2013-06-10, 17:36
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Har du hört talas om ordet metafor?

Sen skulle det vara intressant med en källa på att det skulle krävas 1 miljon människor

Och vad har valet av huvudbonad med topic att göra? Fakta är att FB/Google/MS/Apple mfl skickar information vidare till den amerikanska staten UTAN mitt godkännande, vad är det du inte förstår?

Varför tror du det är något jag inte förstår? Jag förstår mycket väl.

Vad är problemet, blir då min fråga tillbaka till dig? Jag bryr mig inte det minsta om att det ni skriver på Sociala medier skickas vidare för automatiserad analys av NSA.

Som sagt. Det är ingen som sitter och läser vad du skriver.
Citera
2013-06-10, 17:39
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
Varför bryr du dig om NSA läser din chat?
Dessutom läser dom den inte.

Det sker automatiserat och en programvara scannar din text för att hitta suspekta fraser och meningar.

Det är ingen som sitter och läser era chatter fattar ni väl?!?!?

Det skulle behövas 1 miljon människor som jobbar 24/7 för att klara av ett sådant jobb, om ens det räcker.

Ta av er foliehatten för fan

Later in the interview, he explains why the people who say "I don't care, because I've got nothing to hide" are complete and total idiots:
Citat:
"Because even if you're not doing anything wrong, you're being watched and recorded. And the storage capability of these systems increases every year consistently by orders of magnitude to where it's getting to the point where you don't have to have done anything wrong, you simply have to eventually fall under suspicion from somebody, even by a wrong call. And then they can use the system to go back in time and scrutinize every decision you've ever made. Every friend you've ever discussed something with. And attack you on that basis, to derive suspicion from an innocent life, and paint anyone in the context of a wrongdoer."

Källa

Foliehatt eller inte, tror vi är många som inte vill leva i ett totalt kontrollsamhälle.
Vem övervakar övervakarna och vem ger dom ens rätten?
Citera
2013-06-10, 17:44
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Varför tror du det är något jag inte förstår? Jag förstår mycket väl.

Vad är problemet, blir då min fråga tillbaka till dig? Jag bryr mig inte det minsta om att det ni skriver på Sociala medier skickas vidare för automatiserad analys av NSA.

Som sagt. Det är ingen som sitter och läser vad du skriver.

Att du inte bryr dig skiter jag fullständigt i (även oim jag inte förstår varför du vurmar för ett kontrollsamhälle) Den som har nåt att dölja kommer gömma sig och kvar blir "vi".
Vi vanliga medborgare som bara vill leva vårat liv utan en kamera uppkörd i röven 24/7.
Citera
2013-06-10, 17:56
Medlem
Likbents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det där "argumentet" kan du stoppa upp i ditt eget rövhål. Vareviga djävla dag läser jag någon idiot som beskyller alla som inte tycker som han för att vara får och bara tro på Aftonbladet. Det är så förbannat tröttsamt.

Fatta detta: Jag är skeptisk till nästan samtliga konspirationsteorier som florerar i vår speciella avdelning för sådana. Det beror på avsaknaden av bevis, inte att jag vill se det skrivet i Aftonbladet innan jag tror på något. Jag läser inte Aftonbladet.

Jag tror vi kommer att se många som säger "vad var det jag sa" de närmsta dagarna för det är en viktig nyhet men vad var det egentligen du sa? Kan du ta fram ett par inlägg så vi kan bedöma din träffsäkerhet samt att du på osaklig grund blivit hånad av Aftonbladetläsare?

Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Hade Japanerna 1941 bara motiverat sin attack på USA med att förhindra spridningen av massförtörelsevapen (Som USA utvecklade efter 1939.) så hade de idag blivit hyllade som hjältar för sitt mod .

Av någon anledning är det alltid okej när USA gör något...

Du råkar inte ha skrivit något inlägg på flashback om det? Så man kan se vad folk invände sig mot och ifall du förtjänar evig ära för din skarpsinnighet.

Jag har inte skrivit på FB om detta. Jag söker heller inte någon "evig ära". Jag är bara trött på folk i allmänhet. Tror blint på allt mainstream-media säger och tror man något annat är man foliehatt.
Citera
2013-06-10, 17:59
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av '[SIC
'|43846573]
Later in the interview, he explains why the people who say "I don't care, because I've got nothing to hide" are complete and total idiots:

Källa

Foliehatt eller inte, tror vi är många som inte vill leva i ett totalt kontrollsamhälle.
Vem övervakar övervakarna och vem ger dom ens rätten?

Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-i-starkol
Att du inte bryr dig skiter jag fullständigt i (även oim jag inte förstår varför du vurmar för ett kontrollsamhälle) Den som har nåt att dölja kommer gömma sig och kvar blir "vi".
Vi vanliga medborgare som bara vill leva vårat liv utan en kamera uppkörd i röven 24/7.

Ahaha.

Så ni två lallare anser att en automatiserad "övervakning" av NSA för att spåra potentiella hot mot deras nation utifrån - anser att det är lika med "övervakningssamhälle" och "kamera uppkörd i röven 24/7"

hahha. Vänta bara. Det kommer med tiden. Detta är INGENTING mot vad som komma skall, om kanske 10-20 år.

