Resultat: ?
Sverigedemokraterna
70,41%
571 röster
Svenskarnas Parti
29,59%
240 röster
2013-06-06, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Som jag skrev dock, man ska inte ha inställningen att 100 000 ska stanna, för då lär det förmodligen bli betydligt fler i slutändan. Min poäng var bara att när det svenska folket kommit upp på fötter ordentligt (efter några generationer) så blir inte några minoriteter något hot alls. Men jag håller med dig att idag är 100 000 alldeles för mycket, och kanske för mycket även i ett nationalistiskt framtida Sverige, jag har liksom inte huggit något i sten.

Mitt huvudfokus är att få det svenska folket och Sverige upp på fötter igen. Dvs, en kraftig majoritetsbefolkning på minst 98 % som skaffar många svenska vita barn, så att det blir en kraftig uppåtgående spiral i jämförelse med dagens nedåtgående spiral + rasblandning. Jag drivs främst av den stora oron att det svenska folket kanske helt blandas ut i framtiden, men jag respekterar din åsikt i frågan.

Den oron delar vi självklart, dock ser jag det på följande vis: Vi skall inte enbart vara en homogen befolkning utan vi skall tillsammans röra oss framåt likt en enhet av stål, detta är självklart ett mål. Vi måste inte rimligtvis vara 7 miljoner svenskar(eller hur många riktiga svenskar det nu finns i dagens Sverige, troligen färre) utan en stark organisation med stor folkgemenskap.

Skall vi vara realister så kommer det troligen krävas att vi avlägnsar delar av Sverige för att kunna skapa detta,när den vita flykten har blivit så intensiv att hela landområden har avbefolkats från vita(likt i USA, Sydafrika etc) så kommer vi alltmer att ansamlas i enklaver likt indian reservat men då gäller det att vi har en stark organisation(SvP) som kan samordna oss att på allvar slå oss fria från galenskapen.
Citera
2013-06-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SOTPDOTS
Skulle inte vilja påstå att 2% är för mycket. Det är precis tillräckligt men inte en % till.

Till och med jag ser det som omöjligt idag att få mängden icke-vita till 0.01%. Det skulle bli alldeles för problematiskt tyvärr.

Större "projekt" har genomförts i historien, tro mig.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Intressant, denna tråd har drygt 2700 inlägg. Det är sannolikt ungefär dubbelt så många, som SvP kommer att få röster i valet 2014.

Partiet har, under olika namn som NSF, Folkfronten, SvP, harvat runt ca 1000 röster i varje val sedan 90-talet. Inget tyder ju på att det skulle bli fler denna gång.

Mina kära SvP-vänner: Ni behöver ca 200.000 röster för att ens komma in i Riksdagen. Ni ligger 200 gånger under detta. Tyvärr.
Citera
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Hur ska dom lära sig svenska och etablera sig i samhället? Har vi lärare och lokaler så det räcker för 20 miljoner kineser? Bostäder för alla? Isåfall har jag antagligen missat något.

Så nej, det är inte okej. Det är ett recept för haveri, till ännu större grad än vad vi redan har idag alltså.
Om de lär sig svenska i Kina innan de kommer hit, samt så kommer det hit massa kinesiska ingenjörer som ser till att det finns bostäder åt alla?

Skit samma, om vi låtsas att alla arbetar, sköter sig och att det finns bostäder till alla, tycker du då att det är okej? Det viktiga för dig verkar ju vara att det går runt ekonomiskt och kulturellt, därav blir jag nyfiken.
Citera
2013-06-06, 22:22
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Intressant, denna tråd har drygt 2700 inlägg. Det är sannolikt ungefär dubbelt så många, som SvP kommer att få röster i valet 2014.

Partiet har, under olika namn som NSF, Folkfronten, SvP, harvat runt ca 1000 röster i varje val sedan 90-talet. Inget tyder ju på att det skulle bli fler denna gång.

Mina kära SvP-vänner: Ni behöver ca 200.000 röster för att ens komma in i Riksdagen. Ni ligger 200 gånger under detta. Tyvärr.
Du tror alltså att dessa 0,2% som gått från SD till övriga partier har sökt sig till FI eller PP? Eller vilket parti har de gått till?
Citera
2013-06-06, 22:23
Medlem
Citat:

Den som lever får se. Du liknar faktiskt de här "mat-argumenten" som du själv kallar så upprepande idiotiska. Hur många procent tror du Svoboda, Jobbik, Golden Dawn, Front National, NPD etc hade innan de tog sig framåt?
Citera
2013-06-06, 22:25
Medlem
Citat:
Där kom den! Det klassiska och jättelöjliga argumentet om maten. Närmast kultförklarat.

