2013-06-08, 22:39
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Men shit. Det är ingen som skyller ifrån sig på dåliga runor. Athene konstaterade bara att Alex hade mycket bättre runes/masteries för just den matchupen, vilket han också hade.

Dåliga runsidor finns det absolut, dodge runor t.ex. är inte speciellt bra i en anivia 1v1.

Tack, äntligen någon som förstår vad jag menar. I matchupen de körde så var Alex runes/masteries bättre än Athenes. Det gjorde inte ensamt så att Alex vann, men visst fan blir det enklare om man har någon form av advantage så som bättre runes/masteries i kontrast mot vad ens motståndare har.
Citera
2013-06-08, 22:40
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Men shit. Det är ingen som skyller ifrån sig på dåliga runor. Athene konstaterade bara att Alex hade mycket bättre runes/masteries för just den matchupen, vilket han också hade.

Dåliga runsidor finns det absolut, dodge runor t.ex. är inte speciellt bra i en anivia 1v1.

Men vad spelar det för roll? Det är ett val.
Och ja, Alex hade vunnit med ap-Ashe.
Vi pratar om en kille som är top5 i världen

Och dodge runor har inte funnits på ett bra tag
Senast redigerad av Samwise 2013-06-08 kl. 22:46.
Citera
2013-06-08, 22:49
Medlem
irkens avatar
Citat:

I och med att dodge runor inte ens finns längre så hör det inte hemma.

Froggen kör anivia med AD röda, vilket så vitt jag vet ingen annan person gör som spelar anivia på hög nivå gör. Betyder det att alla andra personer har sämre runsida för att Froggen förmodligen skulle vinna en 1v1 emot dem..? Det är vad jag själv tycker är bäst som är huvudsaken.

Athene valde sin runsida för han trodde den var bäst och den kanske är bättre när en bättre spelare kör den sidan också. Att säga att den sidan som Alex körde är bättre är ju bara korkat då Athene kör emot Silver/låg guld spelare så han ligger ungefär där med sin MMR medans alex är i challanger.
Hade alex kört utan runor hade han förmodligen också vunnit, betyder ju inte att dem runor & masteries athene kör är sämre än inga runor & masteris.
Citera
2013-06-08, 22:53
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken

Froggen kör anivia med AD röda, vilket så vitt jag vet ingen annan person gör som spelar anivia på hög nivå gör. Betyder det att alla andra personer har sämre runsida för att Froggen förmodligen skulle vinna en 1v1 emot dem..? Det är vad jag själv tycker är bäst som är huvudsaken.

Athene valde sin runsida för han trodde den var bäst och den kanske är bättre när en bättre spelare kör den sidan också. Att säga att den sidan som Alex körde är bättre är ju bara korkat då Athene kör emot Silver/låg guld spelare så han ligger ungefär där med sin MMR medans alex är i challanger.
Hade alex kört utan runor hade han förmodligen också vunnit, betyder ju inte att dem runor & masteries athene kör är sämre än inga runor & masteris.

Han tog ju bara dodge runor som ett exempel.

Nej, det betyder inte att alla andra personer har sämre runsida för att Froggen förmodligen skulle vinna 1v1 mot dem. Athene kör diamond så vet inte vad du pratar om med silver/guld. Den sida Alex körde var inte speciell, den var inriktad för 1v1 och det var Athene's också. Skulle de båda göra identiska attacker mot varandra skulle Alex göra mer damage men du menar alltså att trots detta är inte Athene's sämre?

Du säger om och om igen att vi menar att runor gör allt. Vilket vi inte alls menar.
Senast redigerad av Mango123456 2013-06-08 kl. 22:55.
Citera
2013-06-08, 22:58
Avslutad
Var kan man se Alex vs Athene matchen om man missade streamen?
Citera
2013-06-08, 23:09
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mango123456
Han tog ju bara dodge runor som ett exempel.

Nej, det betyder inte att alla andra personer har sämre runsida för att Froggen förmodligen skulle vinna 1v1 mot dem. Athene kör diamond så vet inte vad du pratar om med silver/guld. Den sida Alex körde var inte speciell, den var inriktad för 1v1 och det var Athene's också. Skulle de båda göra identiska attacker mot varandra skulle Alex göra mer damage men du menar alltså att trots detta är inte Athene's sämre?

Du säger om och om igen att vi menar att runor gör allt. Vilket vi inte alls menar.
Athene är diamond, men han har en MMR emot silver & guld spelare. Du kan titta själv.
http://www.lolking.net/summoner/euw/21997679#profile

I hans senaste rankade match så spelade & mötte han:
Silver två x1
Guld V x2
Guld IV x3
Guld två x1
Guld tre x2
Tror du att han hör hemma i Diamond då? Herrejösses..

Vem som gör mest damage är ju inte bäst, då det finns bra mycket flera orsaker varför man väljer just en sida.
Jag tror till exempel om UncleSamsCabin (Riktigt d1 med lika många ryze games spelade) skulle kunna göra det bra mycket bättre än Athene.
Citera
2013-06-08, 23:10
Medlem
Fridaynights avatar
Citat:
Athene kör diamond så vet inte vad du pratar om med silver.

