2013-06-08, 20:05
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
För att inte tala om Tankesmedjan som bara handlar om politik.
P3 på vardagarna måste bli mer avslappnat. Det kan inte hela tiden handla om åsikter. Om vad som är fel i samhället. Om vad som behövs göra.
Tankesmedjan är ju förvisso politisk satir och det är ju ganska rimligt att det då för det mesta handlar om politik och politiker.
Citera
2013-06-09, 10:08
Bannlyst
"Hallå P3" med Gina ska tydligen sändas i sommar igen. Till råga på allt så har de utökat sändningstiden med 30 minuter.

Jag förstår inte hur det har gått till. Hon var riktigt undermålig förra sommaren. Avslutade EXAKT varje samtal med "Är du nöjd med ditt svar?" Sedan minns jag hur hon misstog Adrian Lux ålder - och sa att han var 23

Hon är ju dessutom expert på att ta bort fokus från gästerna, glider alltid in på hur hon upplever saker. Men men, hoppas SR är nöjda! Eller ja, dom älskar henne. Suck.
Citera
2013-06-10, 10:11
Medlem
Jazzphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
"Hallå P3" med Gina ska tydligen sändas i sommar igen. Till råga på allt så har de utökat sändningstiden med 30 minuter.

Jag förstår inte hur det har gått till. Hon var riktigt undermålig förra sommaren. Avslutade EXAKT varje samtal med "Är du nöjd med ditt svar?" Sedan minns jag hur hon misstog Adrian Lux ålder - och sa att han var 23

Hon är ju dessutom expert på att ta bort fokus från gästerna, glider alltid in på hur hon upplever saker. Men men, hoppas SR är nöjda! Eller ja, dom älskar henne. Suck.

Kan inte låta bli att sakna Camilla Samek. Brukade kolla web-TVn när hon körde. Måste ha missat programmet förra året, men kan tänka mig att det kan bli rätt pinsamma intervjuer med Gina vid rodret.
Citera
2013-06-10, 11:32
Medlem
YP4XQs avatar
Jävla flams rakt igenom på alla kanaler tycker jag. Pendlar till jobbet ibland, tar ca en halvtimme, och det är fan konstant scan efter någon lyssbar kanal men det är fan endast när det är musik som man kan sluta söka för en stund. Fjortonåriga trettioåringar på varenda jävla kanal. Hatar er!!
Citera
2013-06-10, 17:17
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Nåt jag störmig på att man istället för reklm bara matar låtar. Känns ibland som det är samma låtar på repeat. Mycket bättre utbud än kommersiella kanalerna men ändå.
Citera
2013-06-10, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzpher
Kan inte låta bli att sakna Camilla Samek. Brukade kolla web-TVn när hon körde. Måste ha missat programmet förra året, men kan tänka mig att det kan bli rätt pinsamma intervjuer med Gina vid rodret.

Jag håller med dig till fullo

Det var fruktansvärt pinsamt att lyssna på. Det var liksom "Vad har du för fråga till bla bla bla?" "Okej, är du nöjd med ditt svar? Hej då". Det i sig var inte speciellt pinsamt utan bara väldigt undermåligt. Men när hon svävar iväg med massa nonsens vill man bara försvinna under jorden

Citat:
Ursprungligen postat av Joliet-Jake
Nåt jag störmig på att man istället för reklm bara matar låtar. Känns ibland som det är samma låtar på repeat. Mycket bättre utbud än kommersiella kanalerna men ändå.

Sant. "VI ÄLSKAR NY MUSIK" borde vara "Vi älskar att nöta ut alla låtar till förbannelse"
Citera
2013-06-14, 21:59
Medlem
ellroys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Sofie Nustad som leder musikguiden i P3 - HELVETE vilken jobbig människa. En typisk brud som tror hon är så förbannat skön. Dessutom förstår jag inte konceptet med musikguiden eftersom de vevar samma jävla låtar om och OM igen. "Vi älskar ny musik" - hur definerar P3 "ny"? Det verkar vara en väldigt subjektiv uppfattning.

