Citat:
Ursprungligen postat av Reklamblad
Jag har varit bekant med KJ tidigare, men det var det några år sedan jag pratade med honom nu... Dock vill jag säga att han var väldigt trevlig och social då. Känner inte igen bilden som många ger av honom här på flashback. Tyckte han var bra. Ett obehagligt sammanträffande är att vi har diskuterat forten och området vid mjösöberget och gammelängsberget eftersom vi båda var intresserade av militärhistoria.
Men jag väljer att tro att han är oskyldig fram tills om polisen får fram bevis. Har svårt att tro att han är kapabel till något sånt.
Har inget bättre förslag vem det kan vara... Nu får ni väl kalla mig rasist om ni vill... Men jag tänkte att det finns många invandrare i Boden, och många kommer ju från krig och elände. Man kan säkert få trauman och må väldigt dåligt efter sånt. Dock verkar det ju som att GM har bra kännedom om området där kroppsdelarna dumpades och nyinkomna har väl sällan koll på detta område. Dock har vi många invandrare som plockar bär däruppe på hösten så det finns nog dom som har koll. Men jag vågar inte ponera mer i detta, det kanske är en rasistisk tankegång.
Jag tror att detta har kommit upp i tråden tidigare, men i alla fall... MPS måste ju ha fått tips någonstans ifrån om fyndet de gjorde. Jag tror inte att det var någon "instikt", det låter ju bara löjligt. Kan de ha läst tråden här på flashback?
Men jag väljer att tro att han är oskyldig fram tills om polisen får fram bevis. Har svårt att tro att han är kapabel till något sånt.
Har inget bättre förslag vem det kan vara... Nu får ni väl kalla mig rasist om ni vill... Men jag tänkte att det finns många invandrare i Boden, och många kommer ju från krig och elände. Man kan säkert få trauman och må väldigt dåligt efter sånt. Dock verkar det ju som att GM har bra kännedom om området där kroppsdelarna dumpades och nyinkomna har väl sällan koll på detta område. Dock har vi många invandrare som plockar bär däruppe på hösten så det finns nog dom som har koll. Men jag vågar inte ponera mer i detta, det kanske är en rasistisk tankegång.
Jag tror att detta har kommit upp i tråden tidigare, men i alla fall... MPS måste ju ha fått tips någonstans ifrån om fyndet de gjorde. Jag tror inte att det var någon "instikt", det låter ju bara löjligt. Kan de ha läst tråden här på flashback?
Enligt mps var det så att de fick ett tips om ett helt annat ställe, om det var söder eller västerut.
Sedan snackade de om att ingen avsökt områden norr om Boden, då man antagit att det inte var sannolikt att GM skulle ha varit dit. De bestämde sig då för att reka inför kommande skallgångar där, och medan de var dit passerade de det igenbommade huset. Någon fick då en känsla av att man borde kika in där. Sagt och gjort...
Har du varit hemma hos KJ? Är han ordningssam, vill han sortera och arrangera saker? Har du ätit med honom, arrangerade han maten eller dukade han på något särskilt vis?
Utöver militärhistoria och airsoft, har han några andra intressen? Har du några tankar kring varför han behöver en god man, sin far?
, och visste då att detta skulle hittas efter ett tag.