Detta har ingenting att göra med ett övervakningssamhälle.
Det dröjer.
Senast redigerad av J.Booze 2013-06-10 kl. 18:02.
Citera
2013-06-10, 18:01
Medlem
valleros avatar
Tycker detta är löjeväckande.
Det mesta man gör på nätet lagras - eller visste ni inte det?
Okrypterad e-post har jag alltid sett som vykort, jag ger blanka fan i vad Google och andra sökmotorer lagrat om mina surfvanor, och Facebook är ju ett skämt om man värnar om sin integritet, etc.
De flesta som ojar sig över denna massövervakning är paranoiker som tror att meningslösa detaljer om deras alldagliga liv är djupt intressant för folk som sysslar med anti-terrorism. Tro mig, det är det inte.
Vill man surfa och kommunicera helt anonymt så använder man Tor/Tormail. Använder du inte Tor ska det som du lägger upp/gör på nätet betraktas som tillgängligt för tredje part (även om det garanterat inte finns någon där). Svårare än så är det inte.

Och denne Snowdons yrande till media om att han själv hade auktoriteten att avlyssna "vem som helst (inklusive presidenten!)" ökar inte direkt hans trovärdighet. Han är bara en liten förledd datanörd som tror att hans whistle-blowing kommer "rädda världen".
Senast redigerad av vallero 2013-06-10 kl. 18:47.
Citera
2013-06-10, 18:04
Medlem
Nyheter24s avatar
Han måste vara ett stort troll.

Varför åker han till Kina och inte till det land han vill gömma sig i?

Han har haft hur mycket tid påsig som helst att planera och flyga till det land han vill.
Citera
2013-06-10, 18:05
Medlem
...as...s avatar
Fint att få det bekräftat vad man alltid sagt och trott

Fint att andra får det sagt ifrån någon annan en den konspiratoriska token.

Hur länge ska vi låta sånt här hålla på innan vi gör riktigt motstånd?
Citera
2013-06-10, 18:07
Medlem
SteelPizzas avatar
Att USA och dess allierande (inklusive Sverige) INTE skulle ha tillgång till alla den data de vill ha tag i har jag alltid ansett som otroligt.

De stora noderna i Sverige övervakas givetvis av FRA som skickar allt intressant vidare till NSA.
Citera
2013-06-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Det där "argumentet" kan du stoppa upp i ditt eget rövhål. Vareviga djävla dag läser jag någon idiot som beskyller alla som inte tycker som han för att vara får och bara tro på Aftonbladet. Det är så förbannat tröttsamt.

Fatta detta: Jag är skeptisk till nästan samtliga konspirationsteorier som florerar i vår speciella avdelning för sådana. Det beror på avsaknaden av bevis, inte att jag vill se det skrivet i Aftonbladet innan jag tror på något. Jag läser inte Aftonbladet.

Jag tror vi kommer att se många som säger "vad var det jag sa" de närmsta dagarna för det är en viktig nyhet men vad var det egentligen du sa? Kan du ta fram ett par inlägg så vi kan bedöma din träffsäkerhet samt att du på osaklig grund blivit hånad av Aftonbladetläsare?

Så du tror INTE att 9/11 var ett insider jobb, med tanke på all fakta? Och du tror också på att ett flygplan flög in i Pentagon? Trots att människor som bor/jobbar där aldrig såg röken av ett plan utan bara massa rök? Så du tror INTE på falseflag operations som Gulf of Toncany (Vietnam starten, som bevisats vara falsk och som USA har erkänt). Konspirations teorier som har fakta och belägg ska man faktiskt inte avfärda direkt utan läsa lite mer om. Follow the money är ett utmärkt citat.
Citera
2013-06-10, 18:09
Medlem
...as...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfrunner
Självklart fattar folk att det inte är någon person som sitter och läser igenom allting manuellt, den som tror något annat har inte på internet att göra och är en fara för allmänheten genom att bara yttra sina dumma idéer.

Farligheten sitter inte heller i att någon går in och ser vad man har skrivit i en chatt utan snarare att allt lagras för att vid behov kunna användas i framtiden. Fler och fler grupper som tidigare ansetts helt harmlösa har börjat kategoriserats som möjligt farliga. Inser du då hur lätt det är att identifiera och bygga en profil på en person där man har i princip all digital information som finns om den personen tillhands? Dina åsikter, dina kontakter, dina ärenden, dina privata konversationer osv osv..allt sånt som du ansåg och trodde var privat och bara för dina ögon. Allt detta har man emot dig och du har inte en chans att göra något åt det, du är körd. Tänk om det handlar om politiker, det vore hur lätt som helst att veta politiska motståndares åsikter långt innan de blir till handling, vid den tidpunkten har man redan en mothandling klar som krossar motståndaren...hur enkelt som helst.

DETTA är faran med att ha för för mycket kontroll över information och människor, det är ett direkt hot mot demokratin. En demokrati ska inte ha denna övervakning av sin befolkning (i dagsläget är den rätt harmlös, jag syftar på framtiden), en demokrati ska lita på sin befolkning och använda sig av demokratiska medel för att få fram sin vilja.

Har man fullständig kontroll på kommunikation och ekonomi så har man i princip kontroll på alla folk.
Inte ett samhälle jag önskar leva i men det är dit vi är på väg.

Fint med en som kan tänka!
Citera
2013-06-10, 18:10
Medlem
Citat:
han är en stor fjant också.
Han är ju anställd av ett stort mediebolag, således jobbar han indirekt för Makten.

Han har givit ut flertalet böcker om hur korrupt USA är och han är en öppen stödjare till Ron Paul - Hur många "kända" inom USA är det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in