Citat:
Ursprungligen postat av
Jagarbara
Åklagarens sätt att gång på gång uttrycka väldigt förteget. Men ändå försiktigt nämnande om ev flera GM. Verkar som att åklagaren verkligen tror på flera inblandade i mordet/styckningen? Jag får verkligen det intrycket. Flera GM i mord/styckning måste ju vara väldigt ovanligt. Nån som vet statistik?
I grovt kriminella uppgörelser är det kanske inte ovanligt men inte räknar jag VB till sån krets.
Håller med, hon stänger inga dörrar om medGM för detta är nog jäkligt komplicerat och inte bara ett "mord". Intressant vore om de har klart för sig mordplatsen (lgh, f-huset, stugan, bil) eller om den fortfarande inte är lokaliserad.
Har de hittat kläderna för jag förutsätter att de inte fanns på FP2 utan att veta säkert.
Var har de tagit vägen, skor, jacka, byxor mm. Mobilen ??
Är de också spridda i naturen eller helt enkelt bränt upp eller dumpade i vattendrag/sjö.
En annan sak som kan vara polisens bästa vapen i letandet, GM's mobil och förflyttning mellan 4 maj och typ 9 maj för därefter tror jag man har haft koll på vederbörande och hans rörelser.
Det kostar ett antal masttömninger för perioden och det borde vara fullt möjligt. Däremot vet jag ej hur länge man sparar kommunikation i masterna men det vet säkert någon i tråden.
Eller har han ej brukat sitt ordinarie mobil ab. och köpt ett refill efter den 4'e.