Citat:
Ursprungligen postat av
irken
I och med att dodge runor inte ens finns längre så hör det inte hemma.
Froggen kör anivia med AD röda, vilket så vitt jag vet ingen annan person gör som spelar anivia på hög nivå gör. Betyder det att alla andra personer har sämre runsida för att Froggen förmodligen skulle vinna en 1v1 emot dem..? Det är vad jag själv tycker är bäst som är huvudsaken.
Athene valde sin runsida för han trodde den var bäst och den kanske är bättre när en bättre spelare kör den sidan också. Att säga att den sidan som Alex körde är bättre är ju bara korkat då Athene kör emot Silver/låg guld spelare så han ligger ungefär där med sin MMR medans alex är i challanger.
Hade alex kört utan runor hade han förmodligen också vunnit, betyder ju inte att dem runor & masteries athene kör är sämre än inga runor & masteris.
Froggen är inte ensam om det här med AD runor som AP mid faktiskt. Förut när red pots kostade 250 var det vanligt att starta med red pot och sen gå kanske +10 ad i runor för att bli stark i lvl 1-5 och vinna sin lane, men det är väl sånt som oftast används i hög elo solo queue. Alex körde ju armor pen runor på fizz mot fnatic i LCS, så visst funkar det med "konstiga" runor, och dom blir vad man gör dom till.
Ursäkta
missen med dodge runor, men min poäng var att det finns dåliga runor till vissa champs, och i just den här matchupen, ryze mot ryze, så hade Athene valt dåliga runor. Sen förstår jag ju såklart att Alex lika gärna kunde spelat med energy runor eller vad fan som helst och vunnit.
Citat:
Ursprungligen postat av
Fridaynight
Han är endast i Diamond league för att ha blev boostad och man kan inte droppa från div 5 så länge man är aktiv.
Det som diskuterades var hans MMR, vilket är det enda om egentligen spelar roll. Athene är så dålig att han blir matchad mot silver players då han förlorat så pass mycket. Hans MMR (matchmaker rating) är alltså låg - att han är Diamond spelar ingen som helst roll.
Nu överdriver du en smula. Innan det här league systemet hade han en bit över 1900 elo ett tag. Tror inte han spelar mot speciellt mycket silver spelare.. Utan det blir väl mest plat han möter. Men jag kollar inte direkt på hans stream så vet inte.