2013-06-10, 18:03
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idagidag
Väldigt intressant. Googlade på moderns namn och jag fick upp att hon arbetade på Erikslunds vårdcentral med Kbt. Behandlar säkert lindrigare åkommor ex. Panikångest, ångest m.m Min gissning. Så fadern är inom försvaret? - Kjs högsta dröm?

Äpplet brukar inte falla så långt i från trädet.

Ett sidospår i allt detta är frågan om mamman och denna AN kunde känna varandra. De kanske åkte i samma buss till sjukhuset eller rent av träffat varandra med tanke på att de jobbat båda på sjukhuset, kanske tom inom samma klinik.

Kan ju vara så att både mamman och pappan till KJ inte ville att KJ och VB skulle umgås av någon anledning. Sen direkt när de åker utomlands så träffas KJ och VB och sen blev allt fel. Kan ju vara så att något hänt tidigare som gjorde att mamman till KJ pratat med denna AN och som gjorde att hon skrev som hon gjorde på fejjan. Kanske var det inte någon relation mellan VB och MB som gjorde henne upprörd utan att VB började träffa denna KJ igen?
Citera
2013-06-10, 18:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Har nu sett bilden.
Fläckarna har fel färg, inget som påminner det minsta om blod.
Men jag medger att konturerna på fläckarna kan påminna om en torso och et huvud, är dock säker på at det inte rör sig om fläckar från kroppsdelar.

Blodet har väl runnit av. Ser mer ut som ljusröd "köttsaft" från en styckat kropp. Samma färg som på ett omslagspapper som innehållit utskuren biff i skivor.
Citera
2013-06-10, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Äpplet brukar inte falla så långt i från trädet.

Ett sidospår i allt detta är frågan om mamman och denna AN kunde känna varandra. De kanske åkte i samma buss till sjukhuset eller rent av träffat varandra med tanke på att de jobbat båda på sjukhuset, kanske tom inom samma klinik.

Kan ju vara så att både mamman och pappan till KJ inte ville att KJ och VB skulle umgås av någon anledning. Sen direkt när de åker utomlands så träffas KJ och VB och sen blev allt fel. Kan ju vara så att något hänt tidigare som gjorde att mamman till KJ pratat med denna AN och som gjorde att hon skrev som hon gjorde på fejjan. Kanske var det inte någon relation mellan VB och MB som gjorde henne upprörd utan att VB började träffa denna KJ igen?

nu vet inte jag vart AN jobbar, men det ställe är KJs mor jobbar är en liten jäkla vårdcentral mitt ute i "skogen" längs gammelängsvägen eller leden eller vad fasiken den nu heter. minns inte. tror jag.
Citera
2013-06-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Blodet har väl runnit av. Ser mer ut som ljusröd "köttsaft" från en styckat kropp. Samma färg som på ett omslagspapper som innehållit utskuren biff i skivor.

blodplasma/likvätska?
eller köttsaft.. beror väl lite på kanske
men jag vet vad du tänker på
Citera
2013-06-10, 18:09
Medlem
Mycket intressant om KJs föräldrar varit utomlands runt försvinnandet!

Finns mycket tid att veckla ut en presenning på golvet i det stora garaget och utföra diverse olagligheter,och mycket tid att röja undan också..

Är det 100% att dom var på semester eller är det bara ett av alla sju miljoner rykten?
Citera
2013-06-10, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Rörelsefrihet, hade han span bakom sig när han var och lekte krig i skogen den 11:e maj? Kan han ha skakat av sig dem? Kanske de ledsnat på att springa efter honom i skogen eftersom han kanske varit och sprungit runt i skogarna vareviga dag, har polisen gått med i skallgångarna som KJ varit med på efter den 8:e maj? Första gick väl 9:e om jag inte missminner mig.

Hur säkra uppgifter finns det på att span varit där mellan 9:e till 20:e, något som kan bekräftas till 100 %.

Ja, det mottalar bilen som mordplats, men utanför bilen kan det skett, slängts i baklucka, Täppt till blödande sår? Fraktats bort.

Hur mycket blod innebär blodspåren de hittat som knytts till GM och är de 100% säkert vars de är funna?

Hur mycket mörkar polisen?

Span efter den 8'e-9'e är ett antagande jag har, inte alls säkert men jag får den känslan vid p-konf. 10 maj och att han var den som sist såg VB vid ett privat möte.
Man satte en loppa på honom. Däremot tror jag inte man sprungit omkring i skogen t.ex. den 11'e utan på behörigt avstånd haft koll var han är.

