2013-06-08, 23:15
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezka
Ja, jag undrar om hon gjort dig ngot personligt? Känner du henne eller har haft kontakt med henne irl?

Det angår dig inte. Tråden handlar om Berny och inte min relation till henne.
Citera
2013-06-08, 23:42
Medlem
Citat:
Onödigt babbel

Antingen skvallrar du (som sig bör i den här tråden) eller så håller du käften.
Citera
2013-06-09, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Sen, kan inte vi som irriterar oss på Zezkas oförmåga att ta in de enklaste argument bara sluta svara på hens inlägg?

Det här var det bästa förslaget på länge. Snälla, det är ingen som är intresserad och/eller road av Zezkas "argument".

För övrigt tycker jag att det enbart är tragiskt att B väljer att bete sig som hon gör nu. Ett tag verkade det faktiskt som att hon var på rätt väg (som någon annan påpekat) och nu ser det verkligen ut som att det kommer gå käpprätt åt helvete. Jag tror faktiskt inte att hon ser det själv. Hon tror säkert att hon gör rätt och att hon är stark och fri. Jag tror att behandlingshemmet (jag trodde att det var ett gruppboende men senare skrev hon behandlingshem, någon som har koll på hur det låg till?) var det bästa som hänt henne och att hon absolut inte var redo att flytta därifrån. Som sagt, tragisk.
Citera
2013-06-09, 00:51
Medlem
Strangeflowers avatar
Just ja...haha, gud igår var jag borta. Självklart får hon in pengar på böcker och gud vet vad. Så min undran om hur hon har råd med en dyr säng på soc kan ni bara...glömma.

Mitt ex jobbade som skötare på psyk och rättpsyk, han har ca. 18 år i yrket. Han sa att det fanns en grupp människor på psyk som helt enkelt inte ville bli friska. Denna grupp bestod framförallt av yngre tjejer, och det var så i alla år. De "ville" fortsätta åka ut och in på akutpsyk, läggas in och sitta med vak dygnet runt, efter diverse "tama" (missförstå mig rätt) självmordsförsök och försök att uppvisa psykoser som inte existerade. De gjorde allt i sin makt för att få återvända, istället för att ta den hjälp som erbjöds och hämta kraft att stå på egna ben.

Jag förstår det till viss del, hur man kan känna, vilja släppa allt och knappt existera, låta någon annan sköta dig och din tillvaro. Men vad är det för liv? Man måste komma ur det där rövhålet till existens nån gång.
Senast redigerad av Strangeflower 2013-06-09 kl. 01:05.
Citera
2013-06-09, 01:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Strangeflower
Just ja...haha, gud igår var jag borta. Självklart får hon in pengar på böcker och gud vet vad. Så min undran om hur hon har råd med en dyr säng på soc kan ni bara...glömma.

Mitt ex jobbade som skötare på psyk och rättpsyk, han har ca. 18 år i yrket. Han sa att det fanns en grupp människor på psyk som helt enkelt inte ville bli friska. Denna grupp bestod framförallt av yngre tjejer, och det var så i alla år. De "ville" fortsätta åka ut och in på akutpsyk, läggas in och sitta med vak dygnet runt, efter diverse "tama" (missförstå mig rätt) självmordsförsök och försök att uppvisa psykoser som inte existerade. De gjorde allt i sin makt för att få återvända, istället för att ta den hjälp som erbjöds och hämta kraft att stå på egna ben.

Jag förstår det till viss del, hur man kan känna, vilja släppa allt och knappt existera, låta någon annan sköta dig och din tillvaro. Men vad är det för liv? Man måste komma ur det där rövhålet till existens nån gång.

Det sjuka är att dessa personer ses som ännu sjukare då, när de håller på så år efter år. Jag tror inte att så är fallet, utan de har lärt sig hur man utnyttjar systemet, hur man gör för att slippa ta ansvar. En kombination av lättja och "milda" (eller åtminstone inte så svåra att bli friska ifrån) psykiska besvär, skulle jag säga.
Senast redigerad av GenesisP 2013-06-09 kl. 01:36.
Citera
2013-06-09, 01:40
Medlem
violinsofviolences avatar
Citat:

Jag har varit inlagd några gånger & det har varje gång funnits just unga tjejer som klamrar sig fast på det där sättet, desperata efter uppmärksamhet/omsorg/trygghet. Jag har på allvar delat rum med personer som byggt mysiga nästen i sina sjukhussängar, verkligen bosatt sig. Måste vara ett riktigt tungt jobb att ta sig ifrån "sitt hem" på psyk ut i självständighet när man spenderat de år man vanligtvis bygger upp just sin självständighet i stora vida verkliga världen.
Citera
2013-06-09, 01:47
Medlem
Citat:
Han sa att det fanns en grupp människor på psyk som helt enkelt inte ville bli friska. Denna grupp bestod framförallt av yngre tjejer, och det var så i alla år. De "ville" fortsätta åka ut och in på akutpsyk, läggas in och sitta med vak dygnet runt, efter diverse "tama" (missförstå mig rätt) självmordsförsök och försök att uppvisa psykoser som inte existerade. De gjorde allt i sin makt för att få återvända, istället för att ta den hjälp som erbjöds och hämta kraft att stå på egna ben.

Det här känner jag igen så väl. När jag gick i gymnasiet (och "Vingklippta ängel" kom ut och/eller blev populär) var det så många tonårstjejer som stävade efter att hamna psyket, ha flest skärsår och tuffast diagnoser. Eftersom jag själv har erfarenheter av psykisk ohälsa och sjukdom och dessutom varit (och velat vara) något av ett "wild child" kan jag ändå förstå tjusningen i det. Det är skrämmande vad ungdomar gör för art synas och höras. För att vara någon.

Ursäkta mig, det blev ganska OT.
Citera
2013-06-09, 02:29
Medlem
Vad hände med Berny-skvaller bloggen? Lades den ner eller har någon adressen till den?
Citera
2013-06-09, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
"...vi har jobbmöte angående en film tillsammans."

Jaha, en osmaklig "porrfilm" kan vi nog vänta oss där.......
Och fler bilder uppe på bloggen.

Hoppas verkligen inte. Tycker att hon verkade börja komma på fötter så bra, så hoppas innerligt att det är något annat. Inte för att vara fördömande som så men någon med skört psyke och drogproblem borde verkligen hålla sig undan porr mm och de bilderna hon lagt upp tyder ju på att gränserna börjat suddas ut lite för mycket igen.

Berny, om du läser detta: Sitt still i båten en liten stund. Världen finns kvar där ute nästa månad också. Ta det lite lugnt ett tag och njut av ditt eget boende.
Citera
2013-06-09, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManiDrama
Vad hände med Berny-skvaller bloggen? Lades den ner eller har någon adressen till den?

För tillfället verkar det inte finnas så mycket skvaller eftersom Berny står för den biten själv via blogg och instagram. Här står vi mest häpnade, förundrade och i några (?) fall äcklade av vad som sker.
Citera
2013-06-09, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Det angår dig inte. Tråden handlar om Berny och inte min relation till henne.

Det tar jag som ett ja då. Som jag trodde; hon har gjort dig illa. En sådan ilska kommer inte utav ingenting.

ManiDrama: Brukar du beordra andra att "hålla käften"? Vad säger det om dig?
Citera
2013-06-09, 22:31
Medlem
Citat:
Det tar jag som ett ja då. Som jag trodde; hon har gjort dig illa. En sådan ilska kommer inte utav ingenting.

ManiDrama: Brukar du beordra andra att "hålla käften"? Vad säger det om dig?

Gud människa, att du orkar med dig själv...

Tråden är en SKVALLER-tråd om Berny. Berny är en offentlig person, det har hon själv valt att bli. Hade det varit lika fel om vi skvallrat om prinsessan Madeleine? När det gäller skvaller räknas inte eventuella personliga aggressioner gentemot den OFFENTLIGA PERSONEN (i detta fallet berny) in. Det är ingen psykologi-tråd där vi ska läka ut vårt agg gentemot Berny.

Du verkar inte förstå att man kan skvallra utan att vilja något ont. Inte heller att man kan tycka illa om en person man inte träffat utifrån vad man hört, läst och bildat sig en uppfattning om.

Av vad jag vet, och för allt i världen hoppas, så är du ingen psykolog. Att sitta hemma och gissa fram saker (i detta fallet att kardinalvokal skulle ha personliga problem med berny) samt hänvisa allting till en bok, skriven av en ANHÖRIG och ej av den drabbade, förstår jag verkligen inte poängen med.

och åter igen. Berny är en OFFENTLIG person. Detta VALDE hon, hon och INGEN ANNAN, när hon gav ut vingklippt ängel, började ge intervjuer och gud vet allt vad hon har gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in