2013-06-10, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Tänker man då på den andra pm jag fick så skulle den minderåriga ha sett KJ´s bil parkerad utanför ödehuset den 16/5 och här tvekar inte den som skrev detta pm om datumet. Med detta som bas så skulle jag kunna tänka mig att polisens spanare noterat att KJ var i ödehuset den 16/5 och att efter han åkt därifrån så kollade polisen om det fanns något i ödehuset. Kan ju vara så det gått till om sammanför dessa två olika pm från två olika uppgiftslämnare.

Jag är övertygad att det du skrev är sant. Jag läste att KJ har erkänt att han har varit vid (i?) ödehuset. Det påpekar att polisen visste om det.[/quote]

Jag ville citera "highfive" inlägg men det blev fel! De två sista raderna är mina. Ber om ursäkt.
Citera
2013-06-10, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
i förhör har polisen ställt frågor om 22-åringens vapenintresse.

- Jag är intresserad av vapen, men inte av att använda dem, har han sagt till polisen.

en kompis som känner honom berättade att han en gång haft med ett gäng airsoft vapen till ett möte med en organisation (nämner inte vilken för att inte röjja källor)
när han fick veta att en hade skott i sig hade han velat ha tillbaka den väldigt snabbt för att säkra den osv.
Citera
2013-06-10, 11:41
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkoping83
Vi kan med säkerhet utgå från att GM blir svår att hitta nu, men detta är ingen nyhet.

Vad menar du talar för att förutsättningen att hitta gärningsmannen har försämrats ?
Citera
2013-06-10, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
en kompis som känner honom berättade att han en gång haft med ett gäng airsoft vapen till ett möte med en organisation (nämner inte vilken för att inte röjja källor)
när han fick veta att en hade skott i sig hade han velat ha tillbaka den väldigt snabbt för att säkra den osv.
var det en golden retriver/spaniel blandning hunden som markera 20/5
Citera
2013-06-10, 11:43
Medlem
Citat:
var det en golden retriver/spaniel blandning hunden som markera 20/5

ja
Citera
2013-06-10, 11:46
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av highfive
Kollade igenom den PM jag fick ang detta. Hen skriver att det är 100% säkert att polisen kollat ödehuset innan MPS gjorde fyndet. Lite senare i går kväll ville hen gardera sig lite och menade att polisen skulle ha kollat huset någon gång mellan den 16-19/5. Hen tvekar inte det minsta på att huset kollades av polisen innan, men att det var just den 18/5 kan vara mer tveksamt.

Tänker man då på den andra pm jag fick så skulle den minderåriga ha sett KJ´s bil parkerad utanför ödehuset den 16/5 och här tvekar inte den som skrev detta pm om datumet. Med detta som bas så skulle jag kunna tänka mig att polisens spanare noterat att KJ var i ödehuset den 16/5 och att efter han åkt därifrån så kollade polisen om det fanns något i ödehuset. Kan ju vara så det gått till om sammanför dessa två olika pm från två olika uppgiftslämnare.
Men polisen förnekade bestämt att de hade sökt på platsen.
K*nneth R*utio sa att ett tips hade inkommit, men att det inte hade prioriterats. Det låg i högen som man höll på att beta av, så i sinom tid hade man sökt där fynden gjordes.
Citera
2013-06-10, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det har hon inte sagt.

Ok.....................

http://www.svt.se/wd?widgetId=23991&sectionId=532&articleId=1262247& type=embed&contextSectionId=532&position=379

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=7686746
Citera
2013-06-10, 11:50
Medlem
Citat:
ja
jag har en äkta welsh/springer/spaniel en riktig sökhund som e tränad på att hitta vilt skadeskjutet och blodspår...dom har en näsa som är enastående och unik den borrar alltid näsan i backen när vi är ute..ett ruggigt luktsinne..så det är inte så konstigt att den kände att nåt fanns i ödehuset
Citera
2013-06-10, 11:50
Medlem
Minutvisarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Det är klarlagt att hon dog den 4:e eller 5:e och förmodligen inte mer än 7 timmar på den 5:e dagen.
Citat:
Ursprungligen postat av Minutvisaren
Intressant. Finns det en källa på uppgiften om förmodligen inte mer än sju timmar in på den 5:e?
Citat:
Ursprungligen postat av Wille0Walle
Det får du fråga en obducent vad felprocenten är vid beräkning av när ett dödsfall har inträffat.

Jag kanske formulerade min fråga otydligt. Prövar igen: Varifrån har du fått uppgiften om förmodligen inte mer än sju timmar in på den 5:e? Jag har själv inte sett det i medierna, men kan ju ha missat. Vem/vad är din källa? (Eller har du kanske bara gjort ett eget antagande?)
Citera
2013-06-10, 11:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
vilket den redan var som jag förstod...

Helt säkert fastställd eftersom huvudet funnits, däremot inte offentliggjort. Såvida man inte väljer att tro på uppgiften som förmedlats från åklagarna via media - vilket inte behöver vara korrekt och med verkligheten överensstämmande.
Citera
2013-06-10, 11:52
Medlem
Citat:
jag har en äkta welsh/springer/spaniel en riktig sökhund som e tränad på att hitta vilt skadeskjutet och blodspår...dom har en näsa som är enastående och unik den borrar alltid näsan i backen när vi är ute..ett ruggigt luktsinne..så det är inte så konstigt att den kände att nåt fanns i ödehuset

vet inte riktigt vad för sorts spaniel det är i honom.. mest troligt någon sorts springer...
han ser mest ut som en golden.. typ en lite mindre golden..

denna är inte tränad alls, säkert därför han rusade runt och var hispig. han kände en äcklig/konstig lukt och ville att matte/husse skulle förstå, men visste inte riktigt hur han skulle visa att det var något där
Citera
2013-06-10, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Helt säkert fastställd eftersom huvudet funnits, däremot inte offentliggjort. Såvida man inte väljer att tro på uppgiften som förmedlats från åklagarna via media - vilket inte behöver vara korrekt och med verkligheten överensstämmande.

så vitt jag hört från VÄLDIGT säkra källor håller polisen tyst om VÄLDIGT mycket och ev. ljuger lite också med vad dom går ut med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in