2013-06-08, 10:51
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fettsugning
Han hade rimligen sökt vård för skadan och uppgivit att han skurit sig när han skar sin hasselbackspotatis eller tagit bättre hand om den.

Knappast. Det om något hade skapat misstänksamhet.

Det kan vara svårt att få en handskada att läka. Om du måste använda handen går såret upp igen. Vid knivdåd är det vanligt att offer och/eller GM får skador i händer. Offret får avvärjningsskador (kanske därför händerna saknas) och GM om han slinter med kniven, bladet går av etc.
Citera
2013-06-08, 11:07
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wareye
Kan det vara så att han försöker dölja något i handen, upp i ärmen på munkjackan?
Det skulle det mycket väl kunna vara; det ser ut som att en svart del tillhörande det han bär på sticker upp ett obestämt stycke innanför tröjmudden.
Citat:
Ursprungligen postat av wareye
Kan han ha plockat upp mordvapnet under eftersöket?
Ja, men då skulle han nog inte ha släpat med sig detta hem, och det ser väl inte direkt ut som att det är ett eggvasst föremål han har i handen?
Citera
2013-06-08, 11:09
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klimatis
KJ har väldigt långa fingrar. Inte en anledning att döma nån för för jag vet. Men kan det vara så att han har antingen ett problematiskt förhållande till händer, att han exempelvis blivit mobbad för pianofingrar, kanske tom VB trackade honom för det? Eller så har han händer som fetisch. Vissa personer med viss grad av funktionsmedsättning har ju en hang up på vissa saker tvångsmässigt. Jag vet inte om KJ var sådan, kanske hade han just händer. Kanske plockade han med sina föräldrars händer när han var liten? Eller sina egna i en viss ordning/ritual?

Då skulle VBs händer fylla en funktion efter hon dött.

Långa fingrar är inget säkert bevis på att innehavaren är den som gjort sig skyldig till störande pianospel på nätterna eller att han är ficktjuv. I KJ:s fall verkar hans påfallande långa fingrar vara en abnormitet som fascinerat honom och att han är fixerad vid händer. Vatchareeyas händer har avlägsnats med ett syfte, kanske fetischsexuellt eftersom de inte återfunnits - inte för att undvika spår av vävnad under naglarna om hon rivit KJ eller någon annan - då hade amputation av fingrarna varit tillräckligt, eller av en slump
Citera
2013-06-08, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag har tittat på handen i uppförstoring och tror fortfarande att det är ett paket cigaretter och en tändare.

Inte ser det ut som ett cigarettpaket, tycker jag. Som guvario var inne på att det ser mer ut som ett nyckelband och då stämmer det bättre överens med bilnyckeln som hänger ner. (Titta noga så ser man bilnyckeln.)

Citat:
Ursprungligen postat av guvario
Jag tycker det ser ut som att han har lindat nåt runt handen/fingrarna, t ex ett nyckelband

typ: http://www.google.se/search?q=nyckelband&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa= X&ei=WGayUf3jFsiLhQep_oHICw&sqi=2&ved=0CE8QsAQ&biw =1024&bih=684#imgrc=_
Citera
2013-06-08, 11:11
Medlem
africancoffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Jag tror det är ett bandage han har runt handen, som blodat.
Det är vanligt med sådana skador vid knivdåd.

Om kniven har en parerstång eller fingerguard så glider inte handen över eggen när den huggs & träffar kött & ben.

Flesta moraknivar har den konstruktionen idag.

Var han inte intresserad av svärd & dolkar. De flesta av dessa har oxå parerstång.
Citera
2013-06-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vassruggen
Här är en annan bild från samma tillfälle, vet ej om den är tagen innan eller efter den andra?
http://m.nsd.se/Default.aspx?id=7676711&p=Senaste+nytt

Den bilden togs av reportern just före 1500, för då stod jag där när dom knäppte detta. Efter detta fotot togs så for KJ iväg med sin bil och fick hak av 3 civila bilar.
Citera
2013-06-08, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Antingen den blåa varianten eller den vita. Den vita är en VW? Minns iaf att huset som stod till vänster från parkeringen hade den typen av tegel och rött tak. Minns det för jag tänkt prata med en tant som satt och solade vid huset.

Är inte den vita en MB Vito??
Såg att någon skrivit att det var vw nyare mod, sorry är sen i tråden
Citera
2013-06-08, 11:17
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigrolf
Den bilden togs av reportern just före 1500, för då stod jag där när dom knäppte detta. Efter detta fotot togs så for KJ iväg med sin bil och fick hak av 3 civila bilar.

Menar du att han åkte iväg med sin egen bil denna dag
Citera
2013-06-08, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chirpa
Va?
Som det är nu är han ju ungefär jämnhöjd med vita bilen. Om den är 183cm och han står precis bakom den (alltså till höger om den i bild) så borde han ju vara 183 cm ungefär.
Står han 10m efter den vita bilen så borde han ju vara "lägre" än den om han är 183cm lång.
Är han ca 190cm och står 10m bortom den vita bilen borde han förefalla att vara i samma höjd som den vita bilen i bilden.

Det är sent och jag är trött, men att objekt upplevs som mindre ju längre bort de är borde jag ha koll på...

Men är det någon som vet hur lång han är
?

______

jag som fetat.
Enligt vad jag såg från häktningen när han fördes in så kunde jag någorlunda avgöra hur nära dörrkarmen han var med huvudet, och jämförde med mig själv i en dörrkarm (är 181 cm) och konstaterade att han var minst typ 10cm längre än mig.
sen vill jag få för mig när jag sprang på honom (typ förra sommaren eller nått) att han var en bra bit längre än mig..

Ang. bilen så tycker jag det ser ut som att han är på väg mot förarsidan på den vita caddyn, men tittar åt motsatt håll (t.ex. den svarta SUVen)

sen ang. ciggpaket i ödehuset och hans hand, bara för att det är olika märken så betyder det inte att inte båda tillhört honom (säger inget om huruvida han faktiskt gjort dådet eller ej) men alla röker inte alltid samma sorts cigaretter.
Citera
2013-06-08, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toxe
Ja okej 21 Maj, men varför tar dom bilden?

Fotograferna stod utanför flottiljvägen mest hela dagen då denna adress var särskilt intressant denna dag. Polisen var hit flera gånger.
Citera
2013-06-08, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
Igen. Stämmer mitt antagande?

dom var där den dagen..
Citera
2013-06-08, 11:32
Medlem
13 Maj, lade han (eld i håret-mannen) upp ett klipp på en myrstack... Kanske långsökt men det är väl ett bra gömställe?
Har kanske tagits upp tidigare?

Citat:
Ursprungligen postat av Buddisch13
Apropå folk som verkar ha ett skruvat sätt i vardagen

Kolla in denna bilden på eldmannens FB nån som kommer ihåg detta orginal från början av tråden Känns som hålet VB hittades i kanske...Eller styckades i

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=395687670544803&set=a.3796705188131 85.1073741832.100003107201828&type=1&theater
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in