2013-06-10, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag förmodar att skälet är att det inte fanns en uppenbar koppling, det krävdes lite grävande, men ingen gjorde det, åtminstone inte med framgång.

Jag har ju ställt frågan några gånger under resans gång om jag inte minns fel. Om det finns en koppling är det ju självklart intressant, dock har jag inte kunnat hitta något förrän nu när jag detaljgranskade filmklippen, men har hela tiden haft en känsla av att de har någon form av koppling. Filmerna är några år gamla, vi vet inte om AB fortfarande umgås med, eller har kontakt med KJ vänner, kanske är AB och KJ vänner trots att de inte hade varandra på Facebook.

Det mest intressanta tycker jag, är att det är i skäggets filmer som vi får se AB. Om det inte hänt något speciellt som gjort att de gått skilda vägar så kan man kanske göra antagandet att de fortfarande har någon form av kontakt.

Drar inga stora växlar på detta med "jävla satanister, we are a hateful race" men lägger till en harmlös film som också har tema på satanism. Det här klippet har döpts till Satanist äventyret.

http://www.facebook.com/photo.php?v=1165260378773&set=vb.1445803303&type=3 &theater

Om skägget och hans polare är satanister är omöjligt att säga, dock borde det nu vara ställt utom allt rimligt tvivel att ett visst intresse för satanism föreligger.

I trådens början präglades diskussionen kring AN, MB & AB som personer, vid sidan om KJ och i viss mån styvpappan med släkt o vänner. De flesta höll med om att KJ var synnerligen intressant
i egenskap av expojkvän och tillika den som senast såg VB i livet
.
De flesta höll också med om att det var högst anmärkningsvärda uttalanden som undslapp AN
på fb.

Man bedömde dessa båda faktum var för sig och någon invände att det inte fanns en känd koppling mellan AN, AB och KJ, och utifrån detta kunde inga större växlar dras.
Detta med växlarna gäller fortfarande, men om det nu går att konstatera en koppling mellan AB o KJ skulle det kunna öppna upp för en mer nyanserad och korrekt bild av vem AB är, vem KJ är och på vilket vis detta skulle kunna spela roll i denna historia.

Även om vi utifrån det vi idag känner till, inte kan se precis hur det hela skulle kunna hänga samman, så är kanske inte längre lika självklart att på rak arm räkna bort nämnda personer.

Trots att vi tror oss veta mycket i fallet så är det nog tyvärr så att vi alla bara känner till liten del av det som faktiskt hänt.
Tycker man skall komma ihåg att polis och åklagarsidan har låtit antyda att det kan finnas fler inblandade i detta. Var och vilka är det då mest logiskt att titta närmare på?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-06-10 kl. 19:37.
Citera
2013-06-10, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Du verkar övertygad om att torson också befunnit sig inne i huset. - Har inte varit på platsen men föreställer mig att det är bra många fläckar inne i det här ödehuset, och med lite livlig fantasi kan man nog tycka sig se både det ena och det andra. - Vid inventeringen som gjordes för ett år sedan såg det ut så här:
http://www.nsd.se/bildspel/standaloneviewer.aspx?id=7669230&keepThis=true&TB_ iframe=true&height=640&width=632
Var befinner sig de fläckar du fotat i förhållande till bild 6?

Vidhängande artikel:
http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7669237

På kommunens bilder ser man fläckar av varierande storlek och utseende även bakom den här hönsnätsväggen du hänvisar till. - Det erfordras dock fler bilder för jämförande studier. - Har du fler bilder än den du redan publicerat (som ser mycket intressant ut)? - Äv. bilder på benen vore av intresse.
http://img194.imageshack.us/img194/4830/blodflckar.jpg

Det här la som mer inåt det högra hörnet som ej finns med på bilderna. Har tyvärr bara denna bilden på just den fläcken men har några på fötterna också. Dessa bilder ser i stort sett likadana ut som resten som kommit upp här så dom lär inte tillföra något nytt!
Citera
2013-06-10, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
En teori bland teorier.Jag har varit i denna VC ja.Men inte i denna på de sista 15 åren sedan en bekant avled på äldrevårdsidan.
Bra att veta vore hur långt från denna garage/inkörsportsdel är det dit där KJ:s mamma har sitt rum/arbetsplats.Huruvida du kan säga att mamman inte lämnat sitt passerkort med eller utan koder går jag inte in på - men möjligheten finns och är lika stor som att Ryska KGB har med detta att göra - en teori således.
En teori fyller man i med vad man vet.

