2013-06-10, 23:09
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
eller visste de ingenting och således kan man förkasta hela deras intention.

Eller så visste dom och lät det hända. Så nog bydde det på nånting.
Det jag vände mig mot var antydan att de visste att han skulle genomföra sitt terrordåd men lät det hända. Om varken du eller ArthurDent har något att backa upp en sådan antydan med så betyder det att ni inte bygger era uttalanden på någonting. OK?

Det är djävligt lätt att säga något men ska vi alla sitta och svamla så kan jag väl säga att PRISM har räddat livet på oss allihop utan jag har ett skit till stöd. Jag skulle uppskatta om vi håller oss lite mer till fakta och ger fan i att insinuera en massa saker som vi inte har en aning om.
Citera
2013-06-10, 23:11
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
Grejen är att deras största argument är:

"Vi spionerar INTE på Amerikanska medborgare. Vi spionerar endast på uthemska människor."

Ok...så några 100 miljoner abonnenter hos Verizon är uthemska människor. (98% amerikaner). Det om något borde vara okonstituonellt.

Att de försöker läsa min mail som svensk/utlänning är jag personligen medveten om och det får jag på nått sätt acceptera om jag använder en utländsk tjänst. Inget konstigt. Men om FRA gräver sig in i min dator/konto i Svedala...då jävlar kommer jag rösta SKP i nästa val ;-)...eller MP.
Citera
2013-06-10, 23:12
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore
Ok...så några 100 miljoner abonnenter hos Verizon är uthemska människor. (98% amerikaner). Det om något borde vara okonstituonellt.

Att de försöker läsa min mail som svensk/utlänning är jag personligen medveten om och det får jag på nått sätt acceptera om jag använder en utländsk tjänst. Inget konstigt. Men om FRA gräver sig in i min dator/konto i Svedala...då jävlar kommer jag rösta SKP i nästa val ;-)...eller MP.

Vet inte riktigt vad du menar.
Förstår inte vad relevansen är vilket telefon abonnemang någon har.

Är man amerikansk medborgare så är man.
De spionerar alltså INTE på några sådana. (OFFICIELLT)
Citera
2013-06-10, 23:13
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwing Duck
Du tänker nog på DNS-systemets rootservrar. De är fler idag, och de är utspridda på olika operatörer och myndigheter världen över. De har en väldigt viktig funktion på Internet - de hjälper alla datorer att hitta fram till varandra - men alla DNS-uppslagningar når inte rootservrarna så någon full insyn kan man aldrig få ens om man kontrollerar alla dessa. Däremot kan man sänka nätet genom att stänga av rootservrarna, men det går inte ögonblickligen så det går att vidta motåtgärder.
Det där var nog precis det jag menade, men hur funkar det om vissa DNS-uppslagningar inte når rootservarna, hur går "Infon vidare" mellan punkt A och punkt B till punkt A då? (À=användare, B=information)

Hoppas du fattar hur jag menar.
Citera
2013-06-10, 23:21
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
Meningen är ju att kongressen ska ha insyn i "hemliga" program. Det gör att det utskottet blir informerat i fullo inför lyckta dörrar. Om de anser att det är ok så rättar alla in sig i ledet. Men...och det här är ett stort men...om utskottet inte får reda på HELA caset, så bryter den som är ansvarig mot lagen. I detta fall ännu värre, mot konstitutionen.

Det är här det troligen är ett stort problem. Utskottet har troligtvis INTE fått reda på hela vidden av det hela.

När en av de som utformade Patriot Act har gått ut och kritiserat regeringen med Obama i spetsen för att ha gått för långt i tolkningen av patriot Act...då är det inte så bra.

BTW alla ni som hatade Bush för vad han gjorde...kan man konstatera att Obama har gjort i kubik...och honom gav de fredspriset till. LMFAO! Nobel måste vrida sig i sin grav.
Citera
2013-06-10, 23:27
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lt.Col.Kilgore
Meningen är ju att kongressen ska ha insyn i "hemliga" program. Det gör att det utskottet blir informerat i fullo inför lyckta dörrar. Om de anser att det är ok så rättar alla in sig i ledet. Men...och det här är ett stort men...om utskottet inte får reda på HELA caset, så bryter den som är ansvarig mot lagen. I detta fall ännu värre, mot konstitutionen.

Det är här det troligen är ett stort problem. Utskottet har troligtvis INTE fått reda på hela vidden av det hela.

När en av de som utformade Patriot Act har gått ut och kritiserat regeringen med Obama i spetsen för att ha gått för långt i tolkningen av patriot Act...då är det inte så bra.

BTW alla ni som hatade Bush för vad han gjorde...kan man konstatera att Obama har gjort i kubik...och honom gav de fredspriset till. LMFAO! Nobel måste vrida sig i sin grav.

Exakt så. Håller med i minsta detalj.
Tyvärr gömmer dom sig bakom "vi gör inte detta mot amerikanska medborgare" därför kan de aldrig ställas inför rätta i Amerikansk domstol heller.
Citera
2013-06-10, 23:30
Medlem
Polaren i texas får brev några gånger om året av sina isp's att han gör olagliga saker, och måste byta hela tiden, så detta var väll ingen nyhet.
Citera
2013-06-10, 23:36
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aqwedcxz
Polaren i texas får brev några gånger om året av sina isp's att han gör olagliga saker, och måste byta hela tiden, så detta var väll ingen nyhet.
Gör han så olagliga saker att NSA intresserat sig för honom? Tungt i så fall.
Citera
2013-06-11, 01:05
Medlem
Chokladpojkens avatar
USA:s underrättelsetjänst (NSA/Prism) och Flashback

Kan NSA via Prism ta reda på vem som skriver vad på Flashback?

Inte för jag bryr mig så mycket för egen del, men det finns ju en hel del skribenter här som borde vara intressanta att röja identiteten på...
Senast redigerad av Chokladpojken 2013-06-11 kl. 01:14.
Citera
2013-06-11, 01:29
Medlem
positivitizers avatar
Kan dom säkert, har för mig att Flashback's servrar står i N.Y.

Mig kan dom försöka komma åt, jag sitter bakom VPN, proxy och brandvägg. Skulle vilja se dom försöka.

Har dock inte gjort något olagligt så har inget att oroa mig över egentligen, mer en säkerhetsåtgärd.
Citera
2013-06-11, 08:15
Bannlyst
http://trollthensa.com/

Citat från siten:

Let's jam up the NSA's scanners

IF MILLIONS OF US, ALL AT THE SAME EXACT TIME, CALL OR EMAIL SOMEONE WITH OUR KEYWORDS-OF-TERROR-FILLED SCRIPT,
WE CAN GIVE OUR NATION’S IMPRESSIVE SURVEILLANCE APPARATUS THE KIND OF TEST IT DESERVES.

They say they don’t read or listen to the contents of our messages. Why not test it out?

It'll be fun.
Citera
2013-06-11, 09:59
Bannlyst
Tänk om alla slutade använda mobil och dator i protest? Fy fan vad kul det skulle vara.

Usa har en sjuk regering och har alltid haft. Är lika illa som vilken diktarur som helst i nåt skitland. Dödar tusentals oskylldiga, våldtar kvinnor och barn, men det som är de dummaste är att de ständigt söker sig till krig. Kommer inte på annat land som gör det i samma skala.

Jag hoppas att fler inser vilket land usa egentligen är och att de fäller sig själva när de håller på såhär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in