2013-06-10, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
woah, detta var ny info?

Jo, jag såg att ingen verkar veta om det så jag tänkte jag måste berätta. Kan tyvärr inte lägga upp en bild eftersom jag är tekniskt obegåvad! Men nu vet ni att han haft större delen av kroppen där inne!
Citera
2013-06-10, 14:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reemka
Jamen då tänkte jag nog rätt. Jag tänker att polisen i första hand utgår från den dagen hon faktiskt försvann, och sedan kan rättsläkaren bekräfta att hon dött vid den tidpunkten?
Där håller jag inte med dig.

Det ska egentligen inte kunna hända att bevis är motstridiga, eftersom bevis visar vad som är sant, och det finns bara en sanning. Men det händer, och då får åklagaren ta ställning till vilket bevis som är riktigt i gärningsbeskrivningen. Sedan kan försvaret ta fram det andra beviset och använda det mot gärningsbeskrivningen, och då får domstolen ta ställning till vilket bevis som är riktigt bortom rimligt tvivel.
Citera
2013-06-10, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeareason
Jo, jag såg att ingen verkar veta om det så jag tänkte jag måste berätta. Kan tyvärr inte lägga upp en bild eftersom jag är tekniskt obegåvad! Men nu vet ni att han haft större delen av kroppen där inne!

usch.. har du bilderna på datorn?
Citera
2013-06-10, 14:24
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Du kan skicka bilden till mig, e-postadress i signaturen, så lägger jag upp den. Jag garanterar anonymitet om du inte väljer att skicka från en anonym e-postadress.
Citera
2013-06-10, 14:24
Medlem
Citat:
usch.. har du bilderna på datorn?

Nopp, Men till datorn är inga problem det är hur jag får in dom på FB som jag inte vet!
Citera
2013-06-10, 14:25
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Ett prov som föregåtts av övning och prövning i mängd, kan inte jämföras med den hund och det fall vi nu diskuterar.

Den här hunden är inte tränad i sök efter kroppsdelar, den kopplar inte ett fynd av VB ben till belöning, vad är det som är så svårt att förstå? Däremot säger jag ingenting om att hunden möjligen ville undersöka det den fick vittring på, vad det var vet vi inte, vi vet inte ens om den fick vittring, den kanske hörde något, en sork eller vad som helst, instinkten är att jaga ett byte, så det kan vara precis vad som helst som gjorde att hunden blev hispig, eller uppspelt är ett bättre ord?
Lita du på hunden, belöningen är likdelarna, eller vad den nu nosar reda på.
Skillnaden mellan en otränad och en tränad hund är att den senare är tränad för att söka efter specifika dofter.
Skillnaden mellan en otränad och en tränad hund är också att den tränade inte rör fyndet, den ska markera och får då nån typ av belöning av föraren. Belöningen är ofta inte ens nåt ätbart utan en leksak eller liknande.
Citera
2013-06-10, 14:26
Medlem
Citat:
Nopp, Men till datorn är inga problem det är hur jag får in dom på FB som jag inte vet!

citat av quarrel:

Citat:
Du kan skicka bilden till mig, e-postadress i signaturen, så lägger jag upp den. Jag garanterar anonymitet om du inte väljer att skicka från en anonym e-postadress.
Mariooo spekulerar. Polisen klipper bort en persons alibi i förhör. Åklagaren är en pålitlig källa. Rättsläkaren struntar i att notera svullen hand. FS inte vill offra ett par presenningar när han döljer mord. MrsMagoo myntar begreppet Offentligt misstänkt, tror CSI är verklighet och ogillar OT. Finlisa vet att avförd betyder oskyldig. Curiosity killed the cat. Mer superlim till KluvenTunga!
MSN & e-post: quarrel[at]live.se
Citera
2013-06-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
"Klarlagt" ? Vad säger att den uppgiften är korrekt ?
Vad är det som inte säger det? Kan du förklara hur du menar ??
Citera
2013-06-10, 14:33
Medlem
Citat:
http://www.nsd.se/nyheter/boden/artikel.aspx?ArticleId=7680156

Det motsäger gällande tekniker mm för de tog bort avspärrningen och då är de klara.
Vad har tekniker att göra där sen privata varit in, media har varit in.. inte ett skit.

Bara nonsens av kommunen, ägaren skulle direkt satt igen och meddelat polisen, ring oss om ni behöver in fler gånger. Det är faktiskt med respekt för den döde också att hindra sensationslystna att kladda omkring i den byggnad som kommunen äger. Hade det varit min privata hade jag klappat igen den direkt.
Citera
2013-06-10, 14:33
Moderator
OYs avatar
Citat:
Torson och skallen har mest troligt legat inne i ödeshuset ett tag eftersom där finns en fläck, skrämmande likt dessa två delar om man bara går lite längre in i huset.

Och om det stämmer är det inte långsökt att styckningen ägde rum i det gula huset, kanske även mordet.
Citera
2013-06-10, 14:38
Medlem
Citat:
Torson och skallen har mest troligt legat inne i ödeshuset ett tag eftersom där finns en fläck, skrämmande likt dessa två delar om man bara går lite längre in i huset.

Har du nån foto som man kan se fläcken?
Citera
2013-06-10, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och om det stämmer är det inte långsökt att styckningen ägde rum i det gula huset, kanske även mordet.

som ryktet jag hörde om att det hade vart en massa blod, grisigheter och äckel, inte bara två ben där inne.. men kan lika gärna vara ett rykte.. såg väl tydligen inte ut som att golvet var städat därinne, så då borde allt äckel vara kvar iof
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in