2013-06-06, 22:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Arsenal behöver tyvärr något som man inte köper. Tom Brady-anda.

Spelartyper som krävs är högerback, en defensiv mittfältare men mer Vidal än Lassana Diarra. Och en anfallare med Tom bradys självförtroende.

Men det kommer man inte finna i Yaya Sanogo, man kommer inte finna det i Frankrike. Man finner det i spelare som Carlito.

Rooney
2013-06-06, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Arsenal borde köpa Pedro Obiang, men dom är väl för puckade för att inse det.

Som om Arsenal inte har tillräckligt med niggers.
2013-06-06, 22:07
Medlem
Arsenal har scoutat fransmannen Kondogbia - vore ju en kanonvärvning. Defensiv mittfältare med bra bollbehandling, en aning slarvig i passningsspelet dock. Sen givetvis en komplett anfallare och en modern högerback. Annars har de ett bra lag.
2013-06-06, 22:11
Medlem
Citat:
Arsenal behöver tyvärr något som man inte köper. Tom Brady-anda.

Spelartyper som krävs är högerback, en defensiv mittfältare men mer Vidal än Lassana Diarra. Och en anfallare med Tom bradys självförtroende.

Men det kommer man inte finna i Yaya Sanogo, man kommer inte finna det i Frankrike. Man finner det i spelare som Carlito.

Tom Brady-anda? Gå och lira lite Madden med dig. Nej man behöver någon som tar han om klubben. David Dein heter han. Inte Tom Brady.

Sjukt märkligt att få in Sanogo i detta btw.
2013-06-06, 22:11
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Det är ett fel jag alltid gör när jag skriver snabbt på tangentbordet, likadant som att jag alltid skriver typsikt istället för typiskt, för att ta ett exempel. Har du lust att göra research så ser du säkert att jag gjort samma misstag tidigare. Det sker dock aldrig skriftligt, och vem som helst inser ju dessutom att Vieria blir hela felaktigt sett till han uttalar sitt namn.

Helt off topic, så kan jag aldrig skriva "tidigare" rätt. Blir alltid tidiagre.

Jag vill ha en defensiv, mer brysk, mittfältare, men då som ett komplement till Arteta i tuffare toppmöten eller bortamatcher. Det behöver således inte vara någon stjärnvärvning.

Annars så är det en striker som behövs. Jag har alltid försvarat Giroud, men för den sakens skull så tycker jag ändå det behövs en riktig stjärna där framme, och att då ha Giroud som komplement.

I övrigt så skulle en till stjärnvärvning på antingen ytterposition, högerback eller målvakt inte skada, men då ska spelaren i fråga verkligen förstärka startelvan, inte bara bli ett komplement.

Sker dessa tre värvningar, eller typ ett köp av Fabregas istället för någon av ovanstående alternativ, så känns vi som en möjlig titelutmanare.
2013-06-06, 22:15
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Jag håller tyvärr inte med dig angående spelartyp som saknas, en defensiv mittfältare är nog det första jag hade fixat om jag hade kunnat till klubben.

Visst är det så, det kan t o m jag se som bara slötittar på Arsenal. Får man den positionen att fungera så kommer spelet att flyta mycket bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Du ska nog lära dig att skilja på vad Aftonbladets silly-sida säger att klubbar vill ha och hur dessa faktiskt agerar på marknaden. Tycker Chelsea varit relativt lugna på transferfronten de senaste säsongerna och förstår inte kritiken. Till skillnad från vissa andra klubbar har man satsat på att klara FFP inom de närmsta säsongerna.

Men med de intäkter man faktiskt har kan man också värva. Lite skillnad jämfört med en klubb som Monaco eller PSG.

Lugna kanske är fel ord, men några riktiga storstjärnor eller så har man inte plockat på sig sedan Torres. Istället så har man köpt in intressanta, och dyra, yngre spelare typ Hazard eller Oscar. Är liksom inte samma sak utan mer investeringar som kanske betalar sig.

Sedan har du givetvis rätt, Chelsea har intäkter också inte bara sugardaddy-pengar. Inget Monaco direkt.
Senast redigerad av motvall 2013-06-06 kl. 22:34.
2013-06-06, 22:29
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Tom Brady-anda? Gå och lira lite Madden med dig. Nej man behöver någon som tar han om klubben. David Dein heter han. Inte Tom Brady.

Sjukt märkligt att få in Sanogo i detta btw.

