2013-06-08, 00:39
Medlem
Ace Venturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Bara jag som vill se Pontus Jansson och Filip Helander i mittlåset? Det säger jag inte bara för att jag håller på MFF...

Du skojar? Nej, släng in några killar från AIKs backlinje istället så har du grabbar som tuggar taggtråd på plats. Backman, Karlsson, Majstorovic, Milosevic, Nisse... t.o.m. Lorentzon skulle springa åttor runt den där jävla sopan Wendt!

Slutligen in med en ny keeper (Wiland?) så håller vi garanterat nollan resten av kvalserien.
Senast redigerad av Ace Ventura 2013-06-08 kl. 00:47.
Citera
2013-06-08, 00:45
Medlem
Leksingens avatar
En hedersam förlust, vi är helt enkelt inte ett lag för vm. Inte för att jag bryr mig, men jag myser lika mycket som pär mårts nu!
Citera
2013-06-08, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Tyskland hade Friedrich pa hogerkanten pa den tiden. Pa vansterkanten hade de ingen battre an Lahm. Lahm ar ju numera sedan lange given hogerback i bade det tyska landslaget och i Bayern. Obegripligt val av exempel.

Tror tyvarr inte pa en vansterfotad hogerback i landslaget - oavsett hur bra han har gjort det i Malmo.
En sunkig Freidrich stod alltså i vägen för världens potentiellt sätt bästa högerback? Snarare så att Lahm hade vant sig på vänsterbackplatsen och kände sig minst lika naturlig där. Inte många som ifrågasatte det då, inte.
Citera
2013-06-08, 01:55
Medlem
P.Gs avatar
Man kan ju undra vad Ralf Edström har emot Zlatan när han väljer att hacka på dennes insats, trots att Zlatan, om än inte i toppform, tillsammans med Kacaniklic var bäst på plan?
Citera
2013-06-08, 01:57
Medlem
timmmys avatar
Alltså snälla.. Nu hade jag inte 100% koll på matchen då jag såg den på en pub, men klart som fan att zlatan INTE ska ha en straff i slutet när han slänger sig. Lika solklart är att österrike ska ha en straff efter isakssons kapning.
Citera
2013-06-08, 02:40
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timmmy
Alltså snälla.. Nu hade jag inte 100% koll på matchen då jag såg den på en pub, men klart som fan att zlatan INTE ska ha en straff i slutet när han slänger sig. Lika solklart är att österrike ska ha en straff efter isakssons kapning.

Rätt beslut av domaren. Det som retar en är att i 50% av fallen blåser domaren för straff i det läget, och nu var turen helt enkelt inte på vår sida.
Citera
2013-06-08, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Därför som Lahm spelade vänsterback även i landslaget.?

"Svenska modellen" Det har man ju sett mycket av genom åren.

Albornoz blir numera inte ens överflyttad på vänsterbacken när Ricardinho är skadad. Trots att man har Goncha som riktigt bra ersättare på högerbacken. Det säger en hel del. Han är en helt outstanding högerback. Lite mer tveksam på vänsterbacken.

Det beror ju på att han alltid som högerback söker sig in centralt i planen. Och det är där han är som bäst, det är där han till fullo kan utnyttja sin teknik och sin blick för spelet.

Är inte Albornoz mittfältare från början? Han har då alla kvalitéer för att spela på mittfältet. Någon snabb, överlappande och hårt jobbande ytterback är inget han är.
Citera
2013-06-08, 03:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Man kan ju undra vad Ralf Edström har emot Zlatan när han väljer att hacka på dennes insats, trots att Zlatan, om än inte i toppform, tillsammans med Kacaniklic var bäst på plan?

Det finns ingen som är mer avundsjuk på Zlatan än Fylle-Ralf, nej inte ens han som skriver 100 hatinlägg om Zlatan i Zlatantråden. Så hans sågning av Zlatan var inte alls oväntad.

Missade matchen men man visste ju redan på förhand att mittbackarna och Toivonen skulle suga så jag är inte alls förvånad att ni klankar ner på dessa i tråden.

