2013-04-11, 21:54
Medlem
Är det rimligt att hon Linnea eller vad hon heter och för dagen utvald värdelös side-kick ska sitta i 2 timmar per dag och tala om låtsasnyheter i form av "populärkultur" för de svenska skattebetalarnas pengar?

Då får de väl konvertera till en kommersiell kanal, som kanske är det enda rimliga med tanke på att 30 procent av sändningstiden går åt till "Hollywoodskvaller" och pubertalt flamsande i form av ord som: "ba,typ,liksom,såhära,maxxat,kredd". Pinsamt...

Sedan kan man ifrågasätta hur jämställt fördelat de politiska åsikterna är på SR:s redaktion. Ska inte hela det svenska folkets politiska intressen finnas representerade på en redaktion som det svenska folket finansierar? Varje programledare är ju supervänster
Senast redigerad av O19 2013-04-11 kl. 21:57.
Citera
2013-04-11, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av O19
Är det rimligt att hon Linnea eller vad hon heter och för dagen utvald feminist/invandrare/homosexuell side-kick ska sitta i 2 timmar per dag och tala om låtsasnyheter i form av "populärkultur" för de svenska skattebetalarnas pengar?

Är Sveriges Radio verkligen oberoende längre? Jag tycker man gör sig rolig över diverse olika politiska partier, hemsidor och allt annat som icke är feministiskt/homovänligt/mångkulturellt hela tiden?

Det är faktiskt helt sjukt att hela Sveriges Radios redaktion är så långt ut på vänsterkanten, jag har ingen lust att betala skattepengar för den typen av redaktion. Vad hände med jämställdheten de talar så mycket om hela tiden? Borde inte hela det svenska folkets politiska intressen finnas representerade på SR:s redaktion?

Annars får de väl konvertera till en kommersiell kanal, som kanske är det enda rimliga med tanke på att 30 procent av sändningstiden går åt till "Hollywoodskvaller" och pubertalt flamsande i form av ord som: "ba,typ,liksom,såhära,maxxat,kredd". Pinsamt...
Jag kan lugna dig med att du inte betalar en enda skattekrona till Sveriges Radio.
Citera
2013-05-04, 16:36
Medlem
Tankesmedjan fullkomligt stinker av vänster-HBTQ-MP-PK-från söder.
Lyssnade på skiten nyss och jag förstår om folk har tröttnat på dyngan.
Citera
2013-05-06, 23:48
Medlem
Copterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Cohones
Tankesmedjan fullkomligt stinker av vänster-HBTQ-MP-PK-från söder.
Lyssnade på skiten nyss och jag förstår om folk har tröttnat på dyngan.
Slappna av! Det är ett av de bättre programmen på P3. Satir!
Varför har inte Per PP3 längre?
Citera
2013-05-07, 01:12
Medlem
Dimaks avatar
Slutat lyssna på skiten. finns inget bra på radion längre förutom Rockklassiker HIGHWAY TO HELG garva varje gång!
Citera
2013-05-07, 02:17
Medlem
han solos avatar
Jag älskade P3 för bara 3-4 år sedan. Det känns som att kanalen förfallit sedan dess. Bara massa genustjafs, mångkulturskramande skit.

Så fort det är någon form av grupp som diskuterar så måste en vara bög, en invandrare osv osv...
Citera
2013-05-24, 10:33
Medlem
frantiks avatar
P3:s vardagsprogram handlar allt för ofta om totalt uddlösa saker. Om saker som inte fångar in mig i alla fall. Väldigt vänstervridna program som handlar om minoriteter. Och visst, det är bra att det finns program som uppmärksammar minoriteter. Men det har gått lite för långt och är lite för mycket. Det gör att folk tröttnar. Att folk tröttnar på att höra om minoriteter. Och att det istället blir kontraproduktivt.

Man börjar istället slänga sig med uttryck som PK-radio. För nej, att prata om minoriteter är inte PK.
Det är sunt förnuft. Men eftersom det är FÖR mycket av den varan blir det istället PK, eftersom att folk tröttnar och istället blir irriterade. Och jag är även en av dom som har slängt mig med dom uttrycken. Tills jag stängde av P3 och insåg att det bara handlade om att man blev BOMBADERAD av frågor om homosexualitet och invandring för att ta ett exempel.
Och nej, jag tycker det är viktigt att dessa frågor tas upp. Men inte HELA tiden. Äter du choklad fyra veckor i sträck så tröttnar du till slut och vill aldrig mer äta choklad.

På helgen, när man inte jobbar och sällan lyssnar på radio, så handlar programmen om musik. Man har med intressanta gäster. Stora artister som man vill höra på och lyssna på vad dom säger.
Man missar det, eftersom att det är helg. Det är på jobbet radion behövs, eller i alla fall i mitt yrke.
Det är då man vill ha allt det där göttiga som finns på helgen. Bra humorprogram, bra program om musik, bra dokumentärer (P3 Dokumentär är fantastiskt!) och bra programledare. Fan, till och med Morgonpasset är tio gånger bättre på helgen.

Visst du har PP3 som ska handla om populärkultur. Men det är tamigfan helt värdelöst. Och inte ens där kan man lyssna utan att få den där lilla minoritetsdiskussionen. För att inte tala om Tankesmedjan som bara handlar om politik.
P3 på vardagarna måste bli mer avslappnat. Det kan inte hela tiden handla om åsikter. Om vad som är fel i samhället. Om vad som behövs göra.

