2013-06-06, 23:02
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
För det första är ju frågan varför du ens väljer att dra in Tom Brady i denna diskussionen? Det är liksom så hjärndött så man blir mörkrädd. Och ja, alla vet vem Tom Brady är. Man är inte cool för att man har koll på amerikanska big-4 ligor längre. Låt mig gissa, du är en sådan person som har ett hobbylag i NBA också? Fan, Oklahoma City Thunder åkte ur slutspelet, skit också, jag har ju ett linne med dem, så jag håller på dem nu!.

Men okej, du ska få chansen att förklara för mig vad det är jag inte känner till om Tom Brady. Väntar spänt.

Håller varken på lag i NBA eller NFL. Följer inte NBA för fem öre heller. Och jag äger knappt linnen för undershirts. Men skitsamma.

Kort och gott är Tom Brady en av historiens bästa quarterbacks. Hur han spelar eller vem han är gift med är irrelevant. Han medverkar i en episode i Family guy för er som undrar. Men det är hans attityd som jag pratar om, inget annat. En kille som ständigt var andra valet, i High School, College och i NFL-draften blev han i nästa sista. Ändå går killen fram till tränare i New England, hälsar och presenterar sig. Frågar coachen om han ens visste vem han var. Coachen skrattade och sa "Ja, du var väl vårat sista draft" och Tom svarar "Ja, och det är er bästa affär någonsin". Killen var smal, för sölig, kasta för dåligt för att ens komma kommit på denna nivå.

Men hans vilja gjorde allt hans fysisk inte gjorde.

Låter egentligen ganska lamt att läsa det jag nyss skrev. Men återigen var det hans attityd jag ville få fram. Arsenal har alla kvalitéer för att lyckas ,de har ett bra lag. Men en attityd som inte finns.
2013-06-06, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Håller varken på lag i NBA eller NFL. Följer inte NBA för fem öre heller. Och jag äger knappt linnen för undershirts. Men skitsamma.

Kort och gott är Tom Brady en av historiens bästa quarterbacks. Hur han spelar eller vem han är gift med är irrelevant. Han medverkar i en episode i Family guy för er som undrar. Men det är hans attityd som jag pratar om, inget annat. En kille som ständigt var andra valet, i High School, College och i NFL-draften blev han i nästa sista. Ändå går killen fram till tränare i New England, hälsar och presenterar sig. Frågar coachen om han ens visste vem han var. Coachen skrattade och sa "Ja, du var väl vårat sista draft" och Tom svarar "Ja, och det är er bästa affär någonsin". Killen var smal, för sölig, kasta för dåligt för att ens komma kommit på denna nivå.

Men hans vilja gjorde allt hans fysisk inte gjorde.

Låter egentligen ganska lamt att läsa det jag nyss skrev. Men återigen var det hans attityd jag ville få fram. Arsenal har alla kvalitéer för att lyckas ,de har ett bra lag. Men en attityd som inte finns.

Å andra sidan har varken du eller jag eller någon annan här någon idé eller koll på vad för sorts "attityd" som Arsenal spelarna har, utan vi kan endast spekulera.
Det är inte omöjligt att det är som du och många andra påstår. Men ibland måste man tänka på att vilja inte är allt. Finns det inte så finns det inte. Alla spelare kan inte vara bäst i världen.
2013-06-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Arsenal borde köpa Pedro Obiang, men dom är väl för puckade för att inse det.

Du borde ringa Emirates och berätta för scouterna vilka de ska titta närmare på.
2013-06-06, 23:36
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salamon
Fernandinho klar för city då. Vems plats tror ni han tar (om någon)? Kanon eller Kalkon?

Mn har tydligen bestämt att financial fair play bara är något man behöver bekymra sig om när man vinner, City verkar inte ha några ambitioner att få sina siffror i ordning. Nej: jag hoppas verkligen att Uefa kastar ut dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Arsenal sugna på Fellaini enligt The Times. £22-24m buy-out.

Nu tror jag väl inte att den värvningen blir av, men Fellaini och Rooney skulle verkligen kunna göra underverk för Arsenal: en riktigt tung mittfältare som kan ta defensiven ordentligt, och en extremt allround, uppoffrande och defensivt stark anfallare som man kan backa ner vid behov. Vill man kunna stänga igen matcher är,det svårt att köpa någon bättre kombination.

