Citat:
Jag förmodar att skälet är att det inte fanns en uppenbar koppling, det krävdes lite grävande, men ingen gjorde det, åtminstone inte med framgång.
Jag har ju ställt frågan några gånger under resans gång om jag inte minns fel. Om det finns en koppling är det ju självklart intressant, dock har jag inte kunnat hitta något förrän nu när jag detaljgranskade filmklippen, men har hela tiden haft en känsla av att de har någon form av koppling. Filmerna är några år gamla, vi vet inte om AB fortfarande umgås med, eller har kontakt med KJ vänner, kanske är AB och KJ vänner trots att de inte hade varandra på Facebook.
Det mest intressanta tycker jag, är att det är i skäggets filmer som vi får se AB. Om det inte hänt något speciellt som gjort att de gått skilda vägar så kan man kanske göra antagandet att de fortfarande har någon form av kontakt.
Drar inga stora växlar på detta med "jävla satanister, we are a hateful race" men lägger till en harmlös film som också har tema på satanism. Det här klippet har döpts till Satanist äventyret.
http://www.facebook.com/photo.php?v=1165260378773&set=vb.1445803303&type=3 &theater
Om skägget och hans polare är satanister är omöjligt att säga, dock borde det nu vara ställt utom allt rimligt tvivel att ett visst intresse för satanism föreligger.
Jag har ju ställt frågan några gånger under resans gång om jag inte minns fel. Om det finns en koppling är det ju självklart intressant, dock har jag inte kunnat hitta något förrän nu när jag detaljgranskade filmklippen, men har hela tiden haft en känsla av att de har någon form av koppling. Filmerna är några år gamla, vi vet inte om AB fortfarande umgås med, eller har kontakt med KJ vänner, kanske är AB och KJ vänner trots att de inte hade varandra på Facebook.
Det mest intressanta tycker jag, är att det är i skäggets filmer som vi får se AB. Om det inte hänt något speciellt som gjort att de gått skilda vägar så kan man kanske göra antagandet att de fortfarande har någon form av kontakt.
Drar inga stora växlar på detta med "jävla satanister, we are a hateful race" men lägger till en harmlös film som också har tema på satanism. Det här klippet har döpts till Satanist äventyret.
http://www.facebook.com/photo.php?v=1165260378773&set=vb.1445803303&type=3 &theater
Om skägget och hans polare är satanister är omöjligt att säga, dock borde det nu vara ställt utom allt rimligt tvivel att ett visst intresse för satanism föreligger.
I trådens början präglades diskussionen kring AN, MB & AB som personer, vid sidan om KJ och i viss mån styvpappan med släkt o vänner. De flesta höll med om att KJ var synnerligen intressant
i egenskap av expojkvän och tillika den som senast såg VB i livet
.
De flesta höll också med om att det var högst anmärkningsvärda uttalanden som undslapp AN
på fb.
Man bedömde dessa båda faktum var för sig och någon invände att det inte fanns en känd koppling mellan AN, AB och KJ, och utifrån detta kunde inga större växlar dras.
Detta med växlarna gäller fortfarande, men om det nu går att konstatera en koppling mellan AB o KJ skulle det kunna öppna upp för en mer nyanserad och korrekt bild av vem AB är, vem KJ är och på vilket vis detta skulle kunna spela roll i denna historia.
Även om vi utifrån det vi idag känner till, inte kan se precis hur det hela skulle kunna hänga samman, så är kanske inte längre lika självklart att på rak arm räkna bort nämnda personer.
Trots att vi tror oss veta mycket i fallet så är det nog tyvärr så att vi alla bara känner till liten del av det som faktiskt hänt.
Tycker man skall komma ihåg att polis och åklagarsidan har låtit antyda att det kan finnas fler inblandade i detta. Var och vilka är det då mest logiskt att titta närmare på?
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-06-10 kl. 19:37.
Senast redigerad av ophiaghushannah 2013-06-10 kl. 19:37.