2013-05-29, 10:18
Medlem
felstavadds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mint-user
Tack, ska testa era förslag.

Finns ett som ev är gratis som heter Smart Office2, jag använder det själv, rörigt upplägg men går att göra enklare ändringar i word, excel, powerpoint samt följer med några mallar. Det var gratis förr, ev kostar det nåt nu d får kolla.
Citera
2013-06-04, 09:12
Medlem
Är det lönt att köpa 32GB om jag mest ska ha den till att surfa/spotify/viaplay?
Citera
2013-06-04, 11:21
Medlem
techno_the_kings avatar
Går det att återställa en ipad. Till en viss tidpunkt?
Det korkade fanskapet raderade mina bilder.
Citera
2013-06-05, 15:35
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av techno_the_king
Går det att återställa en ipad. Till en viss tidpunkt?
Det korkade fanskapet raderade mina bilder.

Det är inga problem om du har gjort en säkerhetskopiering innan det. I itunes kan du välja vilken säkerhetskopiering du vill återställa till.
Citera
2013-06-05, 15:37
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaborone
Är det lönt att köpa 32GB om jag mest ska ha den till att surfa/spotify/viaplay?

Jag har en 16gb, och använder min till Plex, spotify och netflix. Alla bilder jag har på den kör jag via apples bildströmsfunktion så behöver inte ha dom lagrade på ipaden.

Jag klarar mig galant med 16GB, så ja om du inte ska mata den full med bilder, musik, spel så kommer 16 passa dig perfekt
Citera
2013-06-05, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaborone
Kan juvvara skönt om du inte har 3/4g versionen och villmlagra lite film på den t.e.x vid resande. Hellre köpa för mycket och ha plats över än för lite och ha den knökfull och behöva rensa för att få in något på den.
Citera
2013-06-06, 12:29
Medlem
notna157s avatar
Jag har de senaste två veckorna märkt att ipaden blir väldigt varm när den används. Det räcker att jag sitter i soffan och läser här på flashback för att den ska bli varm. Och det ör bara vänster sida som värms upp. Är lite orolig för att något har hänt med den. Värmen drar ner batteritiden väldigt, och jag orkar inte dra med en laddare när jag behöver den till skolan eller liknande.
Är det så här för någon annan eller är det bara mig det är problem hos?
Citera
2013-06-06, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Jag har en 16gb, och använder min till Plex, spotify och netflix. Alla bilder jag har på den kör jag via apples bildströmsfunktion så behöver inte ha dom lagrade på ipaden.

Jag klarar mig galant med 16GB, så ja om du inte ska mata den full med bilder, musik, spel så kommer 16 passa dig perfekt

Själv har jag 64 Gb och jag klarar mig alldeles utmärkt med en sådan Ipad! Jag använder den till mycket... Skriva matlistor i Pages, Spotify, Flashback, Tidtagarur och intervall timer, Titta på film, Kolla mejl, skriva upp saker i kalender, spela lite spel (när jag har tid)...

Fråga: Vad är Plex för något?!
Citera
2013-06-06, 20:57
Medlem
mphummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Själv har jag 64 Gb och jag klarar mig alldeles utmärkt med en sådan Ipad! Jag använder den till mycket... Skriva matlistor i Pages, Spotify, Flashback, Tidtagarur och intervall timer, Titta på film, Kolla mejl, skriva upp saker i kalender, spela lite spel (när jag har tid)...

Fråga: Vad är Plex för något?!

Plex är en app som gör att du kan streama dina filmer/serier från datorn till ipaden, oavsett vart på den här planeten du befinner dig ;-)
Citera
2013-06-07, 09:02
Medlem
Tiros avatar
Glöm inte att Retinaskärmen plus programvara kommer att ta mellan 5/8 GB bara sätter på den. Så 32GB blir i verkligheten mellan 27-24GB.

Gör hellre " safe than sorry". Det går ju inte att uppgradera
Citera
2013-06-07, 14:42
Medlem
Jag skulle aldrig köpa 16, det kanske går om man är sjukt medveten, men jag skulle säga att 32 klarar sig nog de flesta på. Jag är väl lite extrem använder 43gb just nu, men mkt musik och appar dock inga filmer.
Citera
2013-06-07, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mphummer
Plex är en app som gör att du kan streama dina filmer/serier från datorn till ipaden, oavsett vart på den här planeten du befinner dig ;-)

Wow! Det låter verkligen som en App jag ska skaffa mig! Vad kostar den om man får fråga?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in