Citat:
Ursprungligen postat av
fotokillen
Möjligtvis är jag en mes, men som självpåtagen ungkarl sedan 13 år är jag i fall ingen mes som låter kravfeminismen hunsa mig.
Den korta varianten av mitt celibatliv är att jag tycker svenska kvinnor är bortskämda bortklemade martyrer som har känsloliv likt barn!
Du påstår att feminismen inte har med saken att göra? Jag säger att den har en mycket negativ inverkan på kvinnor, inte minst vad gäller eget ansvar.
Du tror naivt att ni kan byta skitjobb med varandra? Bah! Jag säger det igen; Du får både fixa bilen och byta blöjor, rensa hängrännan och göra mat. Osv. Har du inte lärt dig nånting om hur ett modernt hushåll fungerar al'a feminism.
Nej jag gör inte allt detta så enkelt är det.
Gumman har sin bil och ansvarar för den, jag mina.
Hushållssysslorna gör vi oftast tillsammans, roligare och snabbare så.
Trädgården var annan vecka om det behövs utom trädgårdslandet då, dit får jag inte gå sedan jag rensade bort halva landet i min tro att det var ogräs.
Senast gången vi omtapetserade fixade hon allt själv, hon hade sett något hemfixarprogram och ville byta tapeter och måla om lite. Hon fixade till två rum och målade om ett annat, inga märkvärdigheter i det. Hon är händig och gillar att pyssla, hjälpte henne med att flytta undan möbler bara och hur man fick första bården i lod, det var allt. Hon hade aldrig använt ett laserpass tidigare.
Kan inte ha det mycket bättre än så.
Hur svenskfödda kvinnor är idag privat har jag inte den blekaste aning om.
Har inte varit ihop med en svenska på nästan 30 år.