Citat:
Ursprungligen postat av
Palpatine
En av mina kompisar har skrivit en uppsats kallad "A Letter to a CES Director - Why I Lost My Testimony" dar han forklarar varfor han inte langre tror pa Mormonkyrkan. Den ar vard att lasa om ni har tid.
A Letter to a CES Director:
http://www.mormonthink.com/personalstories/A_Letter_to_a_CES_Director.pdf
Det var som jag misstänkte. Han stal direkt från Bibeln.
Tack Palpatine för länken. Hur ser det egentligen ut kring vetskapen om den kostbara pärlan i församlingarna. Är det något som lärs ut eller är det "hysh-hysh" om det?
Tog mig friheten och slog upp själv i bägge böckerna och jag såg samma geniala översättning även i min bok
Bibeln:
"Men det skall inte vara nattsvart mörker där ångest nu råder. I gången tid lät han Sebulons och Naftalis land vara föraktat, men i kommande dagar skall han ge ära åt trakten utmed havsvägen, landet på andra sidan Jordan,hednafolkens Galileen."
(Jesaja 9:1)
Mormons bok:
"Dock skall dunklet inte vara som under hennes lidande, då han först lätt ansatte Sebulons land och Naftalis land och senare mer smärtsamt hemsökte dem längs vägen till Röda havet, bortom Jordan i nationernas Galileen."
(2 Nephi 19:1)
Bibeln:
"För in allt tionde i förrådshuset, så att det finns mat i mitt hus. Pröva mig nu i detta, säger HERREN Sebaot, om jag inte kommer att öppna för er himlens fönster och låta välsignelse strömma ut över er i rikt mått."
(Malaki 3:10)
Mormons bok:
"För alla tionden till förrådshuset så att det finns mat i mitt hus, och pröva mig nu härmed, säger Härskarornas Herre, och se om jag inte för er öppnar himlens fönster och utgjuter över er en sådan välsignelse att det inte finns plats nog att ta emot den."
(3 Nephi 24:10)