2013-05-31, 08:35
Medlem
Shepard25s avatar
Personer som ockuperar power rack'et i typ 45 min minuter och inte har något intresse av att dela. Till råga på allt så tar personerna alltid extremt långa pauser mellan seten för att instragrama och faceboka. Som tur är har mitt gym det ganska bra ställt med två st. power rack och två st. bänkpressar så är inte allt för ofta det händer. Men när det händer så blir man vansinnig.
2013-05-31, 08:54
Medlem
Vuxenporrs avatar
Igår när jag skulle köra hantelpress så fick jag en röv 15cm ifrån ansiktet när jag precis lagt mig ned. Det står inte speciellt högt i kurs när rövens ägare är en manlig flocktjugoåring och inte en dam i spandex.
2013-06-01, 19:07
Medlem
Zmekers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av le0nard-grEna
Du råkade inte bli trollad måntro? Kanske hade personen i fråga sin kompis gömd någonstans filmande hela spektaklet?
Ingen aning faktiskt. Men folk vände sig om och undrade vad det var för nån typ. Var där i morse och såg han köra situps. Gick fram och hälsade på honom, han såg ut att vara vettskrämd och trodde att jag skulle slå ihjäl honom. Klappade honom på axeln och sa
-Ta det lugnt killen, jag bits inte
Såg ut som att han blev lite glad.
Uppdaterar om jag stöter på honom nån mer gång
2013-06-02, 00:57
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
PAR. Det finns inget värre än par som tränar tillsammans, snubben skall antingen visa upp sin brud och talla konstant eller så går han runt och surblänger på alla snubbar. Detta oavsett hur kärringen ser ut.
Sedan tycks det som att någon slags konflikt alternativt fjortisförälskelse (aka "vi kommer att skiljas snart men vi har inte erkänt det än") är obligatoriskt.

Jag försökte gymma med min flickvän en gång, det var - rent ut sagt - fruktansvärt
-Det här är ju inget jobbigt.
- Nej jag förstår det, testa att inte ta den minsta hanteln då
-Men jag vill ha smäckra muskler!
- Vi har diskuterat det här 5000 gånger, du kommer inte bli Arnie för att du lyfter skrot.
-Jag vill inte bli biff!
- Risken är nog rätt liten om du använder en hantel som väger mindre än min klocka...
-Det här är ju inget jobbigt.
- Aaaaaaahhhh!

Passet gick dock jävligt fort.
2013-06-02, 02:25
Medlem
dannees avatar
Folk som släppar med sig gymbagen, och sedan lägger den + mobil + luvtröja + vattenflaska, skor(!!!) på maskiner/bänkar de ej använder. Skaffa ett hänglås o använd skåpen vad fan...

Blekfeta gubben som ser ut som Anders Borg, o skriker som en gris vid varje reps så alla i gymet ska kolla när han kör alldeles för tungt o har bland det värsta fusk utförandet jag sett.
Senast redigerad av dannee 2013-06-02 kl. 02:28.
2013-06-02, 04:08
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Folk som släppar med sig gymbagen, och sedan lägger den + mobil + luvtröja + vattenflaska, skor(!!!) på maskiner/bänkar de ej använder. Skaffa ett hänglås o använd skåpen vad fan...

Blekfeta gubben som ser ut som Anders Borg, o skriker som en gris vid varje reps så alla i gymet ska kolla när han kör alldeles för tungt o har bland det värsta fusk utförandet jag sett.

Anders Borg är rätt långt ifrån blekfet faktiskt (för att vara gubbe med hästsvans då), det påstås ju att han bänkar 120kg och det är ju rätt bra för att vara 45 hästsvansknutar.
2013-06-02, 13:33
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Anders Borg är rätt långt ifrån blekfet faktiskt (för att vara gubbe med hästsvans då), det påstås ju att han bänkar 120kg och det är ju rätt bra för att vara 45 hästsvansknutar.
Tror knappast det är han XD
2013-06-02, 18:54
Medlem
Fitnessgirls avatar
När någon hela tiden cirklar omkring och söker kontakt trots att man har hörlurar i öronen och är undvikande med blick och kroppspråk. När man sedan lägger upp stången efter sista repetitionen i bänkpress och inser att samma person plötsligt står precis bakom och är redo att ge pass .. Då blir jag irriterad, även om tanken kanske var god men snälla, läs av läget och låt mig vara ifred liksom
2013-06-02, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shepard25
Personer som ockuperar power rack'et i typ 45 min minuter och inte har något intresse av att dela. Till råga på allt så tar personerna alltid extremt långa pauser mellan seten för att instragrama och faceboka. Som tur är har mitt gym det ganska bra ställt med två st. power rack och två st. bänkpressar så är inte allt för ofta det händer. Men när det händer så blir man vansinnig.

Förutom att jag inte har något emot att dela med mig (om någon frågar givetvis, jag tänker inte ränna runt och fråga folk om dom vill köra emellan) så känner jag mig träffad. Men om jag gillar att köra riktigt tunga mark och böjar för att öka styrka istället för att fokusera på volym, som jag gör nu, där det kommer krävas att jag vilar 3-5 minuter mellan varje set för att verkligen återhämta mig. Ska jag inte kunna göra det pga att det finns såna som tycker att man inte ska få ta lång tid på sig när man kör basövningar exempelvis?
2013-06-02, 19:31
Medlem
ManMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraxel
Förutom att jag inte har något emot att dela med mig (om någon frågar givetvis, jag tänker inte ränna runt och fråga folk om dom vill köra emellan) så känner jag mig träffad. Men om jag gillar att köra riktigt tunga mark och böjar för att öka styrka istället för att fokusera på volym, som jag gör nu, där det kommer krävas att jag vilar 3-5 minuter mellan varje set för att verkligen återhämta mig. Ska jag inte kunna göra det pga att det finns såna som tycker att man inte ska få ta lång tid på sig när man kör basövningar exempelvis?

Fullt rimligt om du frågar mig. Så länge du är villig att låta andra köra emellan så gör du ingenting fel. Att någon går runt och stör sig i smyg och inte vågar eller vill fråga är deras problem, inte ditt.

Basövningar ska vara tunga. Kör på!
2013-06-02, 20:55
Medlem
behemots avatar
I omklädningsrummet, de som använder alldeles för mycket parfym med dålig precision och sprayar ner det mesta och de flesta i närheten

Jag kan leva med att folk inte lägger tillbaks vikterna på sin exakta plats, men när de bär bort dem till en helt annan del av gymet och sedan låter dem ligga är det rätt irriterande.

Och så de som behandlar maskinerna som en terapisoffa, jag tycker att de ska ta sin relation ett steg utanför gymet och föra de där samtalen över en kopp te istället!
2013-06-04, 13:56
Medlem
TheMermaids avatar
Stör mig inte på mycket saker men helvete vad jag avskyr personer som inte tar av vikterna och lägger tillbaka hantlarna efter sig. Alltid lika tröttsamt när man ska plocka av alla vikter efter att någon har kört marklyft med vad som för mig är obscent mycket vikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in