Citat:
Ursprungligen postat av
Zezka
Är du seriös?

Har du verkligen inte förstått någonting av vad jag skrev? Wow. Ursäkta men det där är ju en imponerande efterblivenhet.
Ps: Nancy spungen var en av Bernys idoler, trodde du visste mer om den du klankar ner på.
Litengulligponny: Jo, Nancys moders ton kan jag hålla men om men boken var ju just om hur det var att uppfostra en psykiskt sjuk person, att få en inblick i det och det var knappast lätt när dottern jagar mormorn med en sax så att hon skrikande springer ur huset.
Men du har rätt i att läkare ställer första enklaste diagnos, vet flera som fått diagnos på diagnos och det även för dem visat sig vara fysiskt. men tillåt mig fråga: om ditt problem inte var psykiskt utan fysiskt; vet du då verkligen hur det är att leva med schizofreni? Bara undrar..
Citat:
Ursprungligen postat av
Zezka
Oj, oj, OJ DÅ! Går man emot mobbarklubben kommer de efter en, lol!
Fattar ni fortfarande inte? De led båda av schizofren och båda missbrukar, finns hur många likheter mellan dem som helst! Så går det för vissa kvinnor som försöker överleva med schizofreni. Men ni kommer aldrig fatta..
Men är DU seriös?? VI fattar vad du skriver och vi alla är medvetna om likheterna mellan Nancy och Berny , det är DU som inte förstår eller kan ta in vad VI skriver! Det spelar ingen jävla roll hur lika dom är, den här tråden handlar om Berny, inte likheterna mellan Berny och Nancy! Det finns ingen mening med att dra paraleller mellan dem för tråden handlar om Berny. Det är ingen som är intresserad av att diskutera likheterna mellan dem för att det har ingen betydelse. FATTAR DU???
Och när NÅGONSIN har jag klankat ner på Berny eller Nancy?? Jag ifrågasatte vad poängen var med att diskutera likheterna mellan dem. Det är INTE samma sak som att klanka ner på någon. Jag klankar däremot ner på dig litegrann för du verkar ha problem med läsförståelsen och du verkar inte kunna argumentera ordentligt heller.
Och ingen som inte lider av Schizofreni själv kan veta exakt hur det är att leva med den sjukdomen, man kan ana och tänka sig hur det kan vara. Men det är omöjligt att veta exakt hur det är. Så din frågeställning är ganska korkad och helt ovidkommande. Ingen som inte lider av det själv kan veta, och det är inte som att man kan ta reda på det heller. Man kan läsa om sjukdomen men det är inte ens i närheten av att leva med det. Och Schizofreni diskussionen är dessutom irrelevant då Berny själv påstår att "90% av den är borta" hur nu det går till, som flera redan påpekat. Så det finns liksom ingen anledning att diskutera det då hon själv påstår att hon inte har det längre utan tydligen lider av andra diagnoser.
Och vad fan menar du med mobbarklubben? Vi ifrågasätter vad det är du försöker komma fram till med allt det här?? Att ifrågasätta har inget med mobbning att göra, sluta nu för fan.
JAAA vi fattar och är medveten om likheterna! DET ÄR OVIDKOMMANDE!! *Kishti*
Spelar ingen roll hur många likheter det finns mellan dem, det behöver för den skullen inte betyda att Berny också kommer dö av en jaktkniv i magen. Det är bevisligen du som aldrig kommer fatta.
Gå och dra något gammalt över dig.