2013-06-06, 16:29
Medlem
Texas92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Ännu en smickrande bild från den proffsiga photoshoten, tagen från scandal bloggen

http://scandalbeauties.com/uploads/Image/18954077b0a13478e35abdc0204664c1f1fe6619.JPG

OMG xO
Citera
2013-06-06, 17:20
Medlem
Berny försökte ju inte ens svara på frågorna.
Hon bara manipulerade det till att det skulle vara synd om henne & började dra upp den ena konstiga storyn efter den andra. Ja, hon är sjuk, men jag har träffat flertalet tjejer med liknande diagnoser som åkt in & ut från psyk som är YNGRE än henne, & som kämpat sig ur skiten & går i skolan & tar sig genom livet utan att bete sig som ett jävla svin mot andra.
Jag menar, hur behandlar hon djur?
Hur kan hon leva med att hon behandlat djur så som hon & Amelia gjorde tillsammans?
Det finns så jävla många frågor & Berny bara tar på sig offerkoftan varje gång.
Citera
2013-06-06, 18:58
Medlem
johanjosefssons avatar
Den här tråden exploderade totalt efter att Berny tittat in i tråden. Nu behöver hon inte ens skriva här, tråden har blommat ut fullständigt.

Man får väl säga att det är hyffsat lyckad PR av Damen ifråga.
Citera
2013-06-06, 19:10
Medlem
Verkar gå lysande för allas vår Berny , som kämpar så hårt, varje dag och bara blir friskare och friskare och det enda hon vill är att skriva böcker och ha lugn och ro!!!
Spårar ju ur mer och mer för varje dag som går. Hon är redan på god väg tillbaka ner till skiten igen.
Ljuger som en häst travar i bloggen om att hon aldrig dricker sig full, kanske bara "1-2-3" glas vin..... dagligen?

Skrivet på hennes facebook för 3 timmar sedan:
"Någon som kan hjälpa oss med sprit ikväll?"

Skulle ju egentligen lika gärna kunnat stå:
"Någon som kan hjälpa mig med heroin och verktyg ikväll?"

Fast det inlägget är nog inte långt borta.

...Bra jobbat Berny med ditt nya liv... Verkligen, bra kämpat...
Citera
2013-06-06, 22:38
Medlem
Kardnialvokals avatar
Bilden talar för sig själv så jag tänker inte säga något.

http://instagram.com/p/aOsaw0NGwx/
Citera
2013-06-06, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Bilden talar för sig själv så jag tänker inte säga något.

http://instagram.com/p/aOsaw0NGwx/

Ja okej, jag ger dig rätt på den, men vad hade ni förväntat er? Tjejen lider av SCHIZOFRENI! Kolla hur det gick för Nancy Spungen som dog mördad med en jaktkniv i magen, utlagd över löpsedlarna som månadens rötdjur.

Har sett så många med schizofreni och undrar hur många av dem som inte hamnar i missbruk? Dagens mediciner är inte effektiva nog. Men okej; boten för schizofreni är inte långt borta med tanke på att forskarvärlden upptäckt roten till aspergers, adhd, schizofreni och något mer jag glömt; det är när hjärnan inte kan bryta ner kalcium som den ska, så vi kan vänta oss en bot framöver, till dess..Åh snälla lilla vän Berny, om du läser detta så håll uuuut!

Det är ett helt vansinnigt lidande att vara psykiskt sjuk, ni kan inte ana hur det är. Tänk er dygnet runt jävla råangst som sliter er i stycken, man krälar i sin egen ångest.
Senast redigerad av Zezka 2013-06-06 kl. 23:52.
Citera
2013-06-06, 23:58
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezka
Ja okej, jag ger dig rätt på den, men vad hade ni förväntat er? Tjejen lider av SCHIZOFRENI! Kolla hur det gick för Nancy Spungen som dog mördad med en jaktkniv i magen, utlagd över löpsedlarna som månadens rötdjur.

Har sett så många med schizofreni och undrar hur många av dem som inte hamnar i missbruk? Dagens mediciner är inte effektiva nog. Men okej; boten för schizofreni är inte långt borta med tanke på att forskarvärlden upptäckt roten till aspergers, adhd, schizofreni och något mer jag glömt; det är när hjärnan inte kan bryta ner kalcium som den ska, så vi kan vänta oss en bot framöver, till dess..Åh snälla lilla vän Berny, om du läser detta så håll uuuut!

Det är ett helt vansinnigt lidande att vara psykiskt sjuk, ni kan inte ana hur det är. Tänk er dygnet runt jävla råangst som sliter er i stycken, man krälar i sin egen ångest.

Hennes schizofreni är borta till 90%.
Sen, är det schozofrenin som gör att man får stroke-utseende, eller är det "råangsten"?
Citera
2013-06-07, 00:03
Medlem
Citat:

Men herregud människa!

1. Berny påstår själv att hennes schizofreni är borta till 90%. Har tidigare inte ifrågasatt den diagnosen på henne, men börjar allt mer göra det. Hon pratar aldrig om schizofrena symptom längre, aldrig något psykotiskt hit eller dit.

