2013-05-29, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intrumpador
Funderar på att ev. läsa juristprogrammet i Lund nästa vår. Det här med nationer är inget jag är bekant med sen tidigare, har inte riktigt greppat syftet. Jag behöver verkligen träffa nytt folk då jag tappat kontakten med mina gamla polare när de flyttat iväg och pluggat, men nytt folk träffar man väl på sina respektive program? Vad är de här nationerna till för?
Måste man vara med i en nation och är det möjligt att lista nationerna utifrån förekomsten av specifika programsinriktningar på folk?

Går jurister/läkare/socionomer/psykologer/sjuksköterskor/historiker/personalvetare o.s.v till olika nationer?

Jurister är framför allt med i ÖG:s och Göteborgs. Men det går att finna på alla nationer.
Citera
2013-06-04, 17:30
Medlem
Mr.Nutts avatar
Jag misstänker att det här kan vara fel tråd men jag testar i alla fall eftersom det varit en del tal om nationer tidigare och jag antar att det finns en drös nuvarande lundastudenter i tråden. Händer det något på någon av nationerna i första hand imorgon eller torsdag kväll (men även under den närmsta veckan) som det är vät att punga ut 60 kronor för ett gästkort för? Vad och var i så fall? Jag skulle verkligen uppsaktta en kort beskrivning och kanske till och med en vägbeskrivning från centralen eller universitetet.
Var skulle ni annars rekommendera att gå och ta sig några glas om det inte lönar sig med gästkort och var finns stans billigaste öl i så fall?
Citera
2013-06-04, 19:02
Medlem
moellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Nutt
Jag misstänker att det här kan vara fel tråd men jag testar i alla fall eftersom det varit en del tal om nationer tidigare och jag antar att det finns en drös nuvarande lundastudenter i tråden. Händer det något på någon av nationerna i första hand imorgon eller torsdag kväll (men även under den närmsta veckan) som det är vät att punga ut 60 kronor för ett gästkort för? Vad och var i så fall? Jag skulle verkligen uppsaktta en kort beskrivning och kanske till och med en vägbeskrivning från centralen eller universitetet.
Var skulle ni annars rekommendera att gå och ta sig några glas om det inte lönar sig med gästkort och var finns stans billigaste öl i så fall?

Jag tror bara penthouse(lunds nation) har öppet på torsdag. Penthouse suger imho.
Citera
2013-06-04, 20:15
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:

I klubbväg finns det väl som sagt bara Lunds som är öppet. Sydskånska har pub på torsdag, huruvida det lönar sig att betala 60 spänn för ett gästleg eller inte beror på hur mycket du tänker dricka. På sydskånska tror jag att du får en vanlig stor stark för 25, på "icke-nationer" ligger det väl runt en 50-lapp.
Citera
2013-06-04, 20:29
Medlem
FysikElskarNs avatar
Citat:
http://studentlund.se/ är alla nationers klubbaktiviteter listade efter dag. Imorgon kör VG och Wermlands.
Citera
2013-06-04, 22:25
Medlem
Mr.Nutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moeller
Jag tror bara penthouse(lunds nation) har öppet på torsdag. Penthouse suger imho.

Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
I klubbväg finns det väl som sagt bara Lunds som är öppet. Sydskånska har pub på torsdag, huruvida det lönar sig att betala 60 spänn för ett gästleg eller inte beror på hur mycket du tänker dricka. På sydskånska tror jag att du får en vanlig stor stark för 25, på "icke-nationer" ligger det väl runt en 50-lapp.

Citat:
Ursprungligen postat av FysikElskarN
http://studentlund.se/ är alla nationers klubbaktiviteter listade efter dag. Imorgon kör VG och Wermlands.

Tack för infon Ju billigare det är desto mer dricker jag, så antar att gästkort lönar sig. Vad brukar spriten förresten gå på? Och har någon nation lite extra kul ölutbud?