Vi vet att mamman jobbade där
Vi vet att VC:n ligger ca 1 kilometer från FP

Vad vill vi veta om denna plats:
Ja,går det att ta sig in i byggnaden/garaget utan att bli sedd med och/eller utan passerkort/nycklar/koder
Larmas hela byggnaden av oavsett vilken väg man går in
Separat larm för garage/leverans av mtrl etc..
Vilka nycklar öppnar vad

Kan man fylla i de luckorna så minskar tvivlen och en möjlighet/avfärdande öppnar sig.
Att kategoriskt säga nej - fel spår - tror jag inte på

1. jag tror inte det går att ta sig in i byggnaden obemärkt, men jag kan ha fel, inte vart där på länge så minns inte hur det ser ut. ja, bårhuset ligger lite avsides, men tror ändå man kan se dit från nått håll.
2. larm lär det vara, fast inte på dagtid
4.städaren har alltid en stor nyckelknippa med alla nycklar, och ofta är det ett par olika nycklar. nu var dock inte mamman städerska. hon har nog typ nyckel in till sitt rum och möjligvis huvudentrén till VCn
Citera
2013-06-10, 19:35
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja jag menar det. Vilken skillnad!

På senare år har man inom bland annat polisväsendet och socialtjänsten uppmärksammat att anabola steroider troligen ger upphov till ett psykiskt beroende och verka utlösande för ett våldsamt beteende men då är även alkohol med i bilden Wikipedia

Vem sa att AB var i Luleå och festade den aktuella natten, när åkte han till Luleå, när kom han hem?
Citera
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Då hade det ju räckt med att amputera fingrarna, eller hur ..
Tio knips, i stället för två hugg; det är orationellt plus att man då också får ytterligare åtta delar att hålla reda på.
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
I trådens början präglades diskussionen kring AN, MB & AB vid sidan om KJ och i viss mån styvpappan med släkt o vänner. De flesta höll med om att KJ var synnerligen intressant
.
De flesta höll också med om att det var högst anmärkningsvärda uttalanden som undslapp AN
på fb.

Man bedömde dessa båda faktum var för sig och någon invände att det inte fanns en känd koppling mellan AN, AB och KJ, och utifrån detta kunde inga större växlar dras.
Detta gäller fortfarande, men om det nu går att konstatera en koppling mellan AB o KJ skulle det kunna öppna upp för en mer nyanserad och korrekt bild av vem AB är, vem KJ är och på vilket vis detta skulle kunna spela roll i denna historia.

Även om vi utifrån det vi idag känner till, inte kan se precis hur det hela skulle kunna hänga samman, så är kanske inte längre lika självklart att på rak arm räkna bort nämnda personer.

Trots att vi tror oss veta mycket i fallet så är det nog tyvärr så att vi alla bara känner till liten del av det som faktiskt hänt.
Tycker man skall komma ihåg att polis och åklagarsidan har låtit antyda att det kan finnas fler inblandade i detta. Var och vilka är det då mest logiskt att titta närmare på?

Kan bara instämma.
Citera
2013-06-10, 19:39
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Med andra ord kan vi då konstatera att det finns en koppling mellan AB och KJ!
En gemensam vänkrets.
Varför har detta inte framkommit tidigare i tråden, tro?

