Citat:
Ursprungligen postat av
Viracocha
Nu prickade de in alla partier bäst, men du sprider dina löner som vanligt då du tror det förändrar folks åsikter.
Nu blandade jag olika frukter med varandra. Det medger jag men trots allt så påstod jag inte att äpplet var detsamma som hela korgens frukter.
Yourgovs fruktkorg var närmast resultatet. Äpplet missade de dock. SKOOP har dock varit närmast fullträff i fruktkorgen både 2002 och 2006. Vilket är en större bedrift. Fruktkorg avlutat.
SD i det här fallet äpplet borde vara betydligt lättare att pricka in men så var det inte 2010. Däremot har det knappast någon större betydelse vilket opinionsinstitut som var närmast den verkliga storleken på äpplet. För även om ett äpple finns kvar i fruktkorgen så är inte storleken densamma i varje opinionsmätning. Tar man däremot ett medelvärde av mätningen av äpplet ,oberoende av vilka som mäter, vid olika tillfällen så blir resultatet förmodligen bättre. Det som krävs fortfarande är dock att den som mäter betecknas kompetent sin uppgift
Hur stort det verkliga äpplet är får vi reda på först nästa år. Förstår du nu vad jag avsåg.