2011-06-02, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urverket
Har mailat AFB nu, får se vad de svarar för något. Vill helst inte ta bort min ansökan heller då jag vill se om jag kommer in till utbildningen i fråga eller inte...

Om du ändå är 100 på att du ska tacka nej, varför vill du se om du kommer in?

Det är ju bara att kolla på höstens antagningsstatistik efteråt så ser du huruvida du skulle kommit in eller inte.
Citera
2011-06-02, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnarn
Hur är det om man tidigare har köat med novischförtur, men inte blivit antagen till universitetet?
Jag har fortfarande kvar min novischstatus till i år hoppas jag?

Hur lyckas du köa med novischförtur utan att bli antagen? Reglerna säger ju att man måste bli antagen innan man får ställa sig i kön?
Citera
2011-06-02, 02:31
Medlem
Bonnarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeus
Jag vet faktiskt inte. Sorry!
Okej, tack ändå.

Citat:
Hur lyckas du köa med novischförtur utan att bli antagen? Reglerna säger ju att man måste bli antagen innan man får ställa sig i kön?
Nej, inte förra året åtminstone? Jag var med i lotteriet och det var innan man visste om man kommit in eller inte.
Citera
2011-06-02, 02:54
Medlem
Citat:
Okej, tack ändå.

Nej, inte förra året åtminstone? Jag var med i lotteriet och det var innan man visste om man kommit in eller inte.

Hmm låter underligt. Jag sökte till vårterminen 2010 och då fanns det två dygn som man skulle ställa sig i kö under för att få vara med i lottningen om en bra plats. Detta var efter jag fått åtminstone första antagningsbeskedet, det är jag säker på.
Citera
2011-06-02, 09:08
Medlem
Dest88s avatar
Citat:

För att få bostad måste man vara antagen, men jag tror man ändå kan vara med i novischutlottningen sålänge man fått antagningsbesked, eftersom vissa reserver lyckades få novischbostad.
Citera
2011-06-02, 12:52
Medlem
Bonnarns avatar
Citat:
Hmm låter underligt. Jag sökte till vårterminen 2010 och då fanns det två dygn som man skulle ställa sig i kö under för att få vara med i lottningen om en bra plats. Detta var efter jag fått åtminstone första antagningsbeskedet, det är jag säker på.
Första antagningsbeskedet hade jag fått om jag minns rätt, blev reservplacerad.

Citat:
Ursprungligen postat av Dest88
För att få bostad måste man vara antagen, men jag tror man ändå kan vara med i novischutlottningen sålänge man fått antagningsbesked, eftersom vissa reserver lyckades få novischbostad.
Precis.

Ni har inte nån aning om man har rätt att söka med novischförtur igen? Blev alltså inte antagen till universitetet, slutade som tredje reserv tror jag. Fick även en usel köplacering, så var aldrig i närheten av att vara först i kön i val av bostad heller. Inte för att det sista lär spela någon roll.
Citera
2011-06-02, 14:00
Medlem
Dest88s avatar
Citat:
Ni har inte nån aning om man har rätt att söka med novischförtur igen? Blev alltså inte antagen till universitetet, slutade som tredje reserv tror jag. Fick även en usel köplacering, så var aldrig i närheten av att vara först i kön i val av bostad heller. Inte för att det sista lär spela någon roll.

Jag är faktiskt inte helt säker på det. Ring afb så får du ett säkert svar.
Citera
2011-06-08, 17:24
Medlem
Kan man vara medlem i flera nationer samtidigt?
Citera
2011-06-08, 17:31
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I.Mazepa
Kan man vara medlem i flera nationer samtidigt?
Ja.
Citera
2011-07-14, 13:47
Bannlyst
Någon som vet när nolleperidon börjar för ind.ek? Finns det något studenthockeylag, om inte finns det något lag som spelar i div. 2 eller 3 och inte satsar stenhårt utan lirar för skojs skull.
Citera
2011-07-14, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narrowduke
Någon som vet när nolleperidon börjar för ind.ek? Finns det något studenthockeylag, om inte finns det något lag som spelar i div. 2 eller 3 och inte satsar stenhårt utan lirar för skojs skull.

Spelar inte hockey själv men har en polare som spelar med Hallands nation och de har mött Göteborgs nån gång så det finns åtminstone två nationer med hockeylag. Klubblag har jag ingen koll på.
Citera
2011-07-14, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av narrowduke
Nollningen för alla LTH:s utbildningar (iallafall i Lund, tror att det är samma i Helsingborg) börjar med ett upprop den 22 augusti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in