Polisen mörkar massor.
Citera
2013-06-10, 18:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
därför jag samtidigt är skeptisk till att det är styckningsplats, men så finns det olika källor.
som jag sa tidigare, jag vet fan inte vad jag ska tro, detta blir bara vidrigare och vidrigare

Huset var med stor säkerhet varken mord- eller styckningsplats, antagligen bara en tillfällig förvaringsplats.
Citera
2013-06-10, 18:12
Medlem
highfives avatar
Citat:
nu vet inte jag vart AN jobbar, men det ställe är KJs mor jobbar är en liten jäkla vårdcentral mitt ute i "skogen" längs gammelängsvägen eller leden eller vad fasiken den nu heter. minns inte. tror jag.

Hon jobbar på Erikslunds VC. AN har enligt uppgift i tråden städat på psykiatrin på Sunderbysjukhuset. Jobbar mamman i dag på en VC med kbt så är det troligt att hon även jobbat inom psykiatrin på Sunderbysjukhuset tidigare. Detta med att AN reagerat så kraftigt på fejjan och kallat VB för "kackerlacka" måste ju komma från något. Nu har flera spekulerat i att hennes man MB och VB skulle haft ett förhållande, men det kanske är av andra skäl som AN varit irriterad. Kanske hon hade fått veta något via KJ´s mamma?
Citera
2013-06-10, 18:12
Medlem
Citat:

Nycklar dit via mamman,som inte är hemma..

Obemannat på natten?

Styckplats,tillgång till verktyg/rengöringsmedel?

Garage etc..hopbyggt med VC på denna plats?

Nära fyndplats..max 1 km

EDIT:
Tydligen finns det ett bårhus där från mycket säker källa som städat byggnaden förr

Bra spår
Senast redigerad av Bodenforever 2013-06-10 kl. 18:15.
Citera
2013-06-10, 18:14
Medlem
Jeremiahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eller så är det en ewok. Det kan vara vad som helst, behöver inte ha med brottet att göra.

Nej den bilden säger egentligen ingenting. Klart man kan fantisera fram ev. torso på bilden.
Isåfall borde Polisen konstaterat att ödehuset är sannolik styckningsplats och ev. mordplats vid omhäktningen.
Citera
2013-06-10, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Hon jobbar på Erikslunds VC. AN har enligt uppgift i tråden städat på psykiatrin på Sunderbysjukhuset. Jobbar mamman i dag på en VC med kbt så är det troligt att hon även jobbat inom psykiatrin på Sunderbysjukhuset tidigare. Detta med att AN reagerat så kraftigt på fejjan och kallat VB för "kackerlacka" måste ju komma från något. Nu har flera spekulerat i att hennes man MB och VB skulle haft ett förhållande, men det kanske är av andra skäl som AN varit irriterad. Kanske hon hade fått veta något via KJ´s mamma?

alltså, jobbar båda på den vårdcentralen?
för det var juh KJs mamma som jobbade det.

sen, kom jag på, kan jag äntligen säga detta nu. suttit och lurkat i tråden hur länge som helst för jag hade glömt mitt lösenord, men nu kan jag juh skriva det.
Detta om denna AN...
Min mamma vet vem hon är sen låååångt tillbaka (typ de gick parallelklass på högstadiet eller nått liknande)
och hon säger att denna kvinna har alltid varit "överspänd" som hon uttrycker det, tyckt om att synas och höras och slåss. typ.
älskat ljudet av sin egen röst och uppmärksamhet. och hon är inte heller helt som hon ska uppe i knoppen.

så hennes kommentarer kan lika gärna bara vara att hon ska uttrycka sina åsikter om den där dumma flicksnärtan
(inte som jag tänker, men kanske så hon tänker. jag vet inte)

jag vet inte, jag hade något mer jag tänkte få sagt med det.. men orden svek mig.. men liksom att.. hon bryr sig egentligen inte i flickan, bara att hon inte tycker om henne, och då iochmed att hon gillar att synas och höras och är så "överspänd" så kan kommentarena enbart bero på det.
Citera
2013-06-10, 18:16
Medlem
highfives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Visst, men knappast att de kommer hem och hittar ett lik i frysen.

Men det öppnar iaf att mt hade möjligen tillgång till annan fastighet, hus/garage etc. mellan 3'e och 10'e. Det kanske inte betyder något men möjligheten finns ju att fastigheten har utnyttjats av mt denna period och då framförallt 4-8'e då han förmodligen rört sig fritt utan loppa. Dock borde man kunna se det på hans rörelsemönster genom vittnen och eventuell mobil spårning.

Notabelt är som jag påpekat och fler i tråden så är väg till FP från Norra Svartbyn mindre trafikerad och mindre folk i rörelse om man tar avfart från Svedjebergsleden istället för genom Erikslund eller från Bullerleden.

Det öppnar iaf en möjlighet..

Det var den 16/5 som KJ blev observerad vid ödehuset av den minderårige som senare vallades enligt pm:aren. Kanske hade pappan strax innan frågat sin son "va fan har du ställt till med". Säger inte att det behöver vara så, men det var därför jag regerade på att pappan kommit hem den 16/5 på em/kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in