Ibland måste man få lyssna på radio och bara få zoona ut ur allt samhällstjaffs som redan finns.
Det finns redan åsikter om ALLT överallt. Det är så otroligt tröttsamt.
Det är därför jag nu helt och hållet har övergått till Podcasts. Jag lyssnar till och med på program flera gånger för att jag vägrar att lyssna på radion. För i podcasts (man kan naturligtvis välja) handlar det mesta om ingenting. Det är oftast bara en massa skitsnack om ingenting som leder till ingenting. Bara avslappnat prat. Man zoonar ut ett slag.
Citera
2013-05-24, 16:18
Medlem
Henrik-Heinrichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
P3:s vardagsprogram handlar allt för ofta om totalt uddlösa saker. Om saker som inte fångar in mig i alla fall. Väldigt vänstervridna program som handlar om minoriteter. Och visst, det är bra att det finns program som uppmärksammar minoriteter. Men det har gått lite för långt och är lite för mycket. Det gör att folk tröttnar. Att folk tröttnar på att höra om minoriteter. Och att det istället blir kontraproduktivt.

Man börjar istället slänga sig med uttryck som PK-radio. För nej, att prata om minoriteter är inte PK.
Det är sunt förnuft. Men eftersom det är FÖR mycket av den varan blir det istället PK, eftersom att folk tröttnar och istället blir irriterade. Och jag är även en av dom som har slängt mig med dom uttrycken. Tills jag stängde av P3 och insåg att det bara handlade om att man blev BOMBADERAD av frågor om homosexualitet och invandring för att ta ett exempel.
Och nej, jag tycker det är viktigt att dessa frågor tas upp. Men inte HELA tiden. Äter du choklad fyra veckor i sträck så tröttnar du till slut och vill aldrig mer äta choklad.

På helgen, när man inte jobbar och sällan lyssnar på radio, så handlar programmen om musik. Man har med intressanta gäster. Stora artister som man vill höra på och lyssna på vad dom säger.
Man missar det, eftersom att det är helg. Det är på jobbet radion behövs, eller i alla fall i mitt yrke.
Det är då man vill ha allt det där göttiga som finns på helgen. Bra humorprogram, bra program om musik, bra dokumentärer (P3 Dokumentär är fantastiskt!) och bra programledare. Fan, till och med Morgonpasset är tio gånger bättre på helgen.

Visst du har PP3 som ska handla om populärkultur. Men det är tamigfan helt värdelöst. Och inte ens där kan man lyssna utan att få den där lilla minoritetsdiskussionen. För att inte tala om Tankesmedjan som bara handlar om politik.
P3 på vardagarna måste bli mer avslappnat. Det kan inte hela tiden handla om åsikter. Om vad som är fel i samhället. Om vad som behövs göra.

Ibland måste man få lyssna på radio och bara få zoona ut ur allt samhällstjaffs som redan finns.
Det finns redan åsikter om ALLT överallt. Det är så otroligt tröttsamt.
Det är därför jag nu helt och hållet har övergått till Podcasts. Jag lyssnar till och med på program flera gånger för att jag vägrar att lyssna på radion. För i podcasts (man kan naturligtvis välja) handlar det mesta om ingenting. Det är oftast bara en massa skitsnack om ingenting som leder till ingenting. Bara avslappnat prat. Man zoonar ut ett slag.

word! kunde inte skrivit det bättre själv. nu för tiden lyssnar jag i princip bara på podcasts o spotify! christer är det enda jag lyssnar på. och ibland morgonpasset på måndagar då jörgen har hand om det.
Citera
2013-05-28, 22:10
Medlem
Det är två program jag ibland lyssnar på ibland P3, dvs Morgonpasset och Christer. PP3 kan ibland fungera, men oftast är programledarna något jobbiga... Detsamma gäller Martina i morgonpasset, men jag tycker att Jörgen är skön. Christer gillar jag och har egentligen inget negativt och säga om detta program. Tankesmedjan gillar jag inte överhuvudtaget....
Citera
2013-06-06, 09:43
Bannlyst
Totalt jävla urless på P3. Fy fan.

Sofie Nustad som leder musikguiden i P3 - HELVETE vilken jobbig människa. En typisk brud som tror hon är så förbannat skön. Dessutom förstår jag inte konceptet med musikguiden eftersom de vevar samma jävla låtar om och OM igen. "Vi älskar ny musik" - hur definerar P3 "ny"? Det verkar vara en väldigt subjektiv uppfattning.

Kanalen har förfallit för längesen. Christer är väl ganska bra dock! Ge mig institutet i sommar, SNÄLLA.
Citera
2013-06-06, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Hahaha!

Jag har också hört det, o stört mig på det. Men som jag fattat det, ja de har de. En som åker ner o undersöker mellanösterns bögerier o bögar runt.

Haha, snacka om Gonzo-journalistik.

Efter att ha läst lite i denna tråd inser jag att jag också hatar P3. Men visste inte om det innan nu. Anledningen är att jag inte ens skulle få för mig att lyssna på den kanalen. Hela världens podcasts och Internet-musikkanaler etc ligger vid era fötter - så varför man ska lyssna på radio? På SR är det nästan enbart Ekonomiekot och Ekonomiekot Lördag som jag kan tänka mig att lyssna på.
Citera
2013-06-07, 23:49
Medlem
Strangeflowers avatar
Håller helt med. P3 suger. Allt tjat om hbtq gör en totalt anti. Lyssnar jag på radio, blir det P1 eller P2 om det är bra klassisk musik och inte improviserad jazz-skit eller modern klassisk. P4 förekommer också. Många tycker jag är pensionär vid 28 års ålder, men det skiter jag i. Ska jag ha nåt lättsamt, blir det podcasts eller en stund på spotify.

Klarar inte av radiostationer med miljarder ljud och samma låt 5 gånger i timmen, samt det värsta av allt, programledare som pratar i munnen på varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in