Citat:
Citat:
Mic*e B*rgs sympatiske son::: https://www.facebook.com/alex*nder.berg.9887?fref=ts
Citat:
Citat:
Om jag inte missminner mig lär AB och VB ha varit ihop innan VB och KJ blev det. Och anmälningarna om olaga hot som VB gjorde, ska ha nån form av koppling till AB. Akrobaten0808 skrev om det för ett tag sen. Jag har inte tid nu att leta upp det inlägget, men jag har läst det, så det finns.
Citat:
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/drogerna-kan-ha-gjort-honom-aggressiv-och-paranoid_6345192.svd
Citat:
I Anders Behring Breivik eget manifest på 1 500 sidor kan man läsa att en stor del av hans vardag under ett par år handlade om träning. Han vill bli stor och stark för att klara att utföra sitt vansinnesdåd. För att växa snabbare har han tagit stora mängder droger och anabola steroider.
Mats Garle, chef vid dopinglaboratoriet på Karolinska universitetssjukhuset, har lång erfarenhet av personer som använder anabola steroider.
Hur påverkar anabola steroider psyket?
– Det är väldigt individuellt, alla blir inte aggressiva. Vi har haft kontakt med kroppsbyggare som har hållit på länge utan att psyket har påverkats. På andra påverkas psyket mycket under kort tid, säger Mats Garle.
En anabol som Anders Behring Breivik har tagit är steroiden DBOL.
– Det preparatet såldes på 70-talet i Sverige med försäljningsnamnet Dianabol, det är samma sak som ryssfemmor....
Mats Garle, chef vid dopinglaboratoriet på Karolinska universitetssjukhuset, har lång erfarenhet av personer som använder anabola steroider.
Hur påverkar anabola steroider psyket?
– Det är väldigt individuellt, alla blir inte aggressiva. Vi har haft kontakt med kroppsbyggare som har hållit på länge utan att psyket har påverkats. På andra påverkas psyket mycket under kort tid, säger Mats Garle.
En anabol som Anders Behring Breivik har tagit är steroiden DBOL.
– Det preparatet såldes på 70-talet i Sverige med försäljningsnamnet Dianabol, det är samma sak som ryssfemmor....
Citat:
– I studier vi har gjort på Karolinska uppträder ofta personliga förändringar utan att man märker det, det är omgivningen som märker. Ofta är det flickvännerna som märker förändringar, inte killarna själva.
Flickvänner drabbas av konsekvenserna.
– Pojkvännerna blev misstänksamma att de skulle vara otrogna och den typen av saker. Kriminalvården har studerat de som begår våldsbrott. Testar man dem så faller 20 procent ut som att de har tagit anabola steroider. Vi ser att det används mycket i kriminella kretsar för att öka aggressiviteten.
Flickvänner drabbas av konsekvenserna.
– Pojkvännerna blev misstänksamma att de skulle vara otrogna och den typen av saker. Kriminalvården har studerat de som begår våldsbrott. Testar man dem så faller 20 procent ut som att de har tagit anabola steroider. Vi ser att det används mycket i kriminella kretsar för att öka aggressiviteten.
Citat:
http://www.dn.se/sthlm/anabola-steroider-bakom-flera-valdsbrott-mot-flickor/
Citat:
Anabola steroider kan få män att gå in i en psykos där de tappar alla spärrar. Flera av de mest uppmärksammade våldsdåden mot flickor de senaste åren har utförts av pojkar och män som tagit steroider.
Citat:
När steroidmissbrukaren dricker alkohol kan impulskontrollen slås ut helt och hållet. Våldet kommer plötsligt och kan riktas utåt eller mot personen själv. Utlösande faktor är en upplevd provokation eller kränkning.
I de här lägena kan inte mannen stoppas.Om han dessutom är kroppsbyggare ska man inte gå emellan, säger Tommy Moberg.
Man kan inte veta när en sådan här psykos slår till och känner man inte till att mannen tar anabola steroider och vad det kan leda till kan man bli tagen på sängen.
Personen själv kan sedan heller inte förstå vad han gjort eftersom han har gjort saker som han tidigare kanske inte ens kunnat föreställa sig.
I de här lägena kan inte mannen stoppas.Om han dessutom är kroppsbyggare ska man inte gå emellan, säger Tommy Moberg.
Man kan inte veta när en sådan här psykos slår till och känner man inte till att mannen tar anabola steroider och vad det kan leda till kan man bli tagen på sängen.
Personen själv kan sedan heller inte förstå vad han gjort eftersom han har gjort saker som han tidigare kanske inte ens kunnat föreställa sig.
Citat:
Enligt docenten i rättsmedicin Ingemar Thiblin är det svårt att veta vad som är orsak och verkan. Det kan vara så att steroiderna förvärrar missbruksproblem och psykiska problem. Det kan också vara tvärtom, att den som har psykiska problem eller kriminell belastning redan innan, också använder steroider.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ------------
Vad jag vill ha sagt och visa på med ovanstående citat är att utifrån detta dåd som vi knappt kan greppa vad det gäller makabert våld och grymhet, så krävs det en exceptionell människa
för att klara av att utföra ett liknande dåd. Det finns dom i tråden som vill göra gällande att en sådan här styckning kan utföras av både dej & mej, men jag är inte övertygad om att så är fallet.
Det är rimligt och logiskt att man söker efter en potentiell GM bland de av VB:s bekanta som är just exceptionella i en eller flera bemärkelser. Jag menar att KJ är en sådan person. AB kan vara en annan.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-06-10 kl. 21:51.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-06-10 kl. 21:51.