2013-06-10, 17:14
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Visserligen men hela kroppen/delarna är nedlusad med spår och DNA liksom förmodligen fyndplatser. Varför då bara ta bort händerna och tro sig därmed aldrig kan kopplas till offer och likdelarna.

Jag tror avlägsnandet har någon form av symbolik för GM, vilken vet jag inte men bisarrt är det.

Du gör misstaget att förutsätta ett 100% rationellt agerande från GM enligt din egen måttstock som du kommit fram till i lugn och ro framför datorn. Du kan inte använda det som ett bevis för att den delen av styckningen var offensiv.
Citera
2013-06-10, 17:15
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
mm å huvvet avskilt från kroppen på lilla fläcken på sidan

Tycker att vänster i bild ser ut som överkroppen, med händerna avskilda.
Citera
2013-06-10, 17:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouchino
Kan nån av KJ:s polare vara med i HV?

Ganska sannolikt tycker jag då de har ett militärt intresse.
Citera
2013-06-10, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Det var en ren slump att man löste det fallet genom att två fiskare upptäckte en liten blodfläck vid en liten dold rastplats och deras första tanke var att det kom från ett djur men anmälde det ändå och det tog ca en vecka innan polisen undersökte detta.

Visst, men utifrån det spåret och bilmattan sedan reda ut hur hon blev tagen av daga är proffsigt gjort. Läs FUP'en så förstår du att utgångsläget var allt annat än klart för att kunna fälla för mord och inte brott mot griftefriden.
Citera
2013-06-10, 17:20
Medlem
Citat:
Visst, men utifrån det spåret och bilmattan sedan reda ut hur hon blev tagen av daga är proffsigt gjort. Läs FUP'en så förstår du att utgångsläget var allt annat än klart för att kunna fälla för mord och inte brott mot griftefriden.

Vad är FUP?
Citera
2013-06-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Det enda som är 100 % bekräftat är väl att KJ sitter anhållen misstänkt för mord på VB vars kropp hittats i delar, samt att blod hittats som kan koppla VB till KJ?

Inte riktigt 100%.. KJ är inte anhållen
Citera
2013-06-10, 17:22
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tycker att vänster i bild ser ut som överkroppen, med händerna avskilda.

den här bilden?
http://img194.imageshack.us/img194/4830/blodflckar.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
Vad är FUP?

FörUndersökningsProtokoll
Citera
2013-06-10, 17:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vad är FUP?
Förundersökningsprotokoll. En redogörelse för förundersökningen som ligger till grund för åtal. Blir offentlig vid åtal.
Citera
2013-06-10, 17:23
Medlem
Citat:
jo, men nu snackar vi Kognitiv beteende terapeut.
tror det tar lite längre tid.. kan inte svära på det, men känns som det

Stämmer bra. Det är en vidareutbildning som tar lång tid och det krävs erfarenhet av socionom, sjuksyrra, eller likvärdig utbildning. Vet även att det finns mentalskötare den gamla sorten som läst till det. Man är målmedveten om man ids läsa vidare till det
Citera
2013-06-10, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Tror att mordet skett genom att GM kört ikapp BO, Kanske fått in henne i bil, huggit henne pga ???? Alternativt huggit, lagt i baklucka, fört ut till skog, kanske lagd i bunker/värn, lämnat kropp någon dag, sen styckat senare, mellan 6:e till 16:e därefter flyttat huvud/torso till FP2 ben till FP1, eller att huvud/torso är kvar på styckplats och resten flyttats. Att det inte upptäcks styck/brotts-plats beror på naturens hjälp att spola bort spår genom regn och vind.

Tveksamt inne i bilen men väl ute i terrängen, att dölja blod från dödande stick i bilen är i princip omöjligt med dagens teknik.

Sen vill jag nog minska hans rörelsefrihet till mellan 4-8'e maj, därefter tror jag han haft en loppa på sig.
Citera
2013-06-10, 17:24
Moderator
OYs avatar
Fått ett PM från en källa som jag bedömer mycket trovärdig, kan inte gå in på varför. Ta det för vad det är.

* KJs mor jobbar inom vården, någon form av psykolog inriktning.
* KJ har haft en hund som enligt honom själv (sagt till min källa) bet i en kabel och dog. Därefter ska han ha kastat hunden i älven. Hans far ska ha fått det svaret i alla fall när han hade frågat om han skulle begrava den på kvällen. Däremot har min källa, som garanterat inte läst flashback, också hört att KJ skulle ha styckat hunden. Det känns mer som ett rykte än en sanning, men oavsett så är det fel på en människa när man kastar en valp i älven.
* KJs far har varit utomlands med modern mellan 3-10 maj på ******, sen har han varit och jobbat söderut i sverige på en flygövning (med massor av vittnen!) mellan 13-16 maj.
* KJs lillebror är inte den som varit runtvallad i terrängen, han har varit på förhör nydligen, men han verkar inte alls vara intressant för utredningen.
Citera
2013-06-10, 17:32
Medlem
Citat:
Det håller jag med om men det var en slump att man hittade spåret och anmälde det annars hade det förmodligen blivit olöst. Det kan ha funnits andra som set det men tagit för givet att det kommit från villebråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in