Citat:
Ursprungligen postat av
stopbitching
Detta "argument" har ju ältats i tråden sedan den skapades. Om vi kollar internationellt så är det ju bevisligen inga problem för mer radikala rörelser att på väldigt kort tid bli väldigt stora, men av någon anledning så är Sverige helt annorlunda än andra europeiska länder och spelar efter helt andra regler. Jag kanske har missat det men hittills har jag inte sett någon förklara det, även man man kan prata om rimlighet och sannolikhet.
Sen som också nämnts flertalet gånger så handlar det om att skapa en stark rörelse som blir ett logiskt alternativ när tiden är inne. Att bara tänka "det går inte" så är det väl inte så konstigt att det går långsamt?
"Argument" likt rasism är dåligt, rasism är fel, nazism är hemskt, Hitler var ond och tänk på baaaarnen börjar bli ganska uttjatat och kommer inom tid att genomskådas, var så säker.
Var snäll hänvisa till stycket i texten där jag använde några av dom där argumenten.
Ok men om vi tar en snabbtitt på SVPs partiprogram:
1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de
etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.
2, Sverige skall styras av svenskarna: Icke-svenskar skall ej tillåtas ha maktpositioner inom det svenska samhället.
3, Sverige skall styras för svenskarna: Alla politiska beslut skall utgå från vad som är bäst för de
etniska svenskarnas intressen.
Jag lever med uppfattningen att segregation och många problem i Sverige är betingat av kulturella och ekonomiska faktorer, inte etniska. Om du är såpass säker på din sak, så kommer du inte ha några större svårigheter med att totalt motbevisa mig (Vilket jag starkt tvivlar på att du kan)
Hur ska ni etniskt rensa ut alla då? Förutom det uppenbara att sätta alla icke-europeer på första bästa plan, vem är etniskt svensk enligt er?