Har jag läst rätt om det ser ut som det är pub på Wermlands och Krischanstad och klubb på Wermlands och Västgöta imorgon? Eller har jag missförstått / missat någon? Vilken pub respektive klubb är i så fall att föredra enligt er? (Jag är fullt medveten om att vi kan ha olika smak så om ni orkar ge en kort motivering vore det mycket uppskattat)

EDIT: Hur kommer det sig förresten att du ogillar Lunds moeller? Dyr sprit, dålig musik eller bara trist folk?
Citera
2013-06-04, 22:40
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Tack för infon Ju billigare det är desto mer dricker jag, så antar att gästkort lönar sig. Vad brukar spriten förresten gå på? Och har någon nation lite extra kul ölutbud?

Har jag läst rätt om det ser ut som det är pub på Wermlands och Krischanstad och klubb på Wermlands och Västgöta imorgon? Eller har jag missförstått / missat någon? Vilken pub respektive klubb är i så fall att föredra enligt er? (Jag är fullt medveten om att vi kan ha olika smak så om ni orkar ge en kort motivering vore det mycket uppskattat)

EDIT: Hur kommer det sig förresten att du ogillar Lunds moeller? Dyr sprit, dålig musik eller bara trist folk?

Tycker du inte om folk är Wermlands att rekommendera, alltid helt tomt, vilket visserligen garanterar sittplats och total avsaknad av kö i baren. Soft om du bara vill hänga med polare och dricka öl från ett helt okej sortiment, mindre soft om du vill ut och festa. Sydskånskas torsdagspub brukar vara väldigt välbesökt och har oftast trevlig mat. Inte lika deppig stämning som på Wermlands men kan ibland vara lite svårare att få en sittplats, åtminstone om man är ett lite större gäng.

Dom andra har jag inte varit besökt på väldigt väldigt länge så har ingen aning. Västgöta brukar folk säga är bra.
Citera
2013-06-04, 22:47
Medlem
moellers avatar
Citat:

Njae, musiken är kanske ingen höjdare iofs. Men priset är ju snarlikt som på alla nationer, billigt! Typ halva mot en vanlig bar. Varför jag tycker penthouse suger är för att jag aldrig har lika kul där som på göteborgs malmös ög's eller sydskånska. Det var dock ett tag sedan så det har kanske ändrats.
Citera
2013-06-05, 14:30
Medlem
MauroSpockos avatar
Vart i Lund kan man köpa billigast folköl (trefemmor)? Närhet till Mårtenstorget är en fördel, men jag är öppen för vad som helst. Varje krona räknas!
Citera
2013-06-05, 20:29
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Vart i Lund kan man köpa billigast folköl (trefemmor)? Närhet till Mårtenstorget är en fördel, men jag är öppen för vad som helst. Varje krona räknas!

Rimligtvis bör ett flak med tysk folköl på Lidl vara billigast per burk. Men annars borde väl Willys vara snäppet billigare än coop/ica som bör vara snäppet billigare än den lokala kiosken.
Citera
2013-06-07, 14:25
Medlem
MauroSpockos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bucketshop
Rimligtvis bör ett flak med tysk folköl på Lidl vara billigast per burk. Men annars borde väl Willys vara snäppet billigare än coop/ica som bör vara snäppet billigare än den lokala kiosken.
Tack för tipsen! Jag har nu gjort en liten (ofullständig) undersökning. På Lidl och Willys kostar det inte billigare än någon annanstans. Jag var där och på Konsum på Mårtenstorget, och hör och häpna så var det billigast på Konsum (om än bara med ett par kronor). Där kostar ett sexpack trefemmor 44 kr + pant. Det mest ekonomiska alternativet jag har stött på är 45 kr och utan pant, på Candy people på Bankgatan. Det blir nog dit jag får gå i fortsättningen (eller köpa tvååttor, det är ju typ halva priset).
Citera
2013-06-07, 16:11
Medlem
.Sensejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MauroSpocko
Tack för tipsen! Jag har nu gjort en liten (ofullständig) undersökning. På Lidl och Willys kostar det inte billigare än någon annanstans. Jag var där och på Konsum på Mårtenstorget, och hör och häpna så var det billigast på Konsum (om än bara med ett par kronor). Där kostar ett sexpack trefemmor 44 kr + pant. Det mest ekonomiska alternativet jag har stött på är 45 kr och utan pant, på Candy people på Bankgatan. Det blir nog dit jag får gå i fortsättningen (eller köpa tvååttor, det är ju typ halva priset).

Kolla Netto.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in