Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Visst, den kan vara fel men kan lika gärna ligga rätt och i linje med vad som faktiskt har hänt. Soft air gun-spelen närmade sig och därmed KJ:s specialintresse framför alla andra och att kontakter med någon i hans "pluton" (eller i motståndarlaget) har förekommit är ju självklart. Vid dessa kontakter kan KJ ha ställt i utsikt att bidra med autenticitet, a living target/Fallen Angel i form av Vatchareeya Bangsuan som lördagen den 4 maj bortfördes, låstes in och hölls vid liv i ett utrymme som inte tillhör KJ. När spelen officiellt blåstes av och flertalet speldeltagare begivit sig hem kan KJ och ytterligare någon eller några ha forslat dit VB och släppt ut henne i terrängen och fortsatt "lekarna" på ett mera realistiskt sätt med avsikt att beröva henne livet. En teori bland andra naturligtvis, men jag tror inte att KJ varit ensam om detta. Det känns inte så.
Om jag öht skulle tro på några hypoteser om medgärningsmän så inte är det att flera personer i det där vad jag förstår rätt nördiga soft airgun-gänget tillsammans har konspirerat för att jaga och mörda en ung flicka. Det känns som fria fantasier. Möjligen då en ensam för tråden okänd med-GM har manipulerat KJ en längre tid och utnyttjat hans handikapp till att knyta upp honom mot en mycket mörk, otäck fantasi vars fullbordan KJ kanske inte ens varit fullt medveten om förrän det verkligen skedde. Även det känns dock som ett mycket långsökt och fantasifullt scenario minst sagt. Det verkar också märkligt att en så beräknande och ondskefull typ skulle ha gjort en plan som bygger på att den av allt att döma emotionellt och även på andra plan instabile KJ skulle kunna tiga om han hamnade hos polisen. Jag tror inte du kan plocka fram särskilt många mord av den typen heller ur kriminalhistorien, inte ens från USA.