Du verkar tydligen inte veta något om Tom Brady. Vet du ens vem han är?
2013-06-06, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
En mittfältare som har sina starkaste egenskaper i det defensiva spelet. Nu ligger det ju nära till hands för mig att jämföra spelare i FCB, jag skulle exempelvis vilja säga att Javi Martinez är en renodlad defensiv mittfältare medan Schweinsteiger är en ganska typisk central mittfältare. Arteta är inte speciellt stark i tacklingar, han är rätt taskig i luften men väger upp sina defensiva brister genom att vara på rätt ställe och bryta bollbanor. Säger inte att Arteta är en dålig spelare, men hans kvalitéer kommer mer till sin rätt högre upp i banan.

Vi har säkert olika syn på fotboll.

Ja, det har vi definitivt.

I övrigt så håller jag med dig om att en ny anfallare behövs. Det har jag sagt hela tiden. Det skulle inte heller skada med antingen en ny offensiv mittfältare eller en ny vänsterytter. Allt beror på hur Wenger väljer att spela. Ska Cazorla spela till vänster då behövs det en bättre offensiv mittfältare. Ska Cazorla spela centralt så behövs det en bättre ytter än Podolski/Gervinho.

Jag tycker Cazorla ska spela centralt så jag hoppas Wenger värvar en ny ytter som är kapabel till att göra sin gubbe, samt besitta en bra slutprodukt.

Sagna gillar jag, grym i defensiven, tar även bra offensiva löpningar men har några av de sämsta inläggen jag någonsin har sett på den här nivån. Där skulle det inte heller skada med en lite mer modern högerback. Och nej, Jenkinson är inte lösningen.

-

Gomez, Higuain eller kanske Benteke är väl de som känns mest realistiska när det kommer till anfallare. Fast i slutändan blir det väl förmodligen någon medelmåtta från Ligue 1
2013-06-06, 22:46
Medlem
Citat:
Du verkar tydligen inte veta något om Tom Brady. Vet du ens vem han är?

För det första är ju frågan varför du ens väljer att dra in Tom Brady i denna diskussionen? Det är liksom så hjärndött så man blir mörkrädd. Och ja, alla vet vem Tom Brady är. Man är inte cool för att man har koll på amerikanska big-4 ligor längre. Låt mig gissa, du är en sådan person som har ett hobbylag i NBA också? Fan, Oklahoma City Thunder åkte ur slutspelet, skit också, jag har ju ett linne med dem, så jag håller på dem nu!.

Men okej, du ska få chansen att förklara för mig vad det är jag inte känner till om Tom Brady. Väntar spänt.
2013-06-06, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Du ska nog lära dig att skilja på vad Aftonbladets silly-sida säger att klubbar vill ha och hur dessa faktiskt agerar på marknaden. Tycker Chelsea varit relativt lugna på transferfronten de senaste säsongerna och förstår inte kritiken. Till skillnad från vissa andra klubbar har man satsat på att klara FFP inom de närmsta säsongerna.

Men med de intäkter man faktiskt har kan man också värva. Lite skillnad jämfört med en klubb som Monaco eller PSG.

Dom värvade rätt stort förra sommaren men då hade dom iofs en hel del extra intäkter i och med CL-vinst.

Mourinho sa ju nu i sin första intervju att det inte direkt finns några planer på att värva stort i sommar så vi får väl se. Otroligt mycket snack om Chelsea den här sillyn dock utan någon som helst verkstad.

Faktiskt ganska fascinerande hur Chelsea på så kort tid byggt upp sig till att bli nästintill självförsörjande med så pass höga intäkter som dom har. Tydligen mycket fans i Asien och Afrika (säkert mycket pga en viss drogba). Blir spännande och se om PSG / City lyckas göra om bragden. Monaco kan vi nog utesluta..
Senast redigerad av vadharjag 2013-06-06 kl. 22:55.
2013-06-06, 22:55
Medlem
Citat:
Kanske, du kan ju inte läsa. Det var jämförelse som var hjärndöd, inte att man inte vem man är. Typisk Riquelme-kommentar förresten. Flashback är roligt ikväll.
Öh, tog din sida i diskussionen?

Använde samma ord som du tydligen, måste ha varit undermedvetet. Men tyckte det var lite lustigt att Cambijao moppsade upp sig över nån random "Tom Brady". Som om det var Maradona vi snackade om.
2013-06-06, 23:01
Medlem
Qawseds avatar
Arsenal sugna på Fellaini enligt The Times. £22-24m buy-out.
Senast redigerad av Qawsed 2013-06-06 kl. 23:14.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in