2013-06-10, 11:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jo, jag förstår naturligtvis att du bara förmedlar information.

Det här med att polisen ska ha undersökt huset och befunnit det tomt...om det är sant är det förstås mycket intressant, men det är ju än så länge obekräftat.

Visst kan de köra fel. Jag skulle tro att de som spanade på KJ förmedlade vad han hade för sig, och sedan var det andra som lade ihop den information som kom in och sammanställde det hela. Olika poliser som spanar olika dagar, olika poliser som åker hit och dit och samlar information och undersöker här och där.

Att de körde fel (om de nu gjorde det) är förmodligen helt ovesäntligt.

Mja, jag tycker nog att det är märkligt att om man visste att KJ varit vid ett speciellt hus så borde det varit utmärkt på en karta. Det jag förmedlat talar då emot att man haft fysisk spaning mot KJ vid tillfället då han var vid det gula huset, även att polisen känt till att KJ varit vid huset.
Citera
2013-06-10, 11:21
Medlem
Tänker man då på den andra pm jag fick så skulle den minderåriga ha sett KJ´s bil parkerad utanför ödehuset den 16/5 och här tvekar inte den som skrev detta pm om datumet. Med detta som bas så skulle jag kunna tänka mig att polisens spanare noterat att KJ var i ödehuset den 16/5 och att efter han åkt därifrån så kollade polisen om det fanns något i ödehuset. Kan ju vara så det gått till om sammanför dessa två olika pm från två olika uppgiftslämnare.[/quote]

Jag är övertygad att det du skrev är sant. Jag läste att KJ har erkänt att han har varit vid (i?) ödehuset. Det påpekar att polisen visste om det.
Citera
2013-06-10, 11:22
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
man vill väl alltid skydda sina barn.. men låter udda.. tror ändå på min teori där om huruvida de drog från stan..

Att de drog från stan är ingen omöjlighet alls. Det är det där andra - att de skulle ha uttryckt sig så till grannen - som jag håller för osannolikt.

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mja, jag tycker nog att det är märkligt att om man visste att KJ varit vid ett speciellt hus så borde det varit utmärkt på en karta. Det jag förmedlat talar då emot att man haft fysisk spaning mot KJ vid tillfället då han var vid det gula huset, även att polisen känt till att KJ varit vid huset.
Frågan är vilken typ av span de har haft. Har de verkligen haft bevakning dygnet runt och följt minsta steg?

Och om de har haft det och haft huset markerat på en karta, så är det kanske ändå lätt hänt att köra fel. Är man inte personligen van vid att köra i trakten så kan man lätt missa en avtagsväg eller något sådant.
Citera
2013-06-10, 11:22
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueChesh
huvudet är juh hittat?

Precis. Och då kan dödsorsaken fastställas.
Citera
2013-06-10, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Tänker man då på den andra pm jag fick så skulle den minderåriga ha sett KJ´s bil parkerad utanför ödehuset den 16/5 och här tvekar inte den som skrev detta pm om datumet. Med detta som bas så skulle jag kunna tänka mig att polisens spanare noterat att KJ var i ödehuset den 16/5 och att efter han åkt därifrån så kollade polisen om det fanns något i ödehuset. Kan ju vara så det gått till om sammanför dessa två olika pm från två olika uppgiftslämnare.

Jag är övertygad att det du skrev är sant. Jag läste att KJ har erkänt att han har varit vid (i?) ödehuset. Det påpekar att polisen visste om det.[/quote]

hade han inte varit där i närheten mellan typ 16de till 18de eller nånting och geo-cachat?
Citera
2013-06-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Att de drog från stan är ingen omöjlighet alls. Det är det där andra - att de skulle ha uttryckt sig så till grannen - som jag håller för osannolikt.

Frågan är vilken typ av span de har haft. Har de verkligen haft bevakning dygnet runt och följt minsta steg?

Och om de har haft det och haft huset markerat på en karta, så är det kanske ändå lätt hänt att köra fel. Är man inte personligen van vid att köra i trakten så kan man lätt missa en avtagsväg eller något sådant.

har svårt att tro att de sagt något sådant till grannen också.. Kanske uttryckt någon liten orolighet att han har verkat udda (kan lika gärna vara sorg, hans vän är mördad) och så har grannen blåst upp det till episka proportioner.. men jag vet inte
Citera
2013-06-10, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Precis. Och då kan dödsorsaken fastställas.

vilket den redan var som jag förstod...
Citera
2013-06-10, 11:35
Medlem
SandraTheKs avatar
Har inte kunnat läst mig till någonstans i blaskorna ang frågan om två försvarare, någon som hört något om det?
Citera
2013-06-10, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK
Har inte kunnat läst mig till någonstans i blaskorna ang frågan om två försvarare, någon som hört något om det?

pappan ville att sonen skulle få två försvarare och skrev ett brev till tingsrätt, men det blev avslaget.
kan rota fram lite tidningsartiklar om det om du vill?
Citera
2013-06-10, 11:36
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SandraTheK

Det tillmötesgicks inte.
Citera
2013-06-10, 11:38
Medlem
i förhör har polisen ställt frågor om 22-åringens vapenintresse.

- Jag är intresserad av vapen, men inte av att använda dem, har han sagt till polisen.

22-åringen har enligt uppgift medgett att han nyligen besökt det gulflagnade före detta militära trähuset mellan Gammelängsberget och Mjösjöberget i Boden, där offrets ben hittades i måndags. Drygt 175 meter därifrån hittade militär från I19 sedan Vatchareeya Bangsuans huvud och torso.

Platsen är särskilt intressant för utredarna eftersom 22-åringen enligt uppgift ägnar sig åt geocaching. Det är en modern skattjakt där utövarna söker med GPS efter olika platser. I området kring de påträffade kroppsdelarna finns utpekade "skatter". Polisen har i veckan med hund sökt efter nya spår på en av dessa platser, Gammelängsfortet.
Citera
2013-06-10, 11:39
Medlem
SandraTheKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det tillmötesgicks inte.

Läste nu, helt missat det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto