2013-06-10, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M9A2
Det här är förfärligt! Ingen går säker!? Kommer Amerikanska NSA/FBI ställas inför domstol?

Jo, tjena. Den var bra den!

Det värsta av allt är att jag tror detta kommer att passera inom någon vecka utan att någonting ändrades. De kommer att fortsätta att spara allt, och det kommer enbart att bli intensivare ju längre teknologin går!
Jag är helt övertygad att jag en vacker dag kommer att vara tvungen att antagligen fly från regeringar, eller helt enkelt hamna i någon rebellgrupp som krigar mot förtrycket. Läskigt är det!
Citera
2013-06-10, 16:46
Medlem
Likbents avatar
Oj, jag var en "foliehatt" när jag påstod detta för något år sedan.
Citera
2013-06-10, 16:50
Medlem
Tjack-i-starkols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.Booze
Varför bryr du dig om NSA läser din chat?
Dessutom läser dom den inte.

Det sker automatiserat och en programvara scannar din text för att hitta suspekta fraser och meningar.

Det är ingen som sitter och läser era chatter fattar ni väl?!?!?

Det skulle behövas 1 miljon människor som jobbar 24/7 för att klara av ett sådant jobb, om ens det räcker.

Ta av er foliehatten för fan

Har du hört talas om ordet metafor?

Sen skulle det vara intressant med en källa på att det skulle krävas 1 miljon människor

Och vad har valet av huvudbonad med topic att göra? Fakta är att FB/Google/MS/Apple mfl skickar information vidare till den amerikanska staten UTAN mitt godkännande, vad är det du inte förstår?
Citera
2013-06-10, 16:50
Medlem
Amadeusss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M9A2
Det här är förfärligt! Ingen går säker!? Kommer Amerikanska NSA/FBI ställas inför domstol?
Nej, USA står utanför internationella lagar. De har tom. begått värre brott än att övervaka facebook. Tex. inledandet av ett anfallskrig mot Irak. Tyskar blev dömda till döden för samma sak 1946. Har George Bush ställts inför rätta? Nej.

Det kommer inte hända någonting. Om nån vecka kommer alltid vara bortglömt och de kommer fortsätta sin övervakning som vanligt.
Citera
2013-06-10, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralPoop
Tycker hela "jag har inget att dölja"- argumentet är rätt kasst.

Som han säger i intervjuvn så har nog alla pratat om sjuka grejer nån gång, och googlat på konstiga sidor lite då och då. Eller helt normala sidor, som sett ur ett visst ljus kan vara väldigt suspekt.

Problemet med sånna argument som folk kommer med är att du själv omöjligt kan veta vad en utländsk stat, i det här fallet USA, tycker är okay eller inte. Plus att genom att dom kan spåra ens trafik bakåt i tiden kan du få ihop en bild som inte stämmer där du sätter ihop random sökningar till ett mönster som mer eller mindre gör en fullt lagligt och normal person till en riktigt suspekt person. Och du kan inte kontrollera detta på något sätt. Samt att du inte vet vad som kommer var okay om fem år. Och kan dom då spåra din sökning bakåt i tiden så kommer du helt plötsligt hamna inom helt andra ramar som var okay då, men inte längre och därför blir en misstänkt person.

Människor bör i allmänhet värdera sin integritet bättre än att säga "jag har inget att dölja"

Bra skrivet!

Det som oroar också är att NSA sade att ingen inom USA övervakas...
EU kan inte vara glada nu
Citera
2013-06-10, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Likbent
Innan du börjar njuta av den ära du tilldelar dig själv, så borde du begrunda att det är en milsvid skillnad mellan att påstå något och bevisa något. Och därmed mellan din bedrift och Edward Snowden's
Senast redigerad av kalle2525 2013-06-10 kl. 17:04.
Citera
2013-06-10, 17:05
Medlem
Likbents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle2525
Innan du börjar njuta av den ära du tilldelar dig själv, så borde du begrunda att det är en milsvid skillnad mellan att påstå något och bevisa något. Och därmed mellan din bedrift och Edward Snowden's

Helt rätt. Men hur mycket bevis man än slänger på folk idag så är man ändå en foliehatt, om det inte står i Aftonbladet! Vilket är helsjukt..
Citera
2013-06-10, 17:06
Medlem
Vad tror ni händer med herren som läckte allting nu då? Han måste ju ha planerat detta ett tag? Han vet ju förmodligen allting om hur myndigheterna jobbar, så han kan måste ju vara en halfisk för CSI. Han påstår ju också sig veta vart samtliga hemliga CSI,NSA etc baser finns?
Citera
2013-06-10, 17:26
Medlem
Nån som vet om detta har tagits upp hos tex Pierce Morgan eller någon annan utav de stora talkshow hostarna med inriktning nyheter?
Citera
2013-06-10, 17:28
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Helt rätt. Men hur mycket bevis man än slänger på folk idag så är man ändå en foliehatt, om det inte står i Aftonbladet! Vilket är helsjukt..
Det där "argumentet" kan du stoppa upp i ditt eget rövhål. Vareviga djävla dag läser jag någon idiot som beskyller alla som inte tycker som han för att vara får och bara tro på Aftonbladet. Det är så förbannat tröttsamt.

Fatta detta: Jag är skeptisk till nästan samtliga konspirationsteorier som florerar i vår speciella avdelning för sådana. Det beror på avsaknaden av bevis, inte att jag vill se det skrivet i Aftonbladet innan jag tror på något. Jag läser inte Aftonbladet.

Jag tror vi kommer att se många som säger "vad var det jag sa" de närmsta dagarna för det är en viktig nyhet men vad var det egentligen du sa? Kan du ta fram ett par inlägg så vi kan bedöma din träffsäkerhet samt att du på osaklig grund blivit hånad av Aftonbladetläsare?
Citera
2013-06-10, 17:31
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Nej, USA står utanför internationella lagar. De har tom. begått värre brott än att övervaka facebook. Tex. inledandet av ett anfallskrig mot Irak. Tyskar blev dömda till döden för samma sak 1946. Har George Bush ställts inför rätta? Nej.

Det kommer inte hända någonting. Om nån vecka kommer alltid vara bortglömt och de kommer fortsätta sin övervakning som vanligt.

Hade Japanerna 1941 bara motiverat sin attack på USA med att förhindra spridningen av massförtörelsevapen (Som USA utvecklade efter 1939.) så hade de idag blivit hyllade som hjältar för sitt mod .

Av någon anledning är det alltid okej när USA gör något...

Citat:

Du råkar inte ha skrivit något inlägg på flashback om det? Så man kan se vad folk invände sig mot och ifall du förtjänar evig ära för din skarpsinnighet.
Senast redigerad av Oformad 2013-06-10 kl. 17:35.
Citera
2013-06-10, 17:34
Medlem
J.Boozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Sök på jesse ventura - conspiracy theories på youtube. Media har fått denna gubben att framstå som ett skämt och försökt få folk att tro att han är en krigsskadad veteran med halva hjärnan bortsprängd. Men i hans show tar dom upp lite saker som är ganska skrämmande tex att USA har ett ställe med typ 10.000 kistor i plast osv.

han är en stor fjant också.
Han är ju anställd av ett stort mediebolag, således jobbar han indirekt för Makten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in