Jag såg för länge sen när jag kollade igenom frälsarens FB att han & AB va vänner till för 2 års sen då finns det en del gilla & kommentarer mellan dom 2. Men när frälsaren började panga i skogen så gick dom väl skilda vägar...
Citera
2013-06-10, 19:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
I trådens början präglades diskussionen kring AN, MB & AB som personer, vid sidan om KJ och i viss mån styvpappan med släkt o vänner. De flesta höll med om att KJ var synnerligen intressant
.
på fb.

Detta med växlarna gäller fortfarande, men om det nu går att konstatera en koppling mellan AB o KJ skulle det kunna öppna upp för en mer nyanserad och korrekt bild av vem AB är, vem KJ är och på vilket vis detta skulle kunna spela roll i denna historia.

Om man är i Bodsvedjan, vilken väg är naturlig att ta om man ska köra till Luleå? Det borde Bodensarna känna till, kör man över Sävast och sedan ut på 97:an vid golfklubben? Jag tänker på VB mobil position.

Jag har tidigare varit inne på att KJ med VB färdats i bil mot Sävast, kanske för att plocka upp någon på vägen.
Citera
2013-06-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
jag n'mnde inte något av detta som ett spår, jag försökte bara klargöra huruvida hon och AN inte hade en koppling

Mitt fel,ursäkta.Fantasin skenar snabbt,sett fär många forensic avsnitt

Men denna byggnad/VC bör kollas upp och OM man kan ta sig in osedd till VC/garage etc..utifrån utan att gå genom hela VC:n.
Nycklar/ev,koder eller vad som kan tänkas öppna denna dörr.
Larm till garage delen
Vilka delar som är befolkade nattetid,huruvida de kan se garage/ingång/port etc..

Bra frågor som behöver svar
Citera
2013-06-10, 19:46
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Meeeen, hahahaha, det är ju jag som publicerat det här, min fråga gällde information som publicerats tidigare i tråden, ME77 eller någon påstod ju att kopplingen varit känd länge.

Flåt om det inte va du ME77.

Så här minns jag (kan ju minnas fel):
KJ och VB var vänner på facebook. KJ tog bort henne ett tag efter han kommit på tapeten...
AB och RLÅ var vänner på facebook. Sedan några veckor (?) är de inte det längre... (Varför?)
KJ och AB var vänner på facebook.
Dessutom minns jag att när jag (i mitten av maj - slutet av maj) googlade runt både på facebook (inkl KJ´s) och andra sidor hittade massa kopplingar AB-KJ-RLÅ. Kopplingen RLÅ-KJ är ju som alla vet starkast.

Om någon vet annat än ovan, säg till!

Edit: Som de flesta fattar så har nog många i Boden tagit bort både vänner och tidigare inlägg på sina facebooks. För att undvika ihopkopplingar.

Sen undrar jag om det bara är bs att KJ och AB skulle vara bisexuella..?
Senast redigerad av ME077 2013-06-10 kl. 20:08.
Citera
2013-06-10, 19:51
Medlem
Citat:
Om man är i Bodsvedjan, vilken väg är naturlig att ta om man ska köra till Luleå? Det borde Bodensarna känna till, kör man över Sävast och sedan ut på 97:an vid golfklubben? Jag tänker på VB mobil position.

Jag har tidigare varit inne på att KJ med VB färdats i bil mot Sävast, kanske för att plocka upp någon på vägen.

Naturligast är Sävastvägen mot Sävast sedan över Sävastön ut på 97'an,

alternativ är Slipvägen, Torpgärdsleden och ut på 97'an.
Citera
2013-06-10, 19:56
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tio knips, i stället för två hugg; det är orationellt plus att man då också får ytterligare åtta delar att hålla reda på.

Njae, så orationellt behöver det inte bli. Fyra hugg med machete. Max. Men jag tror som jag skrivit tidigare att händerna tagits av en annan anledning - mjukdelarna kan ha kokats bort i diskmedel några timmar, gjorts vita och fina och blivit souvenirer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in