2013-05-30, 15:35
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Jo, jag tänkte på det också.
VB skrev om det mesta på sin Facebook men inget runt dessa dagar att hon skulle vara sjuk. Fast hon kanske skippad det bara.. Jag vet inte, jag la bara upp det eftersom henkess ville ha någon form av bevis på att tränare och VB hade kontakt med varann och detta var det enda jag hittade.
Svårt att söka bevis när det bara finns en Facebook.

Eller hur ska vi kunna göra de?
Ska MB komma in i tråden och lägga upp sina sms eller ska vi försöka sno till oss VBs telefon för att hitta smsen.
Vilket otroligt korkat påstående.

Jo ville få det att låta lika korkat som att folk
fått för sig bevisat att det fanns en relation mellan MB och VB.
Citera
2013-05-30, 15:36
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pi3rr3s
Jag tycker hela teorin att någon hon känner skulle ha hämtat upp VB faller. Isåfall hade ju hon behövt sms a någon o be om att bli upphämtad, och isåfall hade ju polisen vetat vem som VB hade sms:at med.

Skulle ju vara isåfall om någon hon kände råkade köra förbi just där hon gick då

Alla kontakter hon hade den dagen och kvällen är i beslag så som telefoner.
Man har tittat på andra kontakter helt enkelt. Så det bör inte finnas något av intresse med tanke på att någon annan sitter misstänkt.
Citera
2013-05-30, 15:36
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Man har hemsidor också som dom skriver på om träningar och tider, avanmälningar osv.
Så denna stackaren blir utpekad som att ha ett förhållande med VB pga av att han kommenterar hosta?
Jag det va ju intressant hur man fick ihop det.

En annan uppgift är att hon inte tränat där på 6 månader. Så vad ska man tro på?
Nja, det har väl postats lite rykten här i tråden också som säger att de ska ha haft någon form av förhållande. Om det är sanning går ju förstås inte att säga.

AN:s kommentarer på Fejjan är onekligen märkliga. Hade det postats elaka kommentarer INNAN försvinnandet hade det varit lättare att sortera in dem i facket "vissa människor har ingen stil", och det kanske är i det facket de bör vara även nu. Det vill säga att för AN gick gränsen vid att posta de där kommentarerna. Att hon skulle ligga bakom mordet (eller vara på minsta sätt inblandad i det) känns inte särskilt sannolikt.
Citera
2013-05-30, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag kan inte svära på det, men har för mig att samtalet var över telefon.
VB kanske t o m bad mamman kolla ev sms.
MB hade skickat host-sms:et och VB menade att mamman inte behövde svara.

Diskussionen i tråden gällde då inte om deg var vanligt att mammor läser barnens sms, utan om det var vanligt att tränare sms:ar sina elever privat.

Men nu har det visat sig att det är på FB konversationen utspelat sig och då har ingen läst någon annans sms.

Men att tränare skulle sms sina elever privat håller inte jag för otroligt. Vi lever trots allt i år 2013.
Citera
2013-05-30, 15:37
Medlem
PowerOfThinkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DocWatson
Det här är mitt första inlägg på flashback även om jag är en van läsare. Jag har följt den här tråden hyfsat noggrant men det är ändå möjligt att vissa saker har gått mig förbi. Ber om ursäkt om de här idéerna redan luftats.
I andra hälften av det här mastodontinlägget kommer en teori/roman. I den första hälften finns frågor och fakta som i olika grad har betydelse för efterföljande teori.

Det finns några saker som jag tycker borde kollas närmare på här. Framför allt kärleken som drivkraft.

Bra inlägg! Precis vad som skulle behövas forska i; hans känsloliv. Hans vän som det skrevs om i nyheterna, kan ju absolut inte veta hur KJ reagerar i en känslomässig djup besvikelse, om nu en sådan ägt rum, dvs, därför menar han ju att han aldrig kan tänka sej att KJ utfört något sådant. KJ's EX's kännedom angående emotioner osv vore mycket intressant.
Om han har fått diagnosen AS, kan han ju mycket väl blivit feldiagnoserad...
Citera
2013-05-30, 15:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Nja, det har väl postats lite rykten här i tråden också som säger att de ska ha haft någon form av förhållande. Om det är sanning går ju förstås inte att säga.

AN:s kommentarer på Fejjan är onekligen märkliga. Hade det postats elaka kommentarer INNAN försvinnandet hade det varit lättare att sortera in dem i facket "vissa människor har ingen stil", och det kanske är i det facket de bör vara även nu. Det vill säga att för AN gick gränsen vid att posta de där kommentarerna. Att hon skulle ligga bakom mordet (eller vara på minsta sätt inblandad i det) känns inte särskilt sannolikt.

