Citat:
Ursprungligen postat av
Zezka
Ja okej, jag ger dig rätt på den, men vad hade ni förväntat er? Tjejen lider av SCHIZOFRENI! Kolla hur det gick för Nancy Spungen som dog mördad med en jaktkniv i magen, utlagd över löpsedlarna som månadens rötdjur.
Har sett så många med schizofreni och undrar hur många av dem som inte hamnar i missbruk? Dagens mediciner är inte effektiva nog. Men okej; boten för schizofreni är inte långt borta med tanke på att forskarvärlden upptäckt roten till aspergers, adhd, schizofreni och något mer jag glömt; det är när hjärnan inte kan bryta ner kalcium som den ska, så vi kan vänta oss en bot framöver, till dess..Åh snälla lilla vän Berny, om du läser detta så håll uuuut!
Det är ett helt vansinnigt lidande att vara psykiskt sjuk, ni kan inte ana hur det är. Tänk er dygnet runt jävla råangst som sliter er i stycken, man krälar i sin egen ångest.
Men herregud människa!
1. Berny påstår själv att hennes schizofreni är borta till 90%. Har tidigare inte ifrågasatt den diagnosen på henne, men börjar allt mer göra det. Hon pratar aldrig om schizofrena symptom längre, aldrig något psykotiskt hit eller dit.
2. Att ha schizofreni gör dig inte till en människa utan ansvar, eget tänkande och förstånd. Det är ingen jävla ursäkt! Dagens mediciner är kanske inte effektiva nog men de är fortfarande jävligt effektiva. Sen vet vi väl bara om att berny har ritalina just nu? hon pratar aldrig om sina mediciner, så hur vet du att hon har några?
3. Ja, det är fruktansvärt att vara psykiskt sjuk, JAG VET. been there, done that. MEN man är inte omyndigförklarad, man har inte rätt till att bete sig hur som helst. Ångest och allt vad man kan komma på, Berny har haft det jobbigt. Men hon påstår ju själv att hon kommit ur det mesta, om du kikar tillbaka i tråden.
4. Likna inte Berny vid Nancy Spungen. Vi vet inte med säkerhet hur Nancy skulle bli diagnostiserad idag, vi vet inte hur Nancys version av sitt liv var. Vi vet MAMMANS version av det hela. Om vi hade bett Bernys mamma beskriva någonting så tror jag att hennes och bernys versioner hade varit väldigt olika.
5. Eh, det där med att hitta bot till neuropsykiatriska tillstånd, det ger jag inte mycket för.
6. SLUTA GULLA MED BERNY! hon är en vuxen kvinna med eget ansvar. att hon hamnar i situationer som hon gör, det är HENNES fel. inte någon jävla schizofrenis fel. att ha schizofreni tycker jag heller inte är en anledning till att missbruka då de flesta droger påverkar hjärnan helt annorlunda än neuroleptika.