2013-06-07, 23:55
Medlem
nygards avatar
Bara jag som vill se Pontus Jansson och Filip Helander i mittlåset? Det säger jag inte bara för att jag håller på MFF.

Men det kan inte ha undgått någon hur bra dessa två är, framförallt Filip då.
Citera
2013-06-08, 00:03
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Förslag på nytt spelsystem:

Isaksson

Lustig - Nilsson - Antonsson - M Olsson

Elm - Taco - Ekdal

Kaca - Durmaz?

Zlatan

Sparka Hamrén i alla fall.

Största skämtet till formation för landslaget jag sett här sedan någon föreslog trebackslinje.

Lite mer fotboll kan du väl? Eller provocerar du som alltför ofta?
Citera
2013-06-08, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Phillip Lahm ar hogerfotad och hogerback? Att han vikarierade som vansterback i borjan av sin karriar ar val inte sa konstigt med tanke pa att Bayern hade Willy Sagnol som ordinarie hogerback pa den tiden.

Albornoz har ju bara spelat hogerback eftersom man har Ricardinho pa andra kanten. Det finns ingen anledning att satta en vansterfotad spelare pa hogerbacken i ett svenskt landslag. Den svenska modellen behover ytterbackar som kan komma runt pa kanten och sla inlagg.

Därför som Lahm spelade vänsterback även i landslaget.?

"Svenska modellen" Det har man ju sett mycket av genom åren.

Albornoz blir numera inte ens överflyttad på vänsterbacken när Ricardinho är skadad. Trots att man har Goncha som riktigt bra ersättare på högerbacken. Det säger en hel del. Han är en helt outstanding högerback. Lite mer tveksam på vänsterbacken.
Citera
2013-06-08, 00:05
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Största skämtet till formation för landslaget jag sett här sedan någon föreslog trebackslinje.

Lite mer fotboll kan du väl? Eller provocerar du som alltför ofta?

Vad har du för problem med formationen?
Citera
2013-06-08, 00:06
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Durmaz skall iaf inte spela centralt. Eftersom Sverige har bra centrala mittfältare i överflöd är väl 4-5-1 den optimala uppställningen. Eller hur man nu vill benämna det. Zlatan som en "nr 10" som Sverige spelar nu känns hursomhelst som ett jävla slöseri.
Helt klart är det så, Hamréns experiment måste få ett stopp nu, Sverige kan inte fortsätta med ett landslagsspel som inte fungerar på dom spelare vi har.
Dock så måste vi göra mål men detta kan vi faktiskt fixa genom att låta spelet gå via Kim/Zlatan centralt och ha snabba yttermittfältare, är dock ytterst tveksam till Larsson han är för dålig och bör bytas ut omedelbart, Kaca är ju självskriven där.
Citera
2013-06-08, 00:12
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Därför som Lahm spelade vänsterback även i landslaget.?

"Svenska modellen" Det har man ju sett mycket av genom åren.

Albornoz blir numera inte ens överflyttad på vänsterbacken när Ricardinho är skadad. Trots att man har Goncha som riktigt bra ersättare på högerbacken. Det säger en hel del. Han är en helt outstanding högerback. Lite mer tveksam på vänsterbacken.
Tyskland hade Friedrich pa hogerkanten pa den tiden. Pa vansterkanten hade de ingen battre an Lahm. Lahm ar ju numera sedan lange given hogerback i bade det tyska landslaget och i Bayern. Obegripligt val av exempel.

Tror tyvarr inte pa en vansterfotad hogerback i landslaget - oavsett hur bra han har gjort det i Malmo.
Citera
2013-06-08, 00:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Bara jag som vill se Pontus Jansson och Filip Helander i mittlåset? Det säger jag inte bara för att jag håller på MFF.

Men det kan inte ha undgått någon hur bra dessa två är, framförallt Filip då.

Jansson är överskattad. Helander däremot. Han och Sadiku i mittlåset senast 2016 som sagt.
Citera
2013-06-08, 00:24
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ett problem är ju dock att han knullar barn så jag vill inte ha honom i närheten av landslaget. Det vore en skam för Sverige om han spelade.
Citera
2013-06-08, 00:27
Bannlyst
Sverige förlorade egentligen inget, däremot precis som mot Irland, så tog vi chansen att "vinna" något.
Nu blir det fullt krig om andra platsen

Vi kommer ha 3 lag som delad 2:a på samma poäng, där Österrike har den bästa målskillnaden och måste passeras.
Citera
2013-06-08, 00:29
Medlem
BarryHeros avatar
Sadiku har redan deklarerat att han tanker spela for Albaniens landslag - helst redan i VM nasta ar om de tar sig dit.

Star pa hans Wikipedia-sida.
Citera
2013-06-08, 00:35
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Sadiku har redan deklarerat att han tanker spela for Albaniens landslag - helst redan i VM nasta ar om de tar sig dit.

Albanien till VM? Ska dom stjäla sig en plats i VM eller hur skulle det gå till?
Citera
2013-06-08, 00:36
Bannlyst
Citat:

Man ska inte tro på allt som står på Wikipedia. Grejen är väl den att han kommer välja Albanien om han inte får chansen i Sverige snart. Pajasen Hamren kommer säkerligen att fucka upp detta som vanligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in