Citat:
Ursprungligen postat av
Mattelol
Ska förmodligen köpa en iPad den kommande månaden men är kluven angående vilken jag ska köpa. Har sett att man kan få en riktigt billig begagnad iPad 3 på blocket men vill samtidigt ha den senaste. Hur stor skillnad är det på trean och fyran? Båda har ju retina-skärm. Är det värt att lägga ett par extra tusingar på en snabbare processor?
Kommer endast köpa den med wifi då jag kommer använda min iPhone som hot-spot, någon som har erfarenheter av detta och vet att det fungerar bra? Har också som avsikt att sätta upp en FTP-server med alla mina filmer, kan jag sedan, på ett stabilt sätt, streama filmer till min iPad över nätet?
Det var lite funderingar inför köpet, vore guld om någon vänlig själ kunde försöka svara på mina frågor så gott det går.
Det drar ju en hel del batteri i telefonen att internetdela, och om du ska kunna streama film så måste du ha ett abonnemang med tillräckligt snabb hastighet (men det går ju lätt att fixa) och tillräckligt med surf (5GB kan gå åt rätt snabbt tex).
Men i övrigt så är det rätt enkelt att koppla ihop enheterna så det blir internetdelning, så ur den aspekten fungerar det bra.