Mittbackarna har sugit varje match så vet inte varför dom åter igen får chansen.

Någon som kan sätta betyg på spelarna? Mellan 1-5. Missade matchen som sagt.
Citera
2013-06-08, 03:59
Medlem
För övrigt så är det tydligt hur totalt överlägsen Svensson är när det kommer till grundteknik. Eller ja, Zlatan är givetvis bättre rent tekniskt men om man bortser från han så är Svensson på en egen nivå.
Samt att han även är väldigt lugn och trygg i sin bollbehandling och har en bra spelförståelse.

Han bör få spela mer, problemet är väl hur svag han är defensivt men det ska väl gå att lösa på något sätt. Samt att han likt andra lite äldre mittfältare är alldeles för enkla att punktmarkera och neutralisera.
Men nog fan så behövs en spelare av hans kaliber i landslaget. Det är en sak som är säker.

Oroväckande hur svagt det ser ut på talangsidan. Den enda talangen som faktiskt ser ut att kunna bli riktigt bra är väl Helander. Det vill säga, talanger som faktiskt har visat upp sig och presterat över en viss tid.

Någon riktigt spelskicklig mittfältare, det vill säga en uppgraderad Svensson får man nog vänta ett bra tag på att få se.

EDIT: http://www.fotbollskanalen.se/sverige/tv-backe-kritisk-till-kacaniklicwendt-klarar-inte-av-osterrike/

Bra sagt av Backe, det är en klok man. Det han säger är givetvis sant men det förändrar dock inte det faktum att Olsson och Granen är ett mittlås som är alldeles för dåligt. Vilka som ska spela istället det vet jag faktiskt inte. Jag kan inte påstå att jag har någon större koll på Nilsson eller Antonsson.

EDIT: Ska även erkänna att jag inte följer Elms matcher i klubblaget. Så all denna talang han tydligen ska ha är inget jag får se. Men efter att ha sökt runt lite så hittar man lite filmer från tiden i Holland och det imponerade faktiskt på mig. Hur kommer det sig att man ALDRIG får se den här Elm i landslaget? ; http://www.youtube.com/watch?v=8S9JvXFYBbI

Helt sjukt vilken enorm skillnad det är.
Senast redigerad av dickpUmp 2013-06-08 kl. 04:53.
Citera
2013-06-08, 06:01
Medlem
jaochss avatar
Trots förlusten bjöds man ändå på lite underhållning från främst Olsson.

Helt obegripligt ingripande som ledde till straffen. Först låter han bollen studsa, ok, det löser han väl genom att sen nicka bort bollen? Nä, han bara backar och låter Österrikaren ta bollen.

Hans försök till nedtagning mitt på svensk planhalva, helt oattackerad (annat än av Granqvist), som slutar med inkast till Österrike nere vid hörnflaggan.

Hans försök till överstegsfint i slutet av matchen.
Citera
2013-06-08, 08:20
Medlem
Joe Blows avatar
Det finns bara ett sätt att på sikt rädda svensk fotboll. Totalförbjud utlänningar i samtliga divisioner utom den högsta. I den högsta skall endast två tillåtas i varje lag. Den som sett en allsvensk match de senaste tio åren bör ha noterat problemet. Inga svenska talanger någonstans men glada negrer överallt. Landslaget blir givetvis därefter. Ytterst mediokra nollor som lägger mer energi på att diskutera domarens insats än vad dom gjorde av med under 90 minuter på plan.
Citera
2013-06-08, 08:29
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det finns bara ett sätt att på sikt rädda svensk fotboll. Totalförbjud utlänningar i samtliga divisioner utom den högsta. I den högsta skall endast två tillåtas i varje lag. Den som sett en allsvensk match de senaste tio åren bör ha noterat problemet. Inga svenska talanger någonstans men glada negrer överallt. Landslaget blir givetvis därefter. Ytterst mediokra nollor som lägger mer energi på att diskutera domarens insats än vad dom gjorde av med under 90 minuter på plan.
Inga svenska talanger någonstans? Jo, vi säger så...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in