Han är endast i Diamond league för att ha blev boostad och man kan inte droppa från div 5 så länge man är aktiv.

Det som diskuterades var hans MMR, vilket är det enda om egentligen spelar roll. Athene är så dålig att han blir matchad mot silver players då han förlorat så pass mycket. Hans MMR (matchmaker rating) är alltså låg - att han är Diamond spelar ingen som helst roll.
Citera
2013-06-08, 23:22
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Athene är diamond, men han har en MMR emot silver & guld spelare. Du kan titta själv.
http://www.lolking.net/summoner/euw/21997679#profile

I hans senaste rankade match så spelade & mötte han:
Silver två x1
Guld V x2
Guld IV x3
Guld två x1
Guld tre x2
Tror du att han hör hemma i Diamond då? Herrejösses..

Vem som gör mest damage är ju inte bäst, då det finns bra mycket flera orsaker varför man väljer just en sida.
Jag tror till exempel om UncleSamsCabin (Riktigt d1 med lika många ryze games spelade) skulle kunna göra det bra mycket bättre än Athene.

Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight
Han är endast i Diamond league för att ha blev boostad och man kan inte droppa från div 5 så länge man är aktiv.

Det som diskuterades var hans MMR, vilket är det enda om egentligen spelar roll. Athene är så dålig att han blir matchad mot silver players då han förlorat så pass mycket. Hans MMR (matchmaker rating) är alltså låg - att han är Diamond spelar ingen som helst roll.

Ok, hade inte koll på det med Diamond men nu vet jag.

Jo, i en 1v1 där det går ut på att få first blood eller torn först spelar väl dmg stor roll som fan så då var Alex page bättre då han hade mer dmg. Tro inte att jag försvarar Athene...
Citera
2013-06-08, 23:44
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ok, hade inte koll på det med Diamond men nu vet jag.

Jo, i en 1v1 där det går ut på att få first blood eller torn först spelar väl dmg stor roll som fan så då var Alex page bättre då han hade mer dmg. Tro inte att jag försvarar Athene...
Nej, men du inser kanske problemet då runsidan inte spelar någon som helst roll när det är en Challenger spelare emot en gud ~iv spelare då det är så pass stor skillnad på hur bra både två är. Vi såg ju Hotshot vinna med Malphite emot en Elise toplane utan runsida.. Och ungefär det hade nog Alex också kunnat göra.
Citera
2013-06-08, 23:52
Medlem
Mango123456s avatar
Citat:
Nej, men du inser kanske problemet då runsidan inte spelar någon som helst roll när det är en Challenger spelare emot en gud ~iv spelare då det är så pass stor skillnad på hur bra både två är. Vi såg ju Hotshot vinna med Malphite emot en Elise toplane utan runsida.. Och ungefär det hade nog Alex också kunnat göra.

Runsidan spelar ju såklart roll, bara mindre och mindre ju större skillgapet är.
Citera
2013-06-09, 00:27
Medlem
mazdaqs avatar
Citat:

Froggen är inte ensam om det här med AD runor som AP mid faktiskt. Förut när red pots kostade 250 var det vanligt att starta med red pot och sen gå kanske +10 ad i runor för att bli stark i lvl 1-5 och vinna sin lane, men det är väl sånt som oftast används i hög elo solo queue. Alex körde ju armor pen runor på fizz mot fnatic i LCS, så visst funkar det med "konstiga" runor, och dom blir vad man gör dom till.

Ursäkta missen med dodge runor, men min poäng var att det finns dåliga runor till vissa champs, och i just den här matchupen, ryze mot ryze, så hade Athene valt dåliga runor. Sen förstår jag ju såklart att Alex lika gärna kunde spelat med energy runor eller vad fan som helst och vunnit.

Citat:
Ursprungligen postat av Fridaynight

Nu överdriver du en smula. Innan det här league systemet hade han en bit över 1900 elo ett tag. Tror inte han spelar mot speciellt mycket silver spelare.. Utan det blir väl mest plat han möter. Men jag kollar inte direkt på hans stream så vet inte.
Senast redigerad av mazdaq 2013-06-09 kl. 00:30.
Citera
2013-06-09, 00:29
Medlem
SwAxXs avatar
Citat:
Froggen är inte ensam om det här med AD runor som AP mid faktiskt. Förut när red pots kostade 250 var det vanligt att starta med red pot och sen gå kanske +10 ad i runor för att bli stark i lvl 1-5 och vinna sin lane, men det är väl sånt som oftast används i hög elo solo queue. Alex körde ju armor pen runor på fizz mot fnatic i LCS, så visst funkar det med "konstiga" runor, och dom blir vad man gör dom till.

Ursäkta missen med dodge runor, men min poäng var att det finns dåliga runor till vissa champs, och i just den här matchupen, ryze mot ryze, så hade Athene valt dåliga runor.

Athenes runor spelar fortfarande ingen roll, för att han är en värdelös spelare. Alex hade kunnat spela utan runor, och ändå vunnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in