Citat:
Ursprungligen postat av
Chirpa
Va?
Som det är nu är han ju ungefär jämnhöjd med vita bilen. Om den är 183cm och han står precis bakom den (alltså till höger om den i bild) så borde han ju vara 183 cm ungefär.
Står han 10m efter den vita bilen så borde han ju vara "lägre" än den om han är 183cm lång.
Är han ca 190cm och står 10m bortom den vita bilen borde han förefalla att vara i samma höjd som den vita bilen i bilden.
Det är sent och jag är trött, men att objekt upplevs som mindre ju längre bort de är borde jag ha koll på...
Men är det någon som vet hur lång han är?
______
jag som fetat.
Enligt vad jag såg från häktningen när han fördes in så kunde jag någorlunda avgöra hur nära dörrkarmen han var med huvudet, och jämförde med mig själv i en dörrkarm (är 181 cm) och konstaterade att han var minst typ 10cm längre än mig.
sen vill jag få för mig när jag sprang på honom (typ förra sommaren eller nått) att han var en bra bit längre än mig..
Ang. bilen så tycker jag det ser ut som att han är på väg mot förarsidan på den vita caddyn, men tittar åt motsatt håll (t.ex. den svarta SUVen)
sen ang. ciggpaket i ödehuset och hans hand, bara för att det är olika märken så betyder det inte att inte båda tillhört honom (säger inget om huruvida han faktiskt gjort dådet eller ej) men alla röker inte alltid samma sorts cigaretter.