Citat:
Ursprungligen postat av
yooii
Tankesmedjan är ju förvisso politisk satir och det är ju ganska rimligt att det då för det mesta handlar om politik och politiker.
Förvisso sant. Men det är faktiskt inte ens roligt. Deras egna åsikter fullkomligt lyser igenom. Väldigt vänstervridet hela tiden.
Missförstå mig inte nu. Jag är inte heller SD eller åt höger. Jag är inte vänster heller. Jag bara är, som jag brukar säga.
Problemet för min del att det blir FÖR mycket vänsterpositivitet hela tiden. Det är tröttsamt, uttjatat och jättetråkigt.
Därför falerar Tankesmedjan och P3. Förutom Christer, där det inte handlar om någonting. Visst programmet blir enformigt att lyssna på i längden. Men det är åtminstone inte så mycket åsikter och politik som alla andra program innehåller.
Jag är inte heller emot politik och intellektuella diskussioner/program generellt - tvärtom, det kan vara givande. Problemet är återigen att det är FÖR mycket av den varan på P3.
Man vill zoona ut ur verkligheten och glömma bort vardagen och samhällets bekymmer när man lyssnar på radio på jobbet. Eller i alla fall jag.