2013-06-10, 18:49
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Vet inte om det bekräftats ännu ordentligt. Men KJ har Aspergers (källa: byagranne & skolkamrat)

Om diagnosen är rätt eller fel är kanske ännu en öppen fråga. En positiv sak med denna tråd är, att numera har så gott som alla deltagare lärt sig stava rätt till Aspergers syndrom. "Alltid nå't", som han sa'
Citera
2013-06-10, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diviot
Ha, ha nu börjar fantasin fara iväg för mycket. Stycka på VC bårhus !!!
KJ mamma är sjukgymnast med påbyggnadsutb. KBT alltså inte terapeut i någon form vid vuxenpsykiatrin på Sunderby sjh.
Erikslunds VC ligger inte ute i skogen, utan vid ett villakvarter.
Återgå till ett mer seriös spårsök !!

Vidga vyerna lite.

Finns det ett garage/port utan insyn som ett fordon kan köra in i utan att bli sedd och ett golvavlopp för styckning - beläget endast en kilometer från huset/platsen där man hittade VB:s kvarlevor och en möjlig väg att ta sig in(via mammans nycklar) så måste det undersökas och inte förkastas.Att ev,styckning skett i ett gammalt bårhus kan ju ses som en sidoparentes i sammanhanget.Men inget av ovanstående bör förringas som ointressant.Platsen för styckning söks fortfarande vad vi vet så här långt i denna tråd.
Oerhört intelligent uträknat av MTGM om det är så här det gick till.Om alltså med stort O.
Citera
2013-06-10, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Nycklar dit via mamman,som inte är hemma..

Obemannat på natten?

Styckplats,tillgång till verktyg/rengöringsmedel?

Garage etc..hopbyggt med VC på denna plats?

Nära fyndplats..max 1 km

EDIT:
Tydligen finns det ett bårhus där från mycket säker källa som städat byggnaden förr

Bra spår

Har du aldrig varit in i en VC eller liknande mottagning.

Det är kodlås/larm både här och där, t.o.m. finns det VC som är kameraövervakat när det ej är bemannat p.g.a. många inbrott för att i tron att komma åt narkotiska läkemedel.

Att hans mamma skulle lämna inpass kort och koder helt öppet är absolut inte sannolikt så glöm den teorin.
Citera
2013-06-10, 18:53
Medlem
ME077s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Med andra ord kan vi då konstatera att det finns en koppling mellan AB och KJ!
En gemensam vänkrets.
Varför har detta inte framkommit tidigare i tråden, tro?

Det har tagits upp flera ggr för länge sen! Rob*n, AB, KJ m fl är vänner. (Hur goda vet man ju inte, men förut verkar de varit det åtminstone)
Citera
2013-06-10, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ME077
Det har tagits upp flera ggr för länge sen! Rob*n, AB, KJ m fl är vänner. (Hur goda vet man ju inte, men förut verkar de varit det åtminstone)
Vad heter R*bin i efternamn
Citera
2013-06-10, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Det var den 16/5 som KJ blev observerad vid ödehuset av den minderårige som senare vallades enligt pm:aren. Kanske hade pappan strax innan frågat sin son "va fan har du ställt till med". Säger inte att det behöver vara så, men det var därför jag regerade på att pappan kommit hem den 16/5 på em/kvällen.

På vilket sätt skall han blivit observerad vid ödehuset, han själv, en bil liknande KJ's, vilken tidpunkt ???
Citera
2013-06-10, 18:59
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ophiaghushannah
Med andra ord kan vi då konstatera att det finns en koppling mellan AB och KJ!
En gemensam vänkrets.
Varför har detta inte framkommit tidigare i tråden, tro?

Jag förmodar att skälet är att det inte fanns en uppenbar koppling, det krävdes lite grävande, men ingen gjorde det, åtminstone inte med framgång.

Jag har ju ställt frågan några gånger under resans gång om jag inte minns fel. Om det finns en koppling är det ju självklart intressant, dock har jag inte kunnat hitta något förrän nu när jag detaljgranskade filmklippen, men har hela tiden haft en känsla av att de har någon form av koppling. Filmerna är några år gamla, vi vet inte om AB fortfarande umgås med, eller har kontakt med KJ vänner, kanske är AB och KJ vänner trots att de inte hade varandra på Facebook.

