2013-06-07, 11:57
Medlem
TheMentalitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja

Jag försökte gymma med min flickvän en gång, det var - rent ut sagt - fruktansvärt
-Det här är ju inget jobbigt.
- Nej jag förstår det, testa att inte ta den minsta hanteln då
-Men jag vill ha smäckra muskler!
- Vi har diskuterat det här 5000 gånger, du kommer inte bli Arnie för att du lyfter skrot.
-Jag vill inte bli biff!
- Risken är nog rätt liten om du använder en hantel som väger mindre än min klocka...
-Det här är ju inget jobbigt.
- Aaaaaaahhhh!

Passet gick dock jävligt fort.

Känner igen det där. Jag tränar med en polare, och min flickvän var på samma gym med sin polare.
Något mellanting mellan sakta lunkande och halvsnabb gång på rullbandet stod först på deras schema, detta i typ 25 minuter.
Sedan kom dom bort dit jag och polaren körde bänkpress, och satte sig på den tomma benpressmaskinen intill och kollade mobilen, snackade, glodde. Blev lite halvirriterad men gick bort mellan något set och snackade lite, sa lite försiktigt att det är många på gymmet, någon kanske vill använda benpressen.

Ca tio minuter senare står dom med lättaste hantlarna och gör de mest oengagerade curlsen jag någonsin har sett. Helt slängig (märkbart inte ens lite jobbig) curl, men mobiltelefonen smsandes i andra handen (?!).
Lägg sedan till att det blev bråk efter passet, för att jag inte hade kommit och gullat och pussats med henne på gymmet. "Du skäms för mig blablabla"...
Ska tilläggas att när jag tränar har jag full fokus på träningen, jag är inte där för att lalla omkring, och det sa jag till henne också men hon ville inte lyssna.

2013-06-07, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheMentalita
TEXT
Såg en fetlagd tjej som agerade PT åt någon kille... Körde några obskyra övningar med fjäderlätta vikter.

Sedan kom det till utfall medelst hantlar.

"Utfall är jobbigt", sade hon.

Hon greppade ett par hundben och började köra, samtidigt ringde telefonen som hon pratade i medan hon körde.
2013-06-07, 13:30
Medlem
Något som stör mig så jävla mkt är folket som man ofta ser på gymmet, dom tar sig dig och tränar men dom ger knappt 50% av vad dom är kapabla till.

Ska man ändå ta sig dit så ska man ju fan ge allt !!
2013-06-07, 15:14
Medlem
Paul.Watsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Illaluktande svett är nog det enda jag stör mig på för det är en av få saker man inte kan ignorera eller gömma sig för.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Jag håller med, det är jävligt äckligt.
Har man väl börjat känna lukten går det som du säger inte att ignorera den.
Den växer sig starkare och starkare och det känns som att gå in i en vägg av äckel.

Men det är nog så att många är så vana vid lukten att de inte märker den, men när man är på offentliga platser får man ta och tänka på sina medmänniskor tycker jag.

Tyvärr är det många på offentliga gym som inte har den minsta respekt för andra människor, och det är väl sånt jag mest stör mig på.

Gubbar och tanter som gör lustiga övningar brukar jag mest småflina lite åt för mig själv, och sen fortsätter jag med mig.

Känner mig lite träffad här. Har ett onormalt svettflöde, svettas utav helvete och de stinker RJF(googla ) av det. Tyvärr inget jag kan göra nåt åt.
2013-06-07, 15:27
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CantBstopped
Något som stör mig så jävla mkt är folket som man ofta ser på gymmet, dom tar sig dig och tränar men dom ger knappt 50% av vad dom är kapabla till.

Hur vet du deras förutsättningar?
2013-06-07, 15:28
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CantBstopped

Ganska idiotiskt att ge allt alltid. Är man kortsiktig i sitt tänk så går man all in varje pass.
2013-06-07, 15:34
Medlem
Finns det någon som stör sig på folk som går runt med "pass-lappar"(friskis) varje träningspass där de har sina övningar nedskrivna och skriver ner sina resultat på?
Jag går själv runt med dessa, ingen annan på gymmet jag tränar på gör det så jag känner mig lite udda
Senast redigerad av adamas 2013-06-07 kl. 15:44.
2013-06-07, 15:45
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamas
Finns det någon som stör sig på folk som går runt med "pass-lappar" varje träningspass där de har sina övningar nedskrivna och skriver ner sina resultat på?
Jag går själv runt med dessa, ingen annan på gymmet jag tränar på gör det så jag känner mig lite udda
Kommer man inte ihåg vad man gjort så är ju lappar riktigt bra. Stör man sig på det är man lite knepig.
2013-06-07, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Man kan ganska lätt se på folks ansiktsuttryck hur mycket de tar i, serru.
2013-06-07, 16:46
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adamas
Finns det någon som stör sig på folk som går runt med "pass-lappar"(friskis) varje träningspass där de har sina övningar nedskrivna och skriver ner sina resultat på?

Som nybörjare är det ett bra sätt att hålla reda på sin träning och följa sin utveckling. Om något så tycker jag att det är något som fler bör göra. Om det är friskis du tränar på så är det verkligen ingenting du ska oroa dig för. Om man stör sig på det så är man onekligen rätt knepig, precis som Dreas säger.
2013-06-07, 17:43
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malkinson
Man kan ganska lätt se på folks ansiktsuttryck hur mycket de tar i, serru.

Du svarar fortfarande inte på min fråga. Hur vet du att dom inte har kroppsliga men som gör att dom inte kan gå för fult? Alla tränar inte för att bli störst, bäst och vackrast.
2013-06-07, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior

Genom att analysera dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Ganska idiotiskt att ge allt alltid. Är man kortsiktig i sitt tänk så går man all in varje pass.

Nu mena jag inte att man alltid kan ge 120% men så jävla irriterande att se folk inte ens försöka. Köra 3 set bänkpress och 2 set flyes o sen dra och pumpa biccarna...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in