Men det känns väl som Rooney är mest trolig i så fall, det verkar onekligen ligga något i den historien; och t.ex. Sådana som Geoff arsenal har bekräftat det, och menar att det varit på gång sedan i mars.
2013-06-06, 23:49
Medlem
waikikiis avatar
Hoppas inte Fellaini köps av Arsenal, duktigt spelare visst men han blommade ut på riktigt mer som anfallare än som mittfältare och där vill jag heller inte ha honom. Finns säkert både bättre och billigare alternativ att ro till sig.
2013-06-06, 23:53
Medlem
OleYellers avatar
Vilken summa väntas Wanyama gå för? Han har t o m nämnt Arsenal som en passande klubb och jag tror han skulle passa som handen i handsken. Förvånansvärt lite snack om det.
2013-06-06, 23:57
Medlem
waikikiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Vilken summa väntas Wanyama gå för? Han har t o m nämnt Arsenal som en passande klubb och jag tror han skulle passa som handen i handsken. Förvånansvärt lite snack om det.

Var ju snack om honom i vintras för en saftig summa. Men som CST nämnde på någon sida bakåt så tror jag Luiz Gustavo är ett klockrent val som DM i Arsenal, även han har ju ryktas sporadiskt till Emirates tidigare.
2013-06-07, 00:00
Medlem
Citat:
Liverpool verkar göra klart med någon Aspar förresten, från Sporting. Någon som har koll på honom? ...

Du syftar inte på Iago AspaS från Celta Vigo? Han är hur som helst redan klar för 'Pool.
2013-06-07, 00:01
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waikikii
Var ju snack om honom i vintras för en saftig summa. Men som CST nämnde på någon sida bakåt så tror jag Luiz Gustavo är ett klockrent val som DM i Arsenal, även han har ju ryktas sporadiskt till Emirates tidigare.

Januarifönstret är ju annorlunda än nu, Celtic var väl kvar i CL då, så att sälja en nyckelspelare kändes nog inte aktuellt. Jag har ingen större koll på Gustavo men det jag sett av Wanyama har imponerat på mig. 15m£ borde man slå till på.
2013-06-07, 00:02
Medlem
Kafferastens avatar
Citat:
Liverpool verkar göra klart med någon Aspar förresten, från Sporting. Någon som har koll på honom?

Tiago Ilori heter spelaren från Sporting som ryktas till Liverpool. Aspas spelar i Celta Vigo och ska vara så gott som klar i alla fall. Av det jag har läst om honom så ska han vara lite av Spaniens svar på Bellamy både vad gäller spelstil och karaktär Men jag vet inte..har aldrig sett han spela själv så. Kanske någon som följer La Liga lite mer kan fylla i lite.
2013-06-07, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Du ska nog lära dig att skilja på vad Aftonbladets silly-sida säger att klubbar vill ha och hur dessa faktiskt agerar på marknaden. Tycker Chelsea varit relativt lugna på transferfronten de senaste säsongerna och förstår inte kritiken. Till skillnad från vissa andra klubbar har man satsat på att klara FFP inom de närmsta säsongerna.

Men med de intäkter man faktiskt har kan man också värva. Lite skillnad jämfört med en klubb som Monaco eller PSG.
Jasså, har Chelsea tagit det lungt senaste säsongerna? Här har du det svart på vitt. Gud vad dom har satsat på att klara FFP.

2011: Köpte för: 174,8 miljoner (året man köpte torres och mata osv). Sålde (och lånade ut) för 26,1 miljoner

2012: Köpte för 119,7 miljoner. Sålde och lånade ut för 15 miljoner

På dom 2 senaste säsongerna har dom bara gått 254 miljoner pund back när dom har köpt och sålt spelare. Självklart så förstår jag att dom 254 miljoner inte är förlust för klubben då dom får reklamintäckter, tv-pengar samt sålda biljetter och sådant smått och gått men att säga att dom har tagit det lungt är väll att ta i
källa: http://nr.soccerway.com/teams/england/chelsea-football-club/661/transfers/
2013-06-07, 00:35
Medlem
TeenageFanclubs avatar
Det svärmar över av ryktet Fellaini till Arsenal på Twitter. Om Fellaini kommer till Arsenal, flyttar man ner honom i banan då eller kommer Arsenal använda honom i en offensiv mittfältsroll och låta t.ex. Walcott spela i anfallsposition? Intressant rykte iallafall tror han skulle komma till nytta i Arsenal.

Edit: http://www1.skysports.com/football/news/11670/8761039/Transfer-news-Everton-s-Marouane-Fellaini-backed-for-Arsenal-move
Senast redigerad av TeenageFanclub 2013-06-07 kl. 01:02.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in