Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
Jag syftar på hur du
tolkar innehållet i
FUP:et, Mona.
Du verkar inte ens ha hela
FUP:et. Jag väntar tills man (förhoppningsvis) kan skaffa
hela paketet, innan jag fixar det.

Nu senast gällde det bara själva styckningen, extremt svår att misstolka helt, om man har basala fakta, och jag postar anatomi-faktabitar som inte är förvrängda, och jag får inte heller förvränga, det finns lagar som reglerar hanteringen av polisuppgifter och offentliggörandet av dem.
Hela paketet, absolut, det är bra, och jag råkar ha tillgång till hela paketet, obduktionspapper, tips, spaningsuppslag, slasken, förhör osv, och det rör sig om ca 10 kg papper, det är rubb och stubb som jag plöjer i olika omgångar. Och för din del är hela FUP-materialet dödfött, för efter hela 30 långa år har ingen lyckats vaska fram bevis, indicier och personkoppling. Dessa saker finns ej i FUP, och inte ens du med din magiska slagruta och sekteristiska intuition kommer att hitta ngt kul
Läser man FUP framgår det med all önskvärd tydlighet hur idiotisk Obducent-storyn är och hur oseriös utredningen var. Bodarna på E-vägen, en manskapsvagn, lite jävighet, lite benbitar, brist på personkoppling och motiv och bevis och indicier, men äsch, vem bryr sig ...
Efter att ha läst hundratals FUP-sidor är jag om möjligt ännu mer övertygad om att den ursprungliga storyn är 100% BS, trams, smörja och rappakalja, snömos, blahablaha.