Ge mig institutet i sommar, SNÄLLA.
Så det är inte bara jag som stör mig på hennes falska, insmilande käckhet.
Institutet som går nu är repris eller?
Citera
2013-06-14, 22:12
Medlem
donaukinds avatar
Nej det enda bra p3 gjort är Rally. Har börjat använda Spotify på jobbet nu, klarar fan inte av radion
Citera
2013-06-14, 22:19
Medlem
MacNcheess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskar886810
Nja jag tror inte att jag har vuxit ur målgruppen utan att de vill tvinga på mig något jag inte vill. De vill att jag ska vara en person jag inte är.

Testade p4 men det kändes som 45+ kanal
Hur gammal är du?
Citera
2013-06-15, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ellroy
Så det är inte bara jag som stör mig på hennes falska, insmilande käckhet.
Institutet som går nu är repris eller?

Du är inte ensammen! Hon är ta mig fan överjävlig att lyssna på. Till råga på allt så spelar hon bara skitmusik. Även om det inte är hon som bestämmer, skitsamma. Hon är skitkeff.

Institutet går i repris, ja. Dessutom sänds det bara på helgerna, tragiskt. Har spanat lite i tablån men det verkar inte ska sändas i sommar. Synd som attan.

Och nu kommer väl Hanna Andersson leda Christer i sommar. Hon är inte i närheten av varken Christer eller Morgan. Hon låter f.ö alltid förkyld.

Nä, får bli podcasts eller något annat roligt i sommar.
Citera
2013-06-18, 20:50
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooii
Tankesmedjan är ju förvisso politisk satir och det är ju ganska rimligt att det då för det mesta handlar om politik och politiker.
Förvisso sant. Men det är faktiskt inte ens roligt. Deras egna åsikter fullkomligt lyser igenom. Väldigt vänstervridet hela tiden.
Missförstå mig inte nu. Jag är inte heller SD eller åt höger. Jag är inte vänster heller. Jag bara är, som jag brukar säga.
Problemet för min del att det blir FÖR mycket vänsterpositivitet hela tiden. Det är tröttsamt, uttjatat och jättetråkigt.
Därför falerar Tankesmedjan och P3. Förutom Christer, där det inte handlar om någonting. Visst programmet blir enformigt att lyssna på i längden. Men det är åtminstone inte så mycket åsikter och politik som alla andra program innehåller.
Jag är inte heller emot politik och intellektuella diskussioner/program generellt - tvärtom, det kan vara givande. Problemet är återigen att det är FÖR mycket av den varan på P3.

Man vill zoona ut ur verkligheten och glömma bort vardagen och samhällets bekymmer när man lyssnar på radio på jobbet. Eller i alla fall jag.
Citera
2013-06-19, 19:58
Medlem
yooiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Förvisso sant. Men det är faktiskt inte ens roligt. Deras egna åsikter fullkomligt lyser igenom. Väldigt vänstervridet hela tiden.
Missförstå mig inte nu. Jag är inte heller SD eller åt höger. Jag är inte vänster heller. Jag bara är, som jag brukar säga.
Problemet för min del att det blir FÖR mycket vänsterpositivitet hela tiden. Det är tröttsamt, uttjatat och jättetråkigt.
Därför falerar Tankesmedjan och P3. Förutom Christer, där det inte handlar om någonting. Visst programmet blir enformigt att lyssna på i längden. Men det är åtminstone inte så mycket åsikter och politik som alla andra program innehåller.
Jag är inte heller emot politik och intellektuella diskussioner/program generellt - tvärtom, det kan vara givande. Problemet är återigen att det är FÖR mycket av den varan på P3.

Man vill zoona ut ur verkligheten och glömma bort vardagen och samhällets bekymmer när man lyssnar på radio på jobbet. Eller i alla fall jag.
Nu är ju givetvis detta en personlig åsikt men vet egentligen om Tankesmedjan är speciellt vänstervridet nuförtiden. De sparkar åt både höger och vänster. Att man raljerar mer om de som styr är tämligen givet.

Annars kan jag hålla med. Ibland vill jag inte bli översköljd av åsikter utan bara på något lättsmält.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in