Det mest intressanta tycker jag, är att det är i skäggets filmer som vi får se AB. Om det inte hänt något speciellt som gjort att de gått skilda vägar så kan man kanske göra antagandet att de fortfarande har någon form av kontakt.

Drar inga stora växlar på detta med "jävla satanister, we are a hateful race" men lägger till en harmlös film som också har tema på satanism. Det här klippet har döpts till Satanist äventyret.

http://www.facebook.com/photo.php?v=1165260378773&set=vb.1445803303&type=3 &theater

Om skägget och hans polare är satanister är omöjligt att säga, dock borde det nu vara ställt utom allt rimligt tvivel att ett visst intresse för satanism föreligger.
Citera
2013-06-10, 19:03
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenforever
Och om man följer den vägen söderut så kommer det en sidoväg som leder ned till MT:s föräldrahem.
Norr och öster om dessa förråd,så ligger det STORA betongbunkrar som också bör genomsökas.Det kanske är gjort redan..
På kartan ser det ut att ta sig till och från FP 1 och 2 från två håll, man behöver alltså inte köra samma väg tillbaka. Stämmer det att vägarna är körbara med personbil?
Är t o m första delen av vägen från KJs föräldrahem, genom skogen och fram till vägen som leder till de två längorna, farbar med bil?
Då är det ju bara att korsa Svedjebergsleden och styra kosan mot det gula ödehuset, ingen behöver ens se honom lämna föräldrarnas hus. Han kan välja att ta samma väg tillbaka eller välja en annan väg, hem till lght eller till föräldrarnas bostad.
Citera
2013-06-10, 19:03
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
På vilket sätt skall han blivit observerad vid ödehuset, han själv, en bil liknande KJ's, vilken tidpunkt ???

KJs bil skulle ha blivit observerad på kvällen den 16/5 vid ödehuset av en minderårig som senare vallades av polisen. Den minderårige vallades kring ödehuset, men även längre upp mot berget/anläggningen där grillplatserna finns.
Citera
2013-06-10, 19:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ME077

Kan du länka till något inlägg där det bekräftats att KJ och AB är vänner, det har gått mig förbi. Och om det är känt sedan tidigare förstår jag inte varför den relationen inte har undersökts lite mer noggrant? Det är självklart mycket intressant med tanke på att ett Facebookkonto tillhörande en person i huset B*rg har använts för nedsättande kommentarer om VB.
Citera
2013-06-10, 19:04
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Vad heter R*bin i efternamn
Åkess*n
Citera
2013-06-10, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Har du aldrig varit in i en VC eller liknande mottagning.

Det är kodlås/larm både här och där, t.o.m. finns det VC som är kameraövervakat när det ej är bemannat p.g.a. många inbrott för att i tron att komma åt narkotiska läkemedel.

Att hans mamma skulle lämna inpass kort och koder helt öppet är absolut inte sannolikt så glöm den teorin.

En teori bland teorier.Jag har varit i denna VC ja.Men inte i denna på de sista 15 åren sedan en bekant avled på äldrevårdsidan.
Bra att veta vore hur långt från denna garage/inkörsportsdel är det dit där KJ:s mamma har sitt rum/arbetsplats.Huruvida du kan säga att mamman inte lämnat sitt passerkort med eller utan koder går jag inte in på - men möjligheten finns och är lika stor som att Ryska KGB har med detta att göra - en teori således.
En teori fyller man i med vad man vet.

Vi vet att mamman jobbade där
Vi vet att VC:n ligger ca 1 kilometer från FP

Vad vill vi veta om denna plats:
Ja,går det att ta sig in i byggnaden/garaget utan att bli sedd med och/eller utan passerkort/nycklar/koder
Larmas hela byggnaden av oavsett vilken väg man går in
Separat larm för garage/leverans av mtrl etc..
Vilka nycklar öppnar vad

Kan man fylla i de luckorna så minskar tvivlen och en möjlighet/avfärdande öppnar sig.
Att kategoriskt säga nej - fel spår - tror jag inte på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in