvettas och det gör jävligt ont, men det går över efter ca 15-20min eller så. Känns som nåt annat än hemorrojder? Någon ide, har haft det sista 5 åren eller så, kommer och går lite men skulle säga detta händer typ 1 gång per 3je månad eller nåt i snitt. Kan man ha någon slags bristning i ringmuskeln eller så? Haha, känns så jävla rubbat när det kommer till saker med röven kanske därför man inte bara gått till doktorn (och nej tar inget i tvåan...)
Senast redigerad av helixen 2013-05-01 kl. 17:58.
Citera
2013-05-01, 18:04
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har du googlat på muskelkramper?
Citera
2013-05-07, 02:07
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desertoren
Visade sig att jag haar "stjärtfluss". Samma virus som halsfluss fast där bak istället. Fått penicillin, 10-dagars kur. Så det ska nog bli bättre snart.
Förlåt, men "stjärtfluss". Skrattar så jag gråter. Har det blivit bättre?
Citera
2013-06-11, 11:01
Medlem
Hej, har haft problem med hemorrojder sedan förra sommaren och det går lite i perioder. Just nu har jag en viss smärta, det gör lite ont då jag går, blöder en aning, är förstoppad och toalettbesök är ett helvete. Jag försöker käka så mkt fibrer som möjligt o dricka mkt vätska. Det största problemet är egentligen att jag får ont i magen o bröstet efter att jag tagit xyloproct-stolpiller. Har tagit mellan 1 - 5 om dagen och ibland gör det så fruktansvärt ont att jag inte kan sova öht. Jag tycker inte att andra salvor jag provat hjälpt alls lika bra :/ Min läkare har i vanlig ordning dunkat mig i ryggen och sagt att jag är ung o frisk och att "det går nog över efter 14 dar ska du se"

Det här är verkligen överjävligt jobbigt. Jag är löpare men har nu tvingats lägga det på hyllan. För mig brukade livskvalitet vara ett hårt intervallpass på 10 * 1000 m om lördagarna, nu är den största tjusningen två piller i arslet och en kopp kaffe på balkongen...

Anyways, är det troligt att mina magproblem kommer ifrån xyloprocten eller snarare ifrån förstoppningen?
Citera
2013-06-11, 11:12
Medlem
Tamburmajors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeftoverTjack
Hej, har haft problem med hemorrojder sedan förra sommaren och det går lite i perioder. Just nu har jag en viss smärta, det gör lite ont då jag går, blöder en aning, är förstoppad och toalettbesök är ett helvete. Jag försöker käka så mkt fibrer som möjligt o dricka mkt vätska. Det största problemet är egentligen att jag får ont i magen o bröstet efter att jag tagit xyloproct-stolpiller. Har tagit mellan 1 - 5 om dagen och ibland gör det så fruktansvärt ont att jag inte kan sova öht. Jag tycker inte att andra salvor jag provat hjälpt alls lika bra :/ Min läkare har i vanlig ordning dunkat mig i ryggen och sagt att jag är ung o frisk och att "det går nog över efter 14 dar ska du se"

Det här är verkligen överjävligt jobbigt. Jag är löpare men har nu tvingats lägga det på hyllan. För mig brukade livskvalitet vara ett hårt intervallpass på 10 * 1000 m om lördagarna, nu är den största tjusningen två piller i arslet och en kopp kaffe på balkongen...

Anyways, är det troligt att mina magproblem kommer ifrån xyloprocten eller snarare ifrån förstoppningen?

Ibland undrar man om läkare saknar förståelse, helt. Nåja, testa http://www.apoteket.se/privatpersoner/radochprodukter/Sidor/Mageotarm_Andtarmsbesvar_Hemorrojder_Omhemorrojder .aspx för att se om det blir bättre.

Testa även katrinplommon, fikon, aprikoser, yoghurt, messmör för att göra bajset mjukare.
Citera
2013-06-22, 17:42
Medlem
Haft en hemorrojd nu i snart 1 vecka som jag märkt men den sprack häromdagen och undrar, hur länge brukar det ta innan den slutar blöda?
Citera
2013-06-25, 21:41
Medlem
Leskys avatar
Hur är det tänkt att man ska använda Xyloproct suppar? Efter att man matat in suppen i anus, ska man försöka behålla innehållet så länge som möjligt? Kroppen tenderar ju att vilja "skita ut" suppens innehåll, ska man försöka förhindra detta?
Citera
2013-07-03, 16:18
Medlem
wendelinens avatar
Hej! Har en fråga, kan en hemmorojd ha hudliknande färg typ som huden? Känner när jag ska bajja att de är nåt som sticker ut och såg den sedan, den är mer ljus än resten av sketan. Dessutom
Kändes de som nåt sprack igår när jag sket, så två gånger efter igår på toabesök så har de varit rött vatten. Tack på förhand.
Citera
2013-07-14, 18:13
Medlem
shotacats avatar
Jag har fått en fet jävel precis där rövhålet slutar. Gör ont som fan när jag reser mig upp eller när jag nyser. Vågar inte prova att skita. Jag tog en pytteliten klick voltaren (var inte rekommenderat) och en treo, då apoteket är stängt nära mig på söndagar, och jag har ingen lust att gå 2km extra. Imorgon ska jag gå och köpa en tub Xylocain, vilket var det som fanns i lager. Hjälper det? Annars får man väll bita ihop.
Citera
2013-07-15, 10:25
Medlem
shotacats avatar
Svar på mig själv. Det verkar hjälpa fantastiskt, jag kan sitta ned på stolen utan att behöva röra på röven varje minut.
Citera
2013-07-23, 12:00
Medlem
Skrev ett nytt inlägg och sen upptäckte jag denna tråd.

Har lidit av förstoppning i många år men det har blivit bättre både av sig själv och för att jag äter mer frukt och en produkt som heter laktulos.

Jag skiter dock fortfarande var fjärde/femte dag trots att jag äter mycket.

Problemet är att om avföringen är för lös (inte diaree) så svider det mer i arslet än när jag hade förstoppning, svider som fan, + att det fastnar mycket mer skit i ringen numera, får inte bort allt såvida jag inte sätter mig på huk i duschen och tvättar och stoppar in fingret.

Alcosanal fungerar jättebra, dagarna efter (när det är torrt) så kan jag fisa utan att behöva sära på skinkorna i många positioner, jag skämtar inte, den gör något med ringen som gör att ringen blir som den ska vara efter användning. Problemet är bara att efter nästa skitning så är allt som vanligt igen.

Grejen är den att jag tror att jag har kanske 10 st hemorojder, de är inte stora, de kliar inte men är inte kul ändå. När jag tvättar röven med ett finger (finger i röven) så kan jag känna utbuktade blodkärl (hemorojder), de är inte stora, de har inte blivit kot eller spolformade, men de är utbuktade, ev har jag sprickor också. Om jag sitter på huk så rusar tydligen blodet till mina hemorojder vilket visar sig på utsidan av anus som också har en del utbuktande hemorojder, det syns tydligt för man ser den blåa färgen (blod.)

Som sagt funkar alcosanal bra men effekten försvinner efter en skitning.
Citera
2013-08-03, 05:43
Medlem
Hemorrojd behandling - sv.hemapro.com Den här produkten hjälpte mig att få bort mina obehagliga hemorrojder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in