2. Att ha schizofreni gör dig inte till en människa utan ansvar, eget tänkande och förstånd. Det är ingen jävla ursäkt! Dagens mediciner är kanske inte effektiva nog men de är fortfarande jävligt effektiva. Sen vet vi väl bara om att berny har ritalina just nu? hon pratar aldrig om sina mediciner, så hur vet du att hon har några?

3. Ja, det är fruktansvärt att vara psykiskt sjuk, JAG VET. been there, done that. MEN man är inte omyndigförklarad, man har inte rätt till att bete sig hur som helst. Ångest och allt vad man kan komma på, Berny har haft det jobbigt. Men hon påstår ju själv att hon kommit ur det mesta, om du kikar tillbaka i tråden.

4. Likna inte Berny vid Nancy Spungen. Vi vet inte med säkerhet hur Nancy skulle bli diagnostiserad idag, vi vet inte hur Nancys version av sitt liv var. Vi vet MAMMANS version av det hela. Om vi hade bett Bernys mamma beskriva någonting så tror jag att hennes och bernys versioner hade varit väldigt olika.

5. Eh, det där med att hitta bot till neuropsykiatriska tillstånd, det ger jag inte mycket för.

6. SLUTA GULLA MED BERNY! hon är en vuxen kvinna med eget ansvar. att hon hamnar i situationer som hon gör, det är HENNES fel. inte någon jävla schizofrenis fel. att ha schizofreni tycker jag heller inte är en anledning till att missbruka då de flesta droger påverkar hjärnan helt annorlunda än neuroleptika.
Citera
2013-06-07, 00:29
Medlem
1. Jo, man blir ofta omyndigförklarad vid schizofeni då det är en av de tyngsta psykiska sjukdomar man kan ha.

2. Schizofreni växer inte bort, man kan ha positiva och negativa symptom men man får leva med det i resten av sitt liv.

3. Jodå, kalciumnedbrytning i hjärnan är orsaken sägs det, du följer inte med i forskningen kring psykisk ohälsa va?
Citera
2013-06-07, 00:45
Medlem
Citat:
1. Jo, man blir ofta omyndigförklarad vid schizofeni då det är en av de tyngsta psykiska sjukdomar man kan ha.

2. Schizofreni växer inte bort, man kan ha positiva och negativa symptom men man får leva med det i resten av sitt liv.

3. Jodå, kalciumnedbrytning i hjärnan är orsaken sägs det, du följer inte med i forskningen kring psykisk ohälsa va?

1. Vilket hon inte har blivit.

2. Säg det till henne, inte mig.

3. FORSKNING ÄR SUBJEKTIVT
Citera
2013-06-07, 00:49
Medlem
Citat:

Jag är säker på att det är fler än jag själv här i denna tråden som också lider av psykisk ohälsa.
Det innebär dock inte att man inte har något ansvar alls..
Citera
2013-06-07, 00:56
Medlem
Strangeflowers avatar
Citat:

Vi kan visst ana hur det är, du har ingen jävla aning. Men alla börjar inte gapa, skrika och uppmärksamhetshora sig, tvinga till sig behandling och göra sig till publikt spektakel bara för att få uppmärksamhet och späda på sina "diagnoser". Vissa är inte friska nog att göra det. Jag orkade inte, väntade stelfrusen av ångest på läkartid, efter några års helvete till och från...väntan på läkartiden var 3 veckors dimma. Mediciner som inte fungerar, ännu mer väntan. Men man fortsätter sköta det man måste. Vardagen. Sysslorna. Kliva upp, lägga sig i tid, äta mat även fast den vänder direkt. Duscha, tvätta, sopa damm. Man skär sig, för att lätta ångesten mellan varven, men mest så flyter man i en iskall dimma. MAN BARA GÖR. Även fast man inte kan, även fast man tror att man ska dö där och då av en panikattack. Men inget blir bättre av att bara skita i allt och börja knarka. Man måste hitta nån slags normalitet när insidan är kaos.

Det är som om hon inte äger något ansvar alls för sina handlingar. Hon förväntar sig få vård och bli frisk utan att lyfta ett enda jävla finger. Kommer undan allt. En annan fick snällt gå på arbetsförmedlingen med självmordstankar (du mår bra av att vara bland folk), söka jobb och smack var man i fas 3...ännu sämre skick än innan, jag ville dö av skam och av ångest. Några månaders sjukskrivning hade låtit mig läka och hämta kraft, men nej...ut i livet. Nu har jag jobb. Men det var en evig uppförsbacke hit.

Hon kan gnälla, kritisera, inget duger. Som om hon tror att hon ska nå 100% psykisk perfektion utan att behöva anstränga sig, sluta knarka, sluta uppmärksamhetshora sig och ta sig i kragen. Helvete vad less jag är på den där trasiga människan. Hon förstår inte hur lätt hon kommit undan.
Senast redigerad av Strangeflower 2013-06-07 kl. 01:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in