2013-06-10, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
edit på mitt inlägg du citerade som jag lade till;
edit:
nu kom jag ihåg ja från när jag var där och städade. det är typ ett korttidsboende för äldre där också, samt då vårdcentral, samt bårhus. det är jäääkligt stort på insidan. känns som att vi sprang runt hela ställen, men vi hittade inget bårhus..
men nu kom jag på okcså att det nog hade en egen ingång via typ baksidan. var fan en jäkla karta med på städvagnen :P

det är ett kooperativt dagis där än så vitt jag vet, samt att det är typ korttids eller något slags boende för äldre.
och det är typ det enda jag kan svara.
förutom att ja, boendet är bemannat på nätterna.
var typ kring jul 2011 jag var där

Då har vi samstämmig information.Man når möjligen det som var bårhus från utsidan och insidan,en flygelbyggnad.

Sidofråga,om man når ingången till bårhuset från utsidan/avskildplats utan insyn - så kan det hela vara intressant för utr med tanke på endast en kilometer till ödehuset/FP under förutsättning att mammans nycklar öppnar avsedd dörr..

Bra spår i vart fall
Citera
2013-06-10, 18:36
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Tycker OY:s fråga förtjänar att ställas igen!

Det borde finnas Bodenbor som kan svara på denna enkla fråga.
Är det Alexand*r B*rg man ser i filmerna?

Ja
Citera
2013-06-10, 18:39
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Tycker OY:s fråga förtjänar att ställas igen!

Det borde finnas Bodenbor som kan svara på denna enkla fråga.
Är det Alexand*r B*rg man ser i filmerna?

Är inte från Boden dock men vet att det är Alexand*r B*rg, finns väl nån till där han är med också har jag för mig.
Citera
2013-06-10, 18:40
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
just to clarify
aspergers existerar inte längre.. det räknas som en annan form av autism idag..
Nog existerar Aspergers som diagnos alltid. Det ingår under autismspektrumstörningar, men det har det gjort länge och inget nytt har alltså hänt på fronten "döpa om diagnoser".
Citera
2013-06-10, 18:40
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Då har vi samstämmig information.Man når möjligen det som var bårhus från utsidan och insidan,en flygelbyggnad.

Sidofråga,om man når ingången till bårhuset från utsidan/avskildplats utan insyn - så kan det hela vara intressant för utr med tanke på endast en kilometer till ödehuset/FP under förutsättning att mammans nycklar öppnar avsedd dörr..

Bra spår i vart fall

På vilket sätt skulle ett bårhus vara ett bra alternativ för styckning?
Verkar vara lite livlig fantasi här.
Har någon av er varit inne på ett bårhus?

Dåligt spår imo.
Citera
2013-06-10, 18:41
Medlem
Vet inte om det bekräftats ännu ordentligt. Men KJ har Aspergers (källa: byagranne & skolkamrat)
Citera
2013-06-10, 18:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Det var en ren slump att man löste det fallet genom att två fiskare upptäckte en liten blodfläck vid en liten dold rastplats och deras första tanke var att det kom från ett djur men anmälde det ändå och det tog ca en vecka innan polisen undersökte detta.

Vilket fall är det här?
Citera
2013-06-10, 18:42
Medlem
MegaLomanis avatar
Letat efter källa på uppgiften att rättsläkaren skulle ha bedömt att VB avlidit omkring 12 maj. Det har framskymtat i något inlägg, som jag heller inte återfinner.

Det rimligaste antagandet är ju att hon mördats på eftermiddagen 4 maj i samband med att hon försvann.

Vad jag är ute efter är, att om där finns en diskrepans mellan polisens och rättsläkarens bedömningar av när hon dött, kan man förmoda att rättsläkaren vid sin beräkning utgått från uppskattade temperaturförhållanden på fyndplats 2.
Kommer rättsläkaren därvid fram till en långt senare tidpunkt än polisen, kan man förmoda att kroppen förvarats på ett betydligt svalare ställe varvid förmultningsprocessen fördröjts innan likdelarna hamnade på fyndplatsen.

Hur mycket kallare? Fryst? Knappast, men i kylskåpstemperatur i någon gammal bunker eller fästningsanläggning, kanske.

Någon talade tidigare om en gammal bunker i närheten av fyndplatsen, eller minns jag fel?

I så fall är det på en sådan plats man kan förvänta sig att finna styckningsplatsen och kanske även mordplatsen.
Citera
2013-06-10, 18:43
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Därför att VB kämpade emot och har GMs hud och vävnad/DNA under naglarna.

Då hade det ju räckt med att amputera fingrarna, eller hur ..
Citera
2013-06-10, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Ja

Med andra ord kan vi då konstatera att det finns en koppling mellan AB och KJ!
En gemensam vänkrets.
Varför har detta inte framkommit tidigare i tråden, tro?
Citera
2013-06-10, 18:46
Medlem
reemkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag är väl medveten om det. Men Spekerödsfallet skiljer sig något från detta. Där begick polisen ett gigantiskt misstag, det råder det ingen tvekan om, men blodfläcken i sängen var dold med ett rent lakan. Det är absolut ingen ursäkt, men i Spekeröd kan man möjligen hitta en förklaring till klantigheterna - nämligen den mänskliga faktorn. Poliser är också människor - och kan begå misstag och gör det bevisligen också.
Ödehusets golvytor däremot, var just det, ödsliga golvytor med förhållandevis god överblick. Om huset också varit mordplats hade detta inte undgått den mest korkade polis.
Nej om huset hade varit brottsplats hade det krävts en blind poliskår för att missa det. Men jag får ändå en känsla av att man kanske inte har luskammat huset efter spår (om nu inte de bilder vi fått till tråden visar planterade fimpar och ciggpaket och Gud vet vad mer) och med tanke på just Spekeröd så dyker det ju upp i skallen då: Den Mänskliga Faktorn. I Spekeröd hittade de väl tidigt ett litet hål i väggen ovanför sängen? Och ändå tänkte de inte på att riva av lakanet och allt krafs det var bäddat med. Helt obegripligt i mitt huvud men man ska tydligen inte sluta förvånas.
Citera
2013-06-10, 18:47
Medlem
Angående bilden som nyligen postats som ev. skulle föreställa torso och huvud.
Är det samma fläckar som syns bakom hönsnätet på denna bild? http%3A%2F%2Fi.imgur.com%2FBoUyhWg.jpg
Bildtexten säger ju att det var så här det såg ut för ett år sedan, så isf är det gamla fläckar...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in