2013-06-07, 21:11
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Att inte banka kvinnor i huvudet och föra dem till grottan,
innebär väl inte att ens dase försvinner?

Vill min gumma byta däck på bilen fixar jag mer än gärna maten.
Vill gumman klippa gräset så tar jag mer än gärna lillan på föräldramötet.
Vill gumman byta taktegel ligger jag ännu mer gärna och bättrar på solbrännan.
Vill gumman sköta grillen så underhåller jag mer än gärna gästerna med en drick i handen.

Var finns problemet?
Att vi slipper en massa skit som av tradition setts som typiskt mansgöra???
Att vi män slipper en massa skitsysslor är väl bara tacksamt?

Svamlar du medvetet eller?

Du vet mycket väl att det är du som både byter däck och fixar käk! Du klipper dessutom gräs samtidigt som du tar hand om lillan! Och gumman kommer att byta tak på villan? Jo tjena! Vi snackar knappast att BYTA tjänster, vi snackar feminism här! Och feminism handlar inte om jämlikhet vet du!

Jo, jag tror att din mandom redan förtvinat då du gått på alltihop med hull och hår!
Senast redigerad av fotokillen 2013-06-07 kl. 21:14.
Citera
2013-06-09, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Jag kan lova dig att jag är helt rudis när det gäller idéer. Där är många karlar bättre än oss kvinnor. Men jag är - om jag får säga det själv - ganska bra att tolka svensk verklighet på ett sätt som fungerar. Sedan tror jag mer på fantasi än på kreativitet, då fantasier är svårbevisade och därmed lättare att dölja för den som granskar.
Hur ska en åklagare bevisa att man fantiserar när hela rättsväsendet utgår ifrån att det man säger som kvinna ska ha tolkningsföreträde ? Vore jag karl skulle jag aldrig lita på rättsväsendet i våldsfrågor, då en karl per automatik oftast anses vara skyldig.

Men det kan ju jag skita i. Man tvår sina händer och skrattar vidare medan ni karlar blir alltmer kärringaktiga och veliga.

Det var ett märkligt svar kvinna! Du säger att du är bra på att tolka den "svenska" verkligheten, samtidigt som du säger att kvinnor har tolkningsföreträde till att fantisera ihop svar, dessa svar som rätten då skall bedöma utifrån kvinnan? Tyvärr, men måste vara ärlig! Det är inte så det svenska rättssystemet fungerar. F:ö handlar inte den här diskussionen om misshandel och kvinnor som manipulerar rätten, utan varför DU eller ÖVRIGA kvinnor rackar ned på män som tydligen inte är måna till att försvara sig. Min fråga efterlyste ett svar som säger, vad kan man göra (i relation till ditt tidiga svar och den här tråden.)? Även om den retoriska frågeställningen var rätt hård- dock inte seriös. Om jag får ihop det här rätt- vilket jag gör! Är att ni gillar att sparka nedåt för att ni suktar efter det som finns där uppe och då menar jag inte verkligheten! Utan det ni kokar ihop i era huvuden rent socialt om männen i eran omgivning. Dock skall du ha en eloge kvinna, då du verkar avsiktligen ärlig med dina svar! Även om det i slutändan var hopplöst att fråga dig.
Citera
2013-06-09, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maanka
Jag tycker att killarna i min ålder (20) och i min del utav Sverige har en tendens att vara kvinnliga. Inte för att dom gråter till lejonkungen etc utan att många sminkar sig, fixar håret i timmar, kräver märkeskläder och är livrädda för att få lite smuts under nageln.
Men, de gäller bara att se över dessa så hittar man ganska lätt en manlig man.

Är det därför man ser så många 18+ brudar med 25 eller 30+ killar. Oftast är de kroppsbyggare av någon konstig anledning.
Citera
2013-06-09, 05:57
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fotokillen
Svamlar du medvetet eller?

Du vet mycket väl att det är du som både byter däck och fixar käk! Du klipper dessutom gräs samtidigt som du tar hand om lillan! Och gumman kommer att byta tak på villan? Jo tjena! Vi snackar knappast att BYTA tjänster, vi snackar feminism här! Och feminism handlar inte om jämlikhet vet du!

Jo, jag tror att din mandom redan förtvinat då du gått på alltihop med hull och hår!
Möjligt du är en sådan mes att du blir sittandes med att göra allt skitgöra.
Men det är långt ifrån fallet med alla män.
Kan inte gumman din så får du väl visa henne hur man gör eller hur?
Vill hon inte så är det bara och gå skilda vägar.
Finns inte en människa i världen som det är värt att jobba ihjäl sig för.

Och vem faan har sagt att att det skulle behöva ha något med feminism att göra?
Handlar bara om att den ena partnern inte ska behöva göra alla skitjobb i hushållet.
Svårare än så är det inte.
Citera
2013-06-09, 15:36
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Möjligt du är en sådan mes att du blir sittandes med att göra allt skitgöra.
Men det är långt ifrån fallet med alla män.
Kan inte gumman din så får du väl visa henne hur man gör eller hur?
Vill hon inte så är det bara och gå skilda vägar.
Finns inte en människa i världen som det är värt att jobba ihjäl sig för.

Och vem faan har sagt att att det skulle behöva ha något med feminism att göra?
Handlar bara om att den ena partnern inte ska behöva göra alla skitjobb i hushållet.
Svårare än så är det inte.

Möjligtvis är jag en mes, men som självpåtagen ungkarl sedan 13 år är jag i fall ingen mes som låter kravfeminismen hunsa mig.
Den korta varianten av mitt celibatliv är att jag tycker svenska kvinnor är bortskämda bortklemade martyrer som har känsloliv likt barn!

Du påstår att feminismen inte har med saken att göra? Jag säger att den har en mycket negativ inverkan på kvinnor, inte minst vad gäller eget ansvar.

Du tror naivt att ni kan byta skitjobb med varandra? Bah! Jag säger det igen; Du får både fixa bilen och byta blöjor, rensa hängrännan och göra mat. Osv. Har du inte lärt dig nånting om hur ett modernt hushåll fungerar al'a feminism.
Senast redigerad av fotokillen 2013-06-09 kl. 15:42.
Citera
2013-06-09, 16:43
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Möjligtvis är jag en mes, men som självpåtagen ungkarl sedan 13 år är jag i fall ingen mes som låter kravfeminismen hunsa mig.
Den korta varianten av mitt celibatliv är att jag tycker svenska kvinnor är bortskämda bortklemade martyrer som har känsloliv likt barn!

Du påstår att feminismen inte har med saken att göra? Jag säger att den har en mycket negativ inverkan på kvinnor, inte minst vad gäller eget ansvar.

Du tror naivt att ni kan byta skitjobb med varandra? Bah! Jag säger det igen; Du får både fixa bilen och byta blöjor, rensa hängrännan och göra mat. Osv. Har du inte lärt dig nånting om hur ett modernt hushåll fungerar al'a feminism.
Nej jag gör inte allt detta så enkelt är det.
Gumman har sin bil och ansvarar för den, jag mina.
Hushållssysslorna gör vi oftast tillsammans, roligare och snabbare så.
Trädgården var annan vecka om det behövs utom trädgårdslandet då, dit får jag inte gå sedan jag rensade bort halva landet i min tro att det var ogräs.
Senast gången vi omtapetserade fixade hon allt själv, hon hade sett något hemfixarprogram och ville byta tapeter och måla om lite. Hon fixade till två rum och målade om ett annat, inga märkvärdigheter i det. Hon är händig och gillar att pyssla, hjälpte henne med att flytta undan möbler bara och hur man fick första bården i lod, det var allt. Hon hade aldrig använt ett laserpass tidigare.
Kan inte ha det mycket bättre än så.

Hur svenskfödda kvinnor är idag privat har jag inte den blekaste aning om.
Har inte varit ihop med en svenska på nästan 30 år.
Citera
2013-06-09, 17:16
Medlem
fotokillens avatar
Citat:

Hur svenskfödda kvinnor är idag privat har jag inte den blekaste aning om.
Har inte varit ihop med en svenska på nästan 30 år.

Bra för dig! Kvinnor måste få känna sig trygga och få all kärlek och respekt de förtjänar! Kanske även jag kan hitta en kvinna från någon kultur där de lärt sig att man delar på, eller rättvist fördelar allt arbete hemma. Traditionell kvinnogöra har av någon anledning nedvärderats och som numer ses som skitjobb som absolut ska delas lika. Fine, inget fel i det. Men när det kommer till de traditionellt mannliga göromålen krävs dock ingen jämlik fördelning, vilket ofta resulterar i dubbeljobb för mannen. Min åsikt är på tvärs mot allmän samhällssyn jag vet.
Senast redigerad av fotokillen 2013-06-09 kl. 17:19.
Citera
2013-06-09, 17:41
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Bra för dig! Kvinnor måste få känna sig trygga och få all kärlek och respekt de förtjänar! Kanske även jag kan hitta en kvinna från någon kultur där de lärt sig att man delar på, eller rättvist fördelar allt arbete hemma. Traditionell kvinnogöra har av någon anledning nedvärderats och nu mer ses som skitjobb som absolut ska delas lika. Fine, inget fel i det. Men när det kommer till de traditionellt mannliga göromålen krävs dock ingen jämlik fördelning, vilket ofta resulterar i dubbeljobb för mannen.
Kan vara så att män gör tyngre saker vet inte.
Men det är ju något de ofta tar på sig själva då.

Finns alltid hjälpmedel man kan använda så det inte blir så tungt.
En skottkärra behövs inte fyllas med råge, det går att gå två ggr osv.
Gräsmattan behövs inte klippas med handjagare finns självdrivande som man kan åka omkring på när tomten är stor. Fäljkors kan förlängas med ett rör då klarar vem som helst av att få loss muttrarna, däcket placeras på en lyft så orkar alla få dem på plats, osv...
Eller så låter man bara verkstaden fixa det om man är lite lat.

Det finns inga ursäkter alls varför inte kvinnor skulle kunna utföra dessa saker.
Jag är helt övertygad om att det finns massor med kvinnor som både kan och vill göra saker som dessa bara man tar sig tid och visar hur man gör det på rätt och enklaste sätt.
Tror säkert du kommer att hitta en kvinna som passar om du bara letar lite.
Citera
2013-06-10, 09:33
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnboll
Dagens män bara osar östrogen. De har börjat klä sig extremt feminint, klagar nåt så fruktansvärt på allting, pratar känslor och börjat allmänt att bete sig mer som kvinnor än som män (och detsamma gäller kvinnorna förresten).

Jag personligen vägrar att följa med i denna skeva utveckling, och finner den rent utav skadlig mot vårat samhälle och vår biologi. Det känns som att hen-påhitteriet faktiskt är påväg mot verklighet - kvinnorna och männen är påväg att mötas i mitten där de grundläggande skillnaderna i våra kön suddas ut. Skrämmande.

Vad anser ni om detta? Varför är dagens män så kvinnliga, och följer ni med i trenden? Är det ett hot?

Men oj, vilken gammelmodig syn du verkar ha på vad som är manligt. Att hålla sig till 50-talets värderingar och påpeka saker som att känslor per automatik är omanligt, är att bara stänga inne män och stupa män i en form som passar dig. För och förenkla DIN värld. Din reaktion och din rädsla för förändring i sig tycker jag låter omanligt.

Att folk blivit fokuserade på utseende och sämre på att ta ansvar är en annan sak som gäller båda könen. Det är en negativ effekt av dagens kultur där vi fått lära oss att fokusera mest på oss själva. Det är något som jag generellt ogillar, men jag misstänker att du och jag har en väldigt olika syn på vad som är ansvarstagande. Exempelvis är det ansvarstagande för män att kunna prata om hur de mår och agera på det, och just eftersom män ofta är dåliga på att göra dessa saker så finns det många män som satt sig själv i svåra situationer (ex kriminalitet, hemlöshet).

Varför är kvinnliga egenskaper per automatik dåligt? Tror du inte att det finns bra saker av både typiskt kvinnliga och manliga egenskaper? Anser du verkligen att män ska avsky allt som kan tänkas kvinnligt och skjuta bort det ifrån sig? Tror du att det är så världen utvecklas till det bättre?

Jag tror du kopplat ihop allt du ser som negativt av det moderna som kvinnligt (läs gärna den andra meningen du skrivit igen, så har vi citat på det). Jag vill påpeka att det inte är kvinnligt. Att klaga brukar ses som kvinnligt, men kolla runt på det här forumet och vi kan se att män egentligen klagar mycket de också. Kolla bara på ditt första stycke som inte är alls sakligt, utan mest klagan över vad du ogillar att se...
Senast redigerad av Mojokii 2013-06-10 kl. 10:02.
Citera
2013-06-10, 23:50
Medlem
LittleFlyOnTheWalls avatar
Jag förstår inte vad det är som männen är rädda för? Kvinnor verkar ju inte bry sig/ uttrycka sig så mycket i frågan om män som beter sig "kvinnligt". Antar att det är homofobi elr? Annars skulle det väl inte spela nån roll för de "manliga männen" ens om en kille var jättetypiskt feminin (jag snackar klär sig i kvinnokläder och sminkar sig) Jag som 19 årig tjej har absolut inga problem med ifall en kille skulle vilja göra det..det är väl upp till dem, dessutom tycker jag att det kan vara riktigt fint/gulligt med feminina män..androgynitet i allmänhet faktiskt
Citera
2013-06-11, 01:00
Medlem
Småbrudar gillar oss icke-skogshuggar-män Om du vill ha gamla wt kärringar och bögar sitter det nog fint med ett grovt skägg, en öl i näven, och snus under läppen till fotbollsfisen

Vi andra fixar fräscha flickor
Citera
2013-06-11, 03:24
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snopptrick
Om jag får ihop det här rätt- vilket jag gör! Är att ni gillar att sparka nedåt för att ni suktar efter det som finns där uppe...

Resten av ditt inlägg är ointressant. Många sparkar nedåt och slickar uppåt, ja (såväl män som kvnnor). En man som tjänar mindre än en kvinna är inte värd vatten i många kvinnors ögon.
Tänk på det nästa gång du ser en nyhetsuppläsare i TV klaga över att kvinnolönerna är lägre än mäns. Hon är antagligen en mobbare som letar efter fler mobboffer.

Men å andra sidan är många män så pass mesiga och svaga att dom skiter i att vi hånar och förlöjligar dom små liven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in