2013-06-09, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virtualreality
Läs artikeln i länken
http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6846003
Jag tror polisen fortfarande letar efter föraren till den, och att det är den bilen de tror att nsdfotografen fångat på parkeringsfotot.
Nissan qashqai 2012

Ja det är en Qashqai på parkeringen,men det som sågs i skogen var en PICKUPMODELL.

Qashqai är en suv/jeep och ingen pickup.

Ser man t.o.m att det är en nissan så ser man nog ganska klart om karossen är pickup eller jeep också. Antingen kan man så mycket om bilar att man direkt känner igen att det är en nissan eller så är det så nära så man kan läsa nissan på bilen,och om än man inte kan nå om bilar så ser man ju hur den ser ut dvs om det är flak eller inte.
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Money22
Vet du NÄR han kom hem från utlandsresan?

Nej, det har jag inte fått information om.

Funderade lite på det där om militärfordon med nycklar på framhjulet. Det är inte min erfarenhet, tvärtom, brukar vara extremt bra ordning på fordonsnycklar. Kanske finns det pantentlösningar i Boden. Inte omöjligt att KJ känt till att något fordon varit tillgängligt på det här viset då han troligen varit med på en del platser och verksamheter under den tid han var med i HvU.(Hemvärnets ungdomsverksamhet)
Citera
Medlem
Flygdokument
Teorischema Vers. 2012-01-31
Schema teoriundervisning PPL och UL 2012
Navigation J*nny J*hansson
kan det va han
Citera
2013-06-09, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil
Ja det är en Qashqai på parkeringen,men det som sågs i skogen var en PICKUPMODELL.

Ser man t.o.m att det är en nissan så ser man nog ganska klart om karossen är pickup eller jeep också. Antingen kan man så mycket om bilar att man direkt känner igen att det är en nissan eller så är det så nära så man kan läsa nissan på bilen,och om än man inte kan nå om bilar så ser man ju hur den ser ut dvs om det är flak eller inte.

ja, det var pickupmodellen jag tänkte på.
...
tror jag. jo..
Citera
2013-06-09, 00:09
Medlem
vet ni hur hans far ser ut?
Citera
2013-06-09, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plogbil

Jag kan inget om bilar egentligen. Förmodligen har du rätt. Såvida i te den som lämnade uppgiften vet lika lite som jag och bara läste att det stod Nissan på den

Här var iaf en blå passat som länkats till tidigare i tråden. Har den nån likhet med den på bilden?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151864095513082&set=pb.716088081. -2207520000.1370002097.&type=3&theater
Lovar sluta tjata bilar sen...
Citera
2013-06-09, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virtualreality
Här var iaf en blå passat som länkats till tidigare i tråden. Har den nån likhet med den på bilden?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10151864095513082&set=pb.716088081. -2207520000.1370002097.&type=3&theater
Lovar sluta tjata bilar sen...

Som jag skrivit förut så är den där passaten en äldre modell än den på nsd´s bild,helt olika karosser på dom två.
Citera
2013-06-09, 00:19
Medlem
Enl uppgift (från tråden) x-traknäckte VB med att dela ut reklam och hon gjorde så någon gång under dagen den 4/5.
Tanke kring det: ung, söt, vältränad thaiflicka "exponerar" sig för hushållen i bygden, ev har hon väckt någons låga lustar/intresse/vilja att ta kontakt. Kanske någon på VB:s runda den 4/5 tog kontakt och bjöd VB att komma förbi till kvällen, någon som vid tidigare tillfällen hållit sig framme/pratat med VB och ingett ett förtroende.
VB tackar halvt ja/ska tänka på det. Hon nämner sedan detta för KJ som hon redan har bestämt möte med; hon ber om skjuts el vill att han skall följa med då hon känner sig obekväm med att infinna sig ensam men hon missbedömer KJ:s grad av svartsjuka och värdens intentioner och något går under besöket helt fel och det finns ett BO och två GM.
Troligt? nej, långsökt? ja. Men ändå: någon här som känner till detaljer ang vilket område VB delade ut reklam i/hur länge hon gjort det?
Citera
2013-06-09, 00:23
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Enl uppgift (från tråden) x-traknäckte VB med att dela ut reklam och hon gjorde så någon gång under dagen den 4/5.
Tanke kring det: ung, söt, vältränad thaiflicka "exponerar" sig för hushållen i bygden, ev har hon väckt någons låga lustar/intresse/vilja att ta kontakt. Kanske någon på VB:s runda den 4/5 tog kontakt och bjöd VB att komma förbi till kvällen, någon som vid tidigare tillfällen hållit sig framme/pratat med VB och ingett ett förtroende.
VB tackar halvt ja/ska tänka på det. Hon nämner sedan detta för KJ som hon redan har bestämt möte med; hon ber om skjuts el vill att han skall följa med då hon känner sig obekväm med att infinna sig ensam men hon missbedömer KJ:s grad av svartsjuka och värdens intentioner och något går under besöket helt fel och det finns ett BO och två GM.
Troligt? nej, långsökt? ja. Men ändå: någon här som känner till detaljer ang vilket område VB delade ut reklam i/hur länge hon gjort det?

Så två rivaler om samma kvinna dödar kvinnan och hjälps sen åt att skaffa undan och stycka liket?

Då tror jag mer på en Illuminatikonspiration får jag säga.
Citera
2013-06-09, 00:24
Medlem
http://www.blocket.se/gallivare/VW_Passat_1_9_TDI_47295877.htm?ca=1_7&w=1
den bilen liknar den blåa passaten passar in på baklysena
Citera
2013-06-09, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rammstein74
http://www.blocket.se/gallivare/VW_Passat_1_9_TDI_47295877.htm?ca=1_7&w=1
den bilen liknar den blåa passaten passar in på baklysena

Ja en sån modell är det på nsd´s bild,men den på parkeringen är en annan färg.
Citera
2013-06-09, 00:26
Medlem
Chirpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar

Så samtidigt som random snubbe fastnat för din sexistiskt stereotypa beskrivning av VB och har ihjäl henne så har KJ, galen av svartsjuka, ihjäl henne från andra hållet. Exakt samtidigt! Och sen tiger han som muren om det under förhör för att han vill skydda den helt okända människan som han blev galet svartsjuk på!
Absolut! Mycket troligt! Kanske den mest troliga teorin på 2000 sidor faktiskt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in