Sanningen: Vi har jättemånga och bra kinesrestauranger, trots att vi har ganska få kinesiska invandrare till Sverige. Men när åt du på en afghansk eller somalisk restaurang senast? Trots att dessa är den största invandrargruppen.
Sushi är just nu mycket populärt och upplever en sorts "boom" i Sverige. Men har vi många japanska invandrare? Nej.
Nu talar ju du mest om de som kommer hit som flyktingar, dvs muslimer. Nej dom har inga speciella restauranger. Men gå du bakom köket på några av restaurangerna du nu besöker. Vem är kock? Jag tycker bara viss och begränsad invandring, som bidrar med något... Inget fel i. Sen kanske du ska läsa vad jag skrivit innan, så förstår du att jag också är negativ till mycket av hur vår invandringspolitik fungerar.
Citera
2013-06-06, 22:27
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Om de lär sig svenska i Kina innan de kommer hit, samt så kommer det hit massa kinesiska ingenjörer som ser till att det finns bostäder åt alla?

Skit samma, om vi låtsas att alla arbetar, sköter sig och att det finns bostäder till alla, tycker du då att det är okej? Det viktiga för dig verkar ju vara att det går runt ekonomiskt och kulturellt, därav blir jag nyfiken.

Om du menar ifall jag bryr mig om hur de ser ut och vilket ursprung de har så nej, jag ser det inte som ett reellt problem så länge dom beter sig och pratar som svenskar.

Som Sverigedemokrat så tycker jag ju dock, som du säkert redan känner till, att invandrare ska assimileras i det svenska samhället. Jag ser inte hur vi ska kunna assimilera 20 miljoner kineser i ett samhälle på under 10 miljoner (om man räknar bort alla "svenskar", dvs. respektblattar och islamister).
Men som sagt, räknar vi bort den aspekten och bara ser till utseende och genetik så bryr jag mig inte något nämnvärt. Själv har jag faktiskt inga planer på att bilda familj med någon av utomeuropeiskt ursprung, främst för att jag vill att mina barn ska vara lika mig, men det är ju ett val jag själv har gjort och inget jag vill lagstifta om. Upp till var och en liksom.
Citera
2013-06-06, 22:32
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopbitching
Du tror alltså att dessa 0,2% som gått från SD till övriga partier har sökt sig till FI eller PP? Eller vilket parti har de gått till?

Statistik är inte ditt starka ämne eller? 0,2% är helt inom felmarginalen i varje typ av undersökning. Det kan lika gärna varit 0,2% som gått till SD.

Jag skriver det här, 6:e Juni 2013: SvP får inte över 2000 röster i valet 2014. Under 1 promille. Det är låångt kvar till riksdagen, mina kära vänner.

Faktum är att SD redan i sitt andra val, 1991, fick mer än dubbelt så många röster som SvP/FF/NSF har fått, under alla sina 20 år.
Citera
2013-06-06, 22:34
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klabbarparn-
Om du menar ifall jag bryr mig om hur de ser ut och vilket ursprung de har så nej, jag ser det inte som ett reellt problem så länge dom beter sig och pratar som svenskar.

Som Sverigedemokrat så tycker jag ju dock, som du säkert redan känner till, att invandrare ska assimileras i det svenska samhället. Jag ser inte hur vi ska kunna assimilera 20 miljoner kineser i ett samhälle på under 10 miljoner (om man räknar bort alla "svenskar", dvs. respektblattar och islamister).
Men som sagt, räknar vi bort den aspekten och bara ser till utseende och genetik så bryr jag mig inte något nämnvärt. Själv har jag faktiskt inga planer på att bilda familj med någon av utomeuropeiskt ursprung, främst för att jag vill att mina barn ska vara lika mig, men det är ju ett val jag själv har gjort och inget jag vill lagstifta om. Upp till var och en liksom.
Ja, då förstår jag. Du bryr dig inte nämnvärt om de etniska svenskarna slutar existera så länge folk som bebor den svenska landytan fortsätter att fira nuvarande svenska traditioner och kultur.

Problemet med det resonemanget är att kultur hela tiden förändras. Efter några generationer så kommer dessa "nya svenskar" att skapa en annan kultur, precis som svenskarna själva skulle gjort efter några generationer. Men om inte kulturen kommer från etniska svenskar så tycker jag knappast att det kan klassas som svenskt.

Jag ser hellre 100% svenskar som frivilligt konverterat till Islam och gått över till sharialagar än 100% andra folkslag som lever efter svensk kultur. Detta är den stora skillnaden mellan SD och SvP.
Citera
2013-06-06, 22:38
Medlem
stopbitchings avatar
Citat:
Statistik är inte ditt starka ämne eller? 0,2% är helt inom felmarginalen i varje typ av undersökning. Det kan lika gärna varit 0,2% som gått till SD.
Nej, statistik är inte min starka sida. Men "Sverigedemokraterna har samtidigt en statistiskt säkerställd nettoförlust på cirka 0,2 procent till ”övriga partier” jämfört med riksdagsvalet 2010." vet jag inte riktigt hur man annars ska tolka.
Citera
2013-06-06, 22:40
Bannlyst
Citat:
Faktum är att SD redan i sitt andra val, 1991, fick mer än dubbelt så många röster som SvP/FF/NSF har fått, under alla sina 20 år.

Kan ju bero på att SD faktiskt var ett nationalistiskt parti då. Vilket folk trodde 2010 också och de fick ändå 5.7% av rösterna.

Det kommer att vara fler än du tror som kommer att hoppa över till SvP då SD inte längre är nationalister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in