2013-06-06, 21:58
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Ja, det är ju vad han själv tror. Varken mer eller mindre.
Ja, och det var exakt det jag skrev. Varken mer eller mindre.
Citera
2013-06-06, 21:58
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Han tror ja, tänk om han har fel då ?

Bara för att en människa tror, blir det en sanning då ?
Nej.
Citera
2013-06-06, 22:04
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Orkar inte hålla på och redogöra för allt detta in absurdum och jag minns inte alla detaljer i detta nu. Jag nöjer mig med att säga just nu att helhetsbilden ger vid handen, i min bok, att jag har anledning att misstänka att det ligger mycket i detta, som jag har svårt för att bara avfärda som båg. Tack så mycket.
Jag har aldrig bett dig redovisa in absurdum. Jag ville mest veta på vilka grunder du går emot beprövad vetenskap. Nu vet jag att du inte har något revolutionerande, utan att du bara har en känsla och en misstanke som går tvärs emot vad vi vet idag om det mänskliga minnet.

Vi behöver inte diskutera saken mer. Jag har nu rett ut det hela för mig själv och kanske för andra som undrat vad du byggt dina argument kring barnets berättelse på.
Citera
2013-06-07, 00:44
Medlem
Svt Debatt med Per Lindeberg, Lars "slutledning" Borgnäs, och Leif GW. Intervjun med Thomas Allgén också.
http://www.youtube.com/watch?v=hdX5E5Z3Bu0
http://www.youtube.com/watch?v=pRM8I3VpdUI
Citera
2013-06-07, 02:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Ja, och det var exakt det jag skrev. Varken mer eller mindre.

Bra, och jag ville bara understryka det så ingen får för sig något annat.
Citera
2013-06-07, 02:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Jag har aldrig bett dig redovisa in absurdum. Jag ville mest veta på vilka grunder du går emot beprövad vetenskap. Nu vet jag att du inte har något revolutionerande, utan att du bara har en känsla och en misstanke som går tvärs emot vad vi vet idag om det mänskliga minnet.

Vi behöver inte diskutera saken mer. Jag har nu rett ut det hela för mig själv och kanske för andra som undrat vad du byggt dina argument kring barnets berättelse på.

Japp. Lägger liksom ihop Mammans personliga erfarenhet och iakttagelser av sin ex-make med "Barnets berättelse" och gör sedan en sammanvägning. Men, jag sväljer inte precis allt. Gör en bedömning utifrån vad jag själv anser vara rimligt resp. orimligt.

Men, så kanske det dyker upp nya rön som talar för det som Lindblad och Erixon trodde på?
Forskare som ska överglänsa varandra är ju inte direkt någon nyhet. Igår var något poppis,
för att idag vara något impopulärt. Du vet, som med psykiatriska diagnoser...det är som med trender hit och dit. I forskningens värld råder det ofta dispyter om allt möjligt, som det forskas kring. Och så här håller det på.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-07 kl. 02:36.
Citera
2013-06-07, 02:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Lars "slutledning" Borgnäs

Om och när man är övertygad om någons skuld, men där bevisen samtidigt är i tunnaste laget eller att det helt saknas bindande bevis, så är det ju naturligtvis så att man inte alltid bara accepterar faktum och lägger ner det hela. Ja, som privatperson. Man har ju alltid en anledning till sin misstanke och griper inte den rakt ifrån luften. Känner man starkt att det ligger en hund begraven gällande en viss person, så följer man sin intuition. Finns en hel del fall som aldrig hade blivit lösta om det inte hade varit för sådana här nitiska personer, som aldrig gav upp med att få fram sanningen. Kanske de hann bli utskrattade och ifrågasatta många gånger, dessförinnan? Men, bryr man sig inte om vad många andra anser, så finns det inget alls som hindrar en att följa sin övertygelse och kanske, i bästa fall, även lyckas få ett fall löst till sist.

Jag själv funkar i högsta grad så här. Inte för att jag hävdar att jag skulle kunna lösa detta fall, tro nu inte att jag tror det om mig själv, men det är så här jag är funtad helt enkelt. Man följer sin egen intuition. Varken mer eller mindre.
Senast redigerad av Hagenbach 2013-06-07 kl. 03:00.
Citera
2013-06-07, 06:40
Medlem
Citat:
Japp. Lägger liksom ihop Mammans personliga erfarenhet och iakttagelser av sin ex-make med "Barnets berättelse" och gör sedan en sammanvägning. Men, jag sväljer inte precis allt. Gör en bedömning utifrån vad jag själv anser vara rimligt resp. orimligt.

Men, så kanske det dyker upp nya rön som talar för det som Lindblad och Erixon trodde på?
Forskare som ska överglänsa varandra är ju inte direkt någon nyhet. Igår var något poppis,
för att idag vara något impopulärt. Du vet, som med psykiatriska diagnoser...det är som med trender hit och dit. I forskningens värld råder det ofta dispyter om allt möjligt, som det forskas kring. Och så här håller det på.

Är det TA som är den intressanta att granska? Jag förstår inte din tankegång i chatten riktigt.
Citera
2013-06-07, 09:40
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Svt Debatt med Per Lindeberg, Lars "slutledning" Borgnäs, och Leif GW. Intervjun med Thomas Allgén också.
http://www.youtube.com/watch?v=hdX5E5Z3Bu0
http://www.youtube.com/watch?v=pRM8I3VpdUI

Tack för att du postade dessa två klipp, problemet är ju bara att Lindeberg och GW blir totalt överkörda av Borgnäs.

Frånvaron av läkarnas DNA på handuken kan ju rimligen inte vara friande, antingen är man oskyldig eller så har man inte lämnat sitt DNA på just denna handduk, Borgnäs är blytung
Citera
2013-06-07, 11:03
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:

Frånvaron av läkarnas DNA på handuken kan ju rimligen inte vara friande, antingen är man oskyldig eller så har man inte lämnat sitt DNA på just denna handduk, Borgnäs är blytung
Men avsaknaden av läkarnas DNA kan ju omöjligen läggas till i (den obefintliga) högen av saker som talar för TA och TH som styckare och mördare.
Citera
2013-06-07, 11:40
Medlem
Citat:
Tack för att du postade dessa två klipp, problemet är ju bara att Lindeberg och GW blir totalt överkörda av Borgnäs.

Spännande att se denna debatt. GW blev nog sur när Borgnäs påpekade att en oskyldig friats i dna-test. Dvs den man som GW trodde på. Men som Borgnäs påpekar så är han oskyldig eftersom han friats i test som gjorts.
Citera
2013-06-07, 11:52
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Spännande att se denna debatt. GW blev nog sur när Borgnäs påpekade att en oskyldig friats i dna-test. Dvs den man som GW trodde på. Men som Borgnäs påpekar så är han oskyldig eftersom han friats i test som gjorts.

Såg debatten på tiden den begav sig. Förstod aldrig varför Borgnäs menade att det friande DNA-testet inte uteslöt läkarna men väl den man som GW trodde på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in