2013-06-06, 00:58
Medlem
_Jago_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Nej den tekniska bevisningen har vissa begränsningar och vi ska vara väldigt medvetna om att mitokondrie-DNA analyser är osäkra.

"Men nu går det att göra DNA-analyser från små blodfläckar eller hårstrån, så då är ju det problemet löst. Om bara förövaren lämnar något biologiskt spår efter sig kan man helt säker binda honom eller henne till brottet.

– Nej, det stämmer inte alltid, säger Marie Allen, forskare vid institutionen för genetik och patologi vid Uppsala universitet.

Det är omöjligt att inte lämna biologiska spår på en brottsplats säger hon. Så det är inte där problemet ligger. Men bara för att det finns ett hårstrå, lite blod, avskavd hud eller någon annan lämning är det inte säkert att de som undersöker brottsplatsen hittar det. Det är det första problemet.

Och även om man hittar biologiska spår efter en misstänkt gärningsman är inte alla problem ur världen. Det är fortfarande inte säkert att en viss person kan bindas till brottet. Det beror på hur spåret ser ut.
"

http://www.alltomvetenskap.se/nyheter/myten-om-att
Det är egentligen helt otroligt, men jag kan bara sparka igen den öppna dörren.

Frånvaron av "biologiska spår" från Teet Härm och Thomas Allgèn talar alltså för dem som mördare.
Citera
2013-06-06, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Det pratades just styckmord på Efterlyst och Jan Olsson var gäst. Han pratade bland annat om da Costa-fallet och att han tror att det var fel personer som misstänktes.

Ja, det är ju vad han själv tror. Varken mer eller mindre.
Citera
2013-06-06, 01:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Som jag förstått det är det bara två chattroll på Flashback som tror på läkarnas inblandning.

"Chattroll" som är aktiva här nu, ja. Det är emellertid inte bara vi två som tror på läkarnas skuld eller den ene läkarens skuld (dvs. TH). Men, för mig spelar det ingen roll om jag så vore den enda som trodde på vad jag nu tror, för har jag en misstanke, som det finns en stark orsak till, så har jag det.
Citera
2013-06-06, 01:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Jago_
Det är egentligen helt otroligt, men jag kan bara sparka igen den öppna dörren.

Frånvaron av "biologiska spår" från Teet Härm och Thomas Allgèn talar alltså för dem som mördare.

Suck.......läs länken i mitt förra inlägg, du behöver verkligen bättra på dina kunskaper.

Det är bara idioti och ren dårskap att tro att bara för att det inte hittades några DNA spår efter läkarna så är dom friade från alla misstankar, kom igen nu Jago, tänk till lite för bövelen
Citera
2013-06-06, 01:33
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagenbach
"Chattroll" som är aktiva här nu, ja. Det är emellertid inte bara vi två som tror på läkarnas skuld eller den ene läkarens skuld (dvs. TH). Men, för mig spelar det ingen roll om jag så vore den enda som trodde på vad jag nu tror, för har jag en misstanke, som det finns en stark orsak till, så har jag det.

Jag skulle mycket hellre vilja vara ett "chattroll" än att vara någon "läkarvän" som envist och i ren stupiditet försvarar dessa herrar, någon skam i kroppen måste man ju ha
Citera
2013-06-06, 01:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det pratades just styckmord på Efterlyst och Jan Olsson var gäst. Han pratade bland annat om da Costa-fallet och att han tror att det var fel personer som misstänktes.

Han tror ja, tänk om han har fel då ?

Bara för att en människa tror, blir det en sanning då ?
Citera
2013-06-06, 01:43
Medlem
Citat:

Vilka vittnesmål tror du på? Du tror inte på barnet/mamman och du tror inte på fotohandlarparet då dessa vittnesmål enligt dig pekar ut den oskyldige TA. Vad återstår då?
Citera
2013-06-06, 01:48
Bannlyst
Citat:
Vilka vittnesmål tror du på? Du tror inte på barnet/mamman och du tror inte på fotohandlarparet då dessa vittnesmål enligt dig pekar ut den oskyldige TA. Vad återstår då?

Jag tror det ligger något i de flesta vittnens utsagor.
Citera
2013-06-06, 01:53
Medlem
Citat:
Jag tror det ligger något i de flesta vittnens utsagor.

Du verkar ju inte tro på TA som gärningsman så hur kan du då tro på några vittnen?
Det finns postat en hel del bra material i tråden. Ett tips är att du läser och begrundar detta.
Det är tyvärr lätt att missa materialet då två chattare medvetet förstör tråden.
Citera
2013-06-06, 02:09
Bannlyst
Citat:
Du verkar ju inte tro på TA som gärningsman så hur kan du då tro på några vittnen?

TA är inte lika intressant som förövare, som TH, men jag tror han är inblandad.
Citera
2013-06-06, 02:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det är bara idioti och ren dårskap att tro att bara för att det inte hittades några DNA spår efter läkarna så är dom friade från alla misstankar, kom igen nu Jago, tänk till lite för bövelen

Jo, Jago och andra med honom/henne här verkar ha svårt att tänka utanför ramarna. Saknas (bindande) bevis, så är det per automatik för dem lika med "oskyldiga!". De borde ta och fundera på varför dessa saknas.
Citera
2013-06-06, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av benor002
Problemet är framförallt att flickan skulle ha några minnen av händelsen. Vad minns du själv innan två års ålder? Bilderna från styckningen har inte påträffats, alltså kan vi inte utgå från att dom har existerat. Återigen kör du med omvänd bevisbörda vilket förstås är bekvämt om man är övertygad om någons skuld utan att kunna bevisa detta.

Ja som sagt, det finns ingen bevisning. Faktum är att den tekniska bevisningen som framkommit på senare tid faktiskt pekar bort från läkarna:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Da_Costa-fallet
http://www.svt.se/nyheter/sverige/dna-spar-ater-aktuellt-i-da-costa-fallet

Citat:
Min understrykning: Kan du inte ge exempel på det som associerar till aggressiv sexualitet och lemlästning (som kommer från barnet och inte från mamman)? Dessutom har det inte med saken att göra om hon var tidig i talet och lillgammal. Hippocampus är lik förbannat för outvecklad vid 18 månaders ålder för att barnet ska ha kunnat återge minnen från den åldern några år senare. Associationerna är ju skapade av mamman och de blir inte mer sanna ju fler de är.

Orkar inte hålla på och redogöra för allt detta in absurdum och jag minns inte alla detaljer i detta nu. Jag nöjer mig med att säga just nu att helhetsbilden ger vid handen, i min bok, att jag har anledning att misstänka att det ligger mycket i detta, som jag har svårt för att bara avfärda som båg. Tack så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in