Märkliga men inte unika och man begriper ju att ingen som skulle vara inblandad sitter på facebook och rapar ur sig otrevligheter. Inte säkert att det är just AN om du frågar mig., Lika lite som andra bevis som man hittar ute. Känns planterat helt enkelt.,
Citera
Medlem
Mouchinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Tänkte precis skriva det. Finns ingen MB och VB konversation på sms som någon har visat upp,
Som handlat om någon relation. Antagligen för det inte finns någon.
Personen som nämnde MB från första början borde komma tillbaka till tråden
och skriva lite mer. Tycks som dom flesta svalt allt han sagt om MB haha.

Men varför Kallar AN VB för kackerlacka då och skriver hatiska kommentarer t.om på MPS sida? Nånting är hon ju uppenbarligen förbannad över? Skulle det vara så ovanligt och otroligt att en medelålders Karatetränare har en förälskelse med en yngre tjej? Nej, sånt förekommer nog väldigt ofta och i alla situationer eller titlar.. Presidenter, Poliser, Prinsar, Bagare, Lärare, Karatetränare.... U name it..
Citera
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebulah
Du hänvisar hela tiden till dessa sms som ett bevis för att MB-tråden måste utredas. Menar du att du inte ens har sett sms'm, inte ens har förstahandsuppgift på att de existerar, för du bygger väl inte din bevisning på lösa rykten och spekulationer!? Det var illa illa.

Vilka sms hänvisar jag till?
Jag har aldrig pratat om några sms eftersom jag vet att jag aldrig skulle kunna bevisa dom.

Däremot har jag pratat om ETT SMS och det visade jag källa på.
Citera
2013-05-30, 15:39
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Jag kan inte svära på det, men har för mig att samtalet var över telefon.
VB kanske t o m bad mamman kolla ev sms.
MB hade skickat host-sms:et och VB menade att mamman inte behövde svara.

Diskussionen i tråden gällde då inte om deg var vanligt att mammor läser barnens sms, utan om det var vanligt att tränare sms:ar sina elever privat.
Ja, jag hade fel. Konversationen skedde via sms.
Citera
2013-05-30, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Åh, vad jag less jag blir på dig.
Helt sjukt!

Eftersom mordplatsen är inte hittad så skrev jag bara som en tankeställare.
"MB äger ju ett kök och där skulle väl styckning kunnat ske."
Sedan fick jag sjukt med påhopp varför jag sa att styckning skedde där osv.

Enda jag skrev, ett hyfsat bra ställe att stycka någon är väl i ett kök som man bara kan spola rent.
Jag sa aldrig att det skedde eller att MB styckade henne där.

Det är inget rykte, sa bara att det skulle kunna vara ett ställe. Likaväl som sommarstugan som folk surrar om.

Är väl ändå inte mitt fel att folk tar det som en trådsanning då jag bara la fram en tes
Det är väldigt sjuk tes: Du har också förmodligen också ett kök och som du kan spola rent.
Det skulle också kunna vara ett ställe.
Citera
2013-05-30, 15:40
Medlem
henkesss avatar
Vatchareeya Bangsuanposted:
to Luleå Karateklubb

August 8, 2012 near Boden, Norrbottens Län
Osu!
jag vill börja träna i luleå. Har tränat en termin med sensei m*cke b*rg. Få man veta om när träning för hösttermin börja och träningstider?

T E:
Du är varmt välkommen! Vi har inte satt startdatum för nästa termin ännu. Mer info kommer komma på Hemsidan, Facebook och via mail. Skicka ett mail till Sensei F''''' och be han lägga till dig på mailinglistan. Hans mail finns på hemsidan, ..

August 8, 2012 at 5:27am
Vatchareeya Bangsuan Domo arigato!
August 8, 2012 at 5:47am

T*** E*** Dozou!
August 8, 2012 at 5:58am
Vatchareeya Bangsuan Klarrt fick mail från sensei f*** )) ser fram emot att träna med Luleå KKSee
August 8, 2012 at 6:03pm · 1

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=7676438
"Vatchareeya Bangsuan hann gå i Luleå karateklubb i ett och ett halvt år, innan dess var hon medlem i Bodenskarateklubb. "

Ett namn maskat.

//Moderator
Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2013-05-30 kl. 15:42.
Citera
2013-05-30, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Alla kontakter hon hade den dagen och kvällen är i beslag så som telefoner.
Man har tittat på andra kontakter helt enkelt. Så det bör inte finnas något av intresse med tanke på att någon annan sitter misstänkt.

Ja och operatören har garanterat både trafik data + ingående och utgående sms. Behövs ingen mobil för o se sådant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in