2013-06-07, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qvintusgul
Jag skulle aldrig köpa 16, det kanske går om man är sjukt medveten, men jag skulle säga att 32 klarar sig nog de flesta på. Jag är väl lite extrem använder 43gb just nu, men mkt musik och appar dock inga filmer.

64 Gb använder jag! Har massvis av musik, och en del appar... Det räcker gott och väl för mig!
Citera
2013-06-07, 15:35
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Wow! Det låter verkligen som en App jag ska skaffa mig! Vad kostar den om man får fråga?!

Appen kostar 38:- om jag inte minns fel, sen måste du installera en klient på din dator och välja vilka mappar du ska komma åt.

Det som är en nackdel med Plex (iaf för mig) är att den inte läser direkt från .rar så du måste rara upp alla dina filmer.

Men jag hittade ett program som gjorde det åt mig men tog ett par dagar.. men annars funkar appen riktigt bra faktiskt!

Här kan du läsa mer:

http://www.plexapp.com/
Citera
2013-06-07, 15:36
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qvintusgul
Jag skulle aldrig köpa 16, det kanske går om man är sjukt medveten, men jag skulle säga att 32 klarar sig nog de flesta på. Jag är väl lite extrem använder 43gb just nu, men mkt musik och appar dock inga filmer.

Jag kör 16 GB och va lite orolig i början, är ju ca 13-14 som man kan använda sig av resten äter apple upp =)

Men det funkar faktiskt riktigt bra, jag har 3G versionen så streamar både spotify och netflix och har alla bilder via apples bildström. Har rätt många appar och ett par spel och ligger nu på ca 8 GB tillgodo.
Citera
2013-06-07, 15:42
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaborone
Är det lönt att köpa 32GB om jag mest ska ha den till att surfa/spotify/viaplay?

16 GB räcker gott och väl till det du nämner. Jag använder min till samma sak och har 10 GB ledigt just nu med totalt 55 appar installerade.
Senast redigerad av Audere-Est-Facere 2013-06-07 kl. 16:16.
Citera
2013-06-07, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Jag kör 16 GB och va lite orolig i början, är ju ca 13-14 som man kan använda sig av resten äter apple upp =)

Men det funkar faktiskt riktigt bra, jag har 3G versionen så streamar både spotify och netflix och har alla bilder via apples bildström. Har rätt många appar och ett par spel och ligger nu på ca 8 GB tillgodo.

Jag tvivlar inte på att det går och i många fall utmärkt, men det blir onekligen en fråga om hushållning som iaf inte jag orkar med.
Min poäng är att på en wifi modell kostar 32gb 800kr mer och köper man cellular 1 000kr, jag menar att det är väl spenderat när man ändå pungar upp 4-6000kr+.
Citera
2013-06-07, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaborone
Är det lönt att köpa 32GB om jag mest ska ha den till att surfa/spotify/viaplay?

Då är det inte lönt att köpa 32 Gb, då räcker det gott och väl med 16 Gb. Det är väl mest om du ska ha massa musik, filmer, bilder och en hel del krävande Appar som det är bättre att köra på 32 Gb alternativt 64 Gb...
Citera
2013-06-08, 06:02
Medlem
Är det lönt att köpa en ipad idag när de har presskonferens på måndag?
Citera
2013-06-08, 09:25
Medlem
Quwerrt93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte1979
Sannolikheten att nya modeller av iPad presenteras på måndag är rätt låg, troligtvis presenteras nya modeller till hösten, samtidigt som iOS 7 släpps.
Citera
2013-06-08, 12:43
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matte1979
Tror inte att de tänker släppa en ny. Men eftersom det är helg nu så kanske det inte gör så mycket om du väntar med att beställa till måndag kväll. Är bara en dag som försvinner.
Citera
2013-06-13, 11:07
Medlem
Mattelols avatar
Ska förmodligen köpa en iPad den kommande månaden men är kluven angående vilken jag ska köpa. Har sett att man kan få en riktigt billig begagnad iPad 3 på blocket men vill samtidigt ha den senaste. Hur stor skillnad är det på trean och fyran? Båda har ju retina-skärm. Är det värt att lägga ett par extra tusingar på en snabbare processor?

Kommer endast köpa den med wifi då jag kommer använda min iPhone som hot-spot, någon som har erfarenheter av detta och vet att det fungerar bra? Har också som avsikt att sätta upp en FTP-server med alla mina filmer, kan jag sedan, på ett stabilt sätt, streama filmer till min iPad över nätet?

Det var lite funderingar inför köpet, vore guld om någon vänlig själ kunde försöka svara på mina frågor så gott det går.
Citera
2013-06-13, 11:34
Moderator
fredrik686s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Ska förmodligen köpa en iPad den kommande månaden men är kluven angående vilken jag ska köpa. Har sett att man kan få en riktigt billig begagnad iPad 3 på blocket men vill samtidigt ha den senaste. Hur stor skillnad är det på trean och fyran? Båda har ju retina-skärm. Är det värt att lägga ett par extra tusingar på en snabbare processor?

Kommer endast köpa den med wifi då jag kommer använda min iPhone som hot-spot, någon som har erfarenheter av detta och vet att det fungerar bra? Har också som avsikt att sätta upp en FTP-server med alla mina filmer, kan jag sedan, på ett stabilt sätt, streama filmer till min iPad över nätet?

Det var lite funderingar inför köpet, vore guld om någon vänlig själ kunde försöka svara på mina frågor så gott det går.
Det drar ju en hel del batteri i telefonen att internetdela, och om du ska kunna streama film så måste du ha ett abonnemang med tillräckligt snabb hastighet (men det går ju lätt att fixa) och tillräckligt med surf (5GB kan gå åt rätt snabbt tex).
Men i övrigt så är det rätt enkelt att koppla ihop enheterna så det blir internetdelning, så ur den aspekten fungerar det bra.
Citera
2013-06-13, 13:01
Medlem
notna157s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol

Jag har trean och har aldrig haft problem på något sätt.
Enda skillnaderna med trean och fyran är processorn, den främre kameran och att den har lightningkontakt kan ha missat något, men det är inte mycket skillnad iaf. Jg skulle satsat på en begangnad trea i bra skick. Kanske med 3G och tvillingkort på på abbonemanget på telefonen? För att slippa att telefonen töms på batteri snabbare än man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in