2013-06-09, 22:41
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezka
Det tar jag som ett ja då. Som jag trodde; hon har gjort dig illa. En sådan ilska kommer inte utav ingenting.

Tro vad du vill. Jag har aldrig träffat Berny, hon är bara en tågolycka jag och många med mig inte kan titta bort från.
Citera
2013-06-09, 22:55
Medlem
BlankaAfNamurs avatar
Vila en dag från alla intryck och bara kramas med Theus...

Ja eller hur? En människa med Asperger hade däckat av dom så kallade "intrycken"
Citera
2013-06-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlankaAfNamur
Vila en dag från alla intryck och bara kramas med Theus...

Ja eller hur? En människa med Asperger hade däckat av dom så kallade "intrycken"

Jag hade ALDRIG klarat bernys så kallade intryck. Jag däckar ju till och med hemma, utan att ha varit ute en dag, på grund av intryck. Dessutom förstår jag inte hur man kan vilja festa och hålla på som hon gör om man har asperger.
Citera
2013-06-09, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower
Just ja...haha, gud igår var jag borta. Självklart får hon in pengar på böcker och gud vet vad. Så min undran om hur hon har råd med en dyr säng på soc kan ni bara...glömma.

Nej, böckerna drar knappast in någonting längre så det besvarar knappast några frågor. Böcker har inte speciellt lång livslängd, och de är ju 9 respektive 5 år gamla. Möjligen kan det säljas någon sporadisk pocket (vilket bara ger någon spänn per ex till författaren - de inbundna ger mer men finns knappast kvar i handeln och skulle i vilket fall som helst inte heller räcka) och skramla in lite biblioteksersättning, men mer än ett par hundringar per år känns osannolikt. För att klara sig som författare får man vara rätt produktiv och aktiv i andra sammanhang. Tre böcker sådär, kanske en del frilansskrivande, radio och något utlandskontrakt, så kan det börja rulla. Berny hade en bra start och hade kunnat bli en av de rätt få som kan leva på författarskapet, men det gick ju som det gick. Förhoppningsvis kan hon komma tillbaka till, och den här gången upprätthålla, författandet igen men då tar det ytterligare några år. Nog för att böckerna sålde bra när de var aktuella, men inte ens en uppmärksammad debutant tjänar mer pengar än att det går att bränna dem på ett år eller två - hon hade väl ingen annan inkomst då heller, och förutom att hon shoppade och festade rätt rejält under den tiden fick hon ju enligt egen utsago försörja en parasiterande pojkvän. Oavsett detaljerna kan man ju räkna med att alltihop var slut redan innan tiden som hemlös tung narkoman.
Citera
2013-06-10, 00:05
Medlem
ChinaDolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Jag hade ALDRIG klarat bernys så kallade intryck. Jag däckar ju till och med hemma, utan att ha varit ute en dag, på grund av intryck. Dessutom förstår jag inte hur man kan vilja festa och hålla på som hon gör om man har asperger.

Undrar lite över hur ni som uttrycker att man ej kan göra på vissa sätt när man har asperger tänker .. Trots att man har samma diagnos/funktionshinder, har man ju ändå olika personligheter. Har träffat skitmånga aspergare som ändå är väldigt olika mig själv, trots att vi har samma mentala funktionshinder.

Tycker det är svårt att avgöra hur just aspergern påverkar BERNY till vardags bara genom att läsa hennes blogg. Vad jag vet har hon aldrig skrivit något om den saken...

(Obs. är ej kritisk/dryg, bara ifrågasättande)
Citera
2013-06-10, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaDoll
Undrar lite över hur ni som uttrycker att man ej kan göra på vissa sätt när man har asperger tänker .. Trots att man har samma diagnos/funktionshinder, har man ju ändå olika personligheter. Har träffat skitmånga aspergare som ändå är väldigt olika mig själv, trots att vi har samma mentala funktionshinder.

Tycker det är svårt att avgöra hur just aspergern påverkar BERNY till vardags bara genom att läsa hennes blogg. Vad jag vet har hon aldrig skrivit något om den saken...

(Obs. är ej kritisk/dryg, bara ifrågasättande)

Tror att anledningen till att hon inte skriver om hur aspergern påverkar henne helt enkelt är för att hon inte har asperger egentligen. Men det är vad jag tror.

vet, har också träffat skitmånga med asperger men ingen av alla de jag har träffat har orkat vara sociala i den månen jag menar att berny är med sitt leverne.
Citera
2013-06-10, 00:23
Medlem
ChinaDolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Tror att anledningen till att hon inte skriver om hur aspergern påverkar henne helt enkelt är för att hon inte har asperger egentligen. Men det är vad jag tror.

vet, har också träffat skitmånga med asperger men ingen av alla de jag har träffat har orkat vara sociala i den månen jag menar att berny är med sitt leverne.

Måste säga att jag ej upplever Berny som så himla social ändå ... alltså av det jag läst om henne, känner ju ej henne personligen. Upplever det som om hon är social i perioder - men även ensam i perioder. Detta är bara vad jag själv uppfattat som sagt, vet inte vad som stämmer.

Har själv träffat grymt sociala aspies som velat vara runt andra människor väldigt ofta, för övrigt, men har ej tvivlat ang. deras funktionshinder.

Personligen tycker jag inte man ÄR sitt funktionshinder, men har förstått att många ej tror att Berny har just asperger.
Citera
2013-06-10, 01:25
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaDoll
Måste säga att jag ej upplever Berny som så himla social ändå ... alltså av det jag läst om henne, känner ju ej henne personligen. Upplever det som om hon är social i perioder - men även ensam i perioder. Detta är bara vad jag själv uppfattat som sagt, vet inte vad som stämmer.

Har själv träffat grymt sociala aspies som velat vara runt andra människor väldigt ofta, för övrigt, men har ej tvivlat ang. deras funktionshinder.

Personligen tycker jag inte man ÄR sitt funktionshinder, men har förstått att många ej tror att Berny har just asperger.

Det har vi ju det egentliga problemet.
SJÄLVKLART är man inte sina diagnoser, lika lite som man "är" sitt yrke eller sin sexualitet men när det kommer till bjärny, vad skulle hon vara UTAN sina diagnoser? Hon håller ju upp dom som en sköld när hon stövlar genom livet.
Citera
2013-06-10, 02:19
Medlem
sinfons avatar
Glest med uppdateringar från slutet av helgen, och striperella pratar om någon mystisk dramatik: http://www.scandalbeauties.com/blogs/emma/posts/dramatik

Jag ser nästan fram emot fortsättningen mer än nästa avsnitt Game of Thrones.
Citera
2013-06-10, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezka
Brukar du beordra andra att "hålla käften"? Vad säger det om dig?

Nej, bara till dig faktiskt. Vad det säger om mig? Att jag och många andra är sjukt trött på ditt off topic-babbel. Håll dig till ämnet!
Citera
2013-06-10, 06:07
Medlem
mushabooms avatar
http://redrumours.blogg.se/
Citera
2013-06-10, 09:20
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mushaboom
http://redrumours.blogg.se/
Alltså... Hur kan hon med gott samvete fortf titulera sig "författare"? Hennes skriftspråk är ju sämre och banalre än någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in