Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-06-09, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
-

Jag tror inte vi får ut så mycket mer av detta, vi spekulrerar mest i vad som "ev kan hända". Det har redan klargjorts 1000tals gånger om i tråden att det finns mycket som pekar på att socialkonservativa rörelser inte har fått mycket utrtättat i Europa, eller i Sverige heller för den delen(KD är uttalat socialkonservativa.)

Om du vill rösta på ett sådant alternativ så gör det, om du vill se integration, en stor icke-europeisk befolkning och går med på att "svenskar inte existerar", då är det ett bra alternativ för dig. Om du inte håller med om det röstar du på SvP. Så simpelt är det.
Citera
2013-06-09, 18:52
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengan-In-Action
Kul hur man så ofta ser SD anhängare på nätet. Men ute på gatan är det allt tyst. Smygrasister får det att vända sig i magen på mig

Fast du ska veta att här på Flashback så anses man av vissa som "för mjuk" och "invandrarkramare" om man är SD-anhängare. Jag vet, det låter helt sjukt, men så är det.

I deras förvridna värld så är det endast SvP som gäller, och helst den allra mest hardcore-varianten av SvP's ideer som går att tänka sig. Misstänker att delar av SvP's program också uppfattas som för mjäkig av Varnagel, Straybullet mfl extrema skribenter. Här är det istället omedelbar gasning av samtliga icke-europeiska element som gäller. Ideer som inte ens ansågs rumsrena att föra fram i Nazityskland är deras motto.

Detta besvarar också trådens fråga, "SD eller SvP". SD har potential att bli ett 20-30% parti och göra stor skillnad i Sveriges invandrarpolitik på sikt, medan SvP aldrig kommer att bli mer än max några tusen individer, som SÄPO förhoppningsvis håller koll på.
Citera
2013-06-09, 18:55
Medlem
Ustyugov2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Japp! Typ!

Är inte du emot massinvandring? Vågar du säga att du är emot de judar som arbetar mot européer? Inte "judarna", utan de judar som är mot Europa!
Citera
2013-06-09, 18:57
Medlem
positivitizers avatar
Citat:

Detta besvarar också trådens fråga, "SD eller SvP". SD har potential att bli ett 20-30% parti och göra stor skillnad i Sveriges invandrarpolitik på sikt, medan SvP aldrig kommer att bli mer än max några tusen individer, som SÄPO förhoppningsvis håller koll på.

Gillar hur du kan se in i framtiden hela tiden och göra slutsatser, kan inte du lära mig detta? Vore häftigt att kunna...
Citera
2013-06-09, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av positivitizer
Gillar hur du kan se in i framtiden hela tiden och göra slutsatser, kan inte du lära mig detta? Vore häftigt att kunna...

Ska försöka få tid att förklara detta för dig någon gång. Men risken är att du inte hänger med och förstår.
Citera
2013-06-09, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ustyugov2
Är inte du emot massinvandring? Vågar du säga att du är emot de judar som arbetar mot européer? Inte "judarna", utan de judar som är mot Europa!

"Vågar" ? Självklart är jag emot eventuella judar som arbetar mot européer. Det är ju helt självklart!

Men nu råkar det vara så att väldigt få judar gör det (de är ju européer själva, dessutom). De har ju bott i Europa lika länge som din släkt, och de är välintegrerade, intelligenta och skötsamma medborgare.
Citera
2013-06-09, 19:11
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ska försöka få tid att förklara detta för dig någon gång. Men risken är att du inte hänger med och förstår.

Kan inte ta så fruktansvärt lång tid, skriv ett inlägg, du verkar ju ha rätt mycket tid att skriva här som det ser ut...jag förstår nog ska du se.
Citera
2013-06-09, 19:13
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Fast du ska veta att här på Flashback så anses man av vissa som "för mjuk" och "invandrarkramare" om man är SD-anhängare. Jag vet, det låter helt sjukt, men så är det.

I deras förvridna värld så är det endast SvP som gäller, och helst den allra mest hardcore-varianten av SvP's ideer som går att tänka sig. Misstänker att delar av SvP's program också uppfattas som för mjäkig av Varnagel, Straybullet mfl extrema skribenter. Här är det istället omedelbar gasning av samtliga icke-europeiska element som gäller. Ideer som inte ens ansågs rumsrena att föra fram i Nazityskland är deras motto.

Det roliga är att du kör samma retorik mot extremhögern som kulturmarxisterna gjort i alla år, och ändå tror du att ni är annorlunda. 8klövern är väl numera ett faktum

SD kan ju säkert på sikt få ner invandringen en aning samt främja rasblandning med de tvångsassimilerade invandrarna som är kvar. Utöver detta ska vi ha massövervakning med kameror och poliser överallt likt en polisstat där integritet är ett minne blott, ett samhälle med skyhöga straff där man kan bli fängslad om man känner någon som känner någon vars pappas kusins rörmokares bror var med i ett MC-gäng.

Minskad invandring är knappast det största problemet med SD. Och nej, du får inga källor din pajas, läs partiprogrammet och motionerna istället.
Senast redigerad av stopbitching 2013-06-09 kl. 19:20.
Citera
2013-06-09, 19:15
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
"Vågar" ? Självklart är jag emot eventuella judar som arbetar mot européer. Det är ju helt självklart!

Men nu råkar det vara så att väldigt få judar gör det (de är ju européer själva, dessutom). De har ju bott i Europa lika länge som din släkt, och de är välintegrerade, intelligenta och skötsamma medborgare.
Shh, säg det inte så partiledningen hör bara. Risken finns att partipiskan slår till med uteslutning som resultat
Citera
2013-06-09, 19:19
Medlem
positivitizers avatar
Citat:

Haha, ja prova och säg det där till Söder som exempel så får vi vad han säger. Hyckleri varning.
Citera
2013-06-09, 19:44
Medlem
Citat:
Med tanke på att samhället därute inte är vidare mjukt så är det inte så konstigt. Du kanske hade tyckt att nått annat än dialogmilitärer hade varit för hårt på östfronten under ww2? Du måste förhelvet sätta saker i sin kontext. Ja, SD är mjuka jävlar när vi bokstavligt talat håller på att bli en minoritet i vårat eget fakking land.

Citat:
SD har potential att bli ett 20-30% parti och göra stor skillnad i Sveriges invandrarpolitik på sikt, medan SvP aldrig kommer att bli mer än max några tusen individer, som SÄPO förhoppningsvis håller koll på.

Återigen, återigen, återigen: SD är för fega och konformistiska att utnyttja sin ställning i riksdagen. Det enda som gjort att SD kom in var att folk ser effekterna utav blatteinvasionen och röstar på vad de tror är enda alternativet. Hade Åkesson blivit oldschool och ställt sig på ölbackar och domderat på bönders språk och inte rättat sig efter vad media tycker för att passa in hade de haft lååångt mycket mer än 5.7%. Enkelt folk som inte är vidare politiskt intresserade dras till starka politiker och vill bli åtsagda om vad de ska tycka. Ingen lyssnar på en toffel som ursäktar sin politik och snällt ber om några röster. Men den jävla tönten är väl för upptagen med att missa öppna mål i invandringsdebatten, dra till tel aviv under pågående raskravaller i Sverige och vattenkamma till mittbenan på sitt pojkiga uttseende. Hur man kan nöja sig med SD när vi ser vilka problem vi ställs emot är bevis på oerhörd ryggradslöshet.

SD kanske hade dugt i sin nuvarande form om det var 1973. Men det har vi ju passerat för länge länge sen i alla sorts former. SD verkar inte trappa upp sin politik ju värre tiderna blir, utan tvärt om. Detta tolkar "Hönan och ägget"-idioterna som röstar SD här på FB som tipptopp och tror det är detta de får röster av.
Citera
2013-06-09, 20:03
Medlem
plowhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Detta "argument" har ju ältats i tråden sedan den skapades. Om vi kollar internationellt så är det ju bevisligen inga problem för mer radikala rörelser att på väldigt kort tid bli väldigt stora, men av någon anledning så är Sverige helt annorlunda än andra europeiska länder och spelar efter helt andra regler. Jag kanske har missat det men hittills har jag inte sett någon förklara det, även man man kan prata om rimlighet och sannolikhet.

Sen som också nämnts flertalet gånger så handlar det om att skapa en stark rörelse som blir ett logiskt alternativ när tiden är inne. Att bara tänka "det går inte" så är det väl inte så konstigt att det går långsamt?

"Argument" likt rasism är dåligt, rasism är fel, nazism är hemskt, Hitler var ond och tänk på baaaarnen börjar bli ganska uttjatat och kommer inom tid att genomskådas, var så säker.
Var snäll hänvisa till stycket i texten där jag använde några av dom där argumenten.

Ok men om vi tar en snabbtitt på SVPs partiprogram:

1, Sverige skall även i framtiden vara svenskt: Endast människor som tillhör det västerländska genetiska och kulturella arvet, där de etniska svenskarna ingår, skall kunna vara svenska medborgare.

2, Sverige skall styras av svenskarna: Icke-svenskar skall ej tillåtas ha maktpositioner inom det svenska samhället.

3, Sverige skall styras för svenskarna: Alla politiska beslut skall utgå från vad som är bäst för de etniska svenskarnas intressen.

Jag lever med uppfattningen att segregation och många problem i Sverige är betingat av kulturella och ekonomiska faktorer, inte etniska. Om du är såpass säker på din sak, så kommer du inte ha några större svårigheter med att totalt motbevisa mig (Vilket jag starkt tvivlar på att du kan)

Hur ska ni etniskt rensa ut alla då? Förutom det uppenbara att sätta alla icke-europeer på första bästa plan, vem är